Graiul Sălajului, ianuarie 2013 (Anul 24, nr. 5247-5267)

2013-01-30 / nr. 5266

GRAIUL SĂLAJULUI e-mail: graiulsj@unisys.ro Miercuri - 30 ianuarie 2013 SPORT www.graiulsalajului.ro Volei: Divizia A. Un nou derby, pentru campioana Remat I Azi, ora 18.00, Sala Sporturilor din Zalău: Remat Zalău - Dinamo București La 5 zile distanță de la derby-ul cu Tomis, campioana Remat se află în fața unui nou examen dificil. Tot pe teren propriu, elevii lui Aurel Vlaicu să primesc vizita celor de la Dinamo, întotdeauna, confruntările dintre cele două echipe au fost extrem de disputate, fie că au avut loc la Zalău sau la București. Chiar și în clipa de față duelul dintre campioana României și echipa bucureșteană se anunță pe viață și pe moarte, cu toate că cele două echipe sunt clasate la jumătatea clasamentului. Dacă Remat încearcă să spele rușinea din derby-ul cu Tomis, la fel încearcă și Dinamo, care la finele săptămânii a cedat pe teren propriu cu Explorări Baia Mare, după ce "alb-roșii" au condus cu 2 - 0. "Este un meci dificil pentru noi, dar o să încerc să-i refac pe jucători din punct de vedere moral și să începem mai bine partida cu Dinamo. Sperăm să ne menținem la un ritm mult mai bun, decât la meciul cu Tomis", a declarat antrenorul Aurel Vlaicu. Mult mai optimist este președintele Stelian Petroviță, care nici nu concepe un alt rezultat decât victoria. "Părerea mea este că meciul de azi este derby doar pe hârtie. Este vorba doar de numele Dinamo, se întâlnesc două echipe care sunt disproporționate ca valoare. Nu cred că vom avea probleme cu Dinamo. Credem într-o victorie, deși echipa a avut rezultate mai slabe în ultimele două meciuri", este de părere președintele Petroviță. CS Phoenix vrea primele puncte din deplasare în acest an Azi, ora 17.00, Sala "Mihai Viteazu" din București, Steaua I București - CS Phoenix Șimleu CS Phoenix a început greu returul de campionat, dar și-a revenit în meciul cu Unirea Dej, unde puțină lume credea că se va impune. Dar, elevii lui Mircea Abraham au demonstrat că pot reveni oricând și mai ales în fața oricărui adversar. Victoria în fața fruntașei Unirea Dej are o dublă importanță. După cele trei puncte obținute, Cristian Pop și colegii săi au câștigat încrederea de sine și astfel atacă cu un moral din următoarele partide. Prima va avea loc în această după amiază, în Capitală, unde gruparea de sub Măgură va întâlni Steaua București, echipă aflată în "foame" de puncte. Tehnicianul Mircea Abraham este încrezător înaintea meciului și spune că se gândește la victorie. "Dacă facem treabă bună și la Steaua și continuăm cu un rezultat bun și cu Craiova, începem să ne gândim și mai mult la play-off. Mergem la Steaua să batem și mergem cu acest gând pentru că Steaua nu este o echipă pe care să nu o poți bate la ea acasă. Moralul jucătorilor este bun și încep să aibă încredere în ei. Trebuie să fim atenți, pentru că adversarii noștri de azi sunt în foame de puncte și încearcă să scape de locul 10", ne-a declarat antrenorul Mircea Abraham. înaintea meciului direct, CS Phoenix ocupă locul 6 cu 20 de puncte, în timp ce, Steaua București se află clasată doar pe locul 10, cu 10 puncte acumulate. lată programul complet al etapei din această după amiază: Remat Zalău - Dinamo București, CVM Tomis Constanța - CSM București, UCM LPS Piatra Neamț - "U" Cluj, Steaua București - Phoenix Șimleu, Unirea Dej - Explorări Baia Mare, SCMU Craiova stă. Handbal. Liga Națională HC Zalău încheie turul la Brăila Liga Națională de handbal feminin programează azi etapa a XI-a, ultima din turul campionatului. "Balul" a fost deschis sâmbătă la Baia Mare, unde HCM a primit vizita campioanei Oltchim, partidă privită ca o adevărată sărbătoare de publicul maramureșean, în privința clasamentului, meciul respectiv a fost derby-ul etapei, având în vedere că s-au întâlnit primele două clasate. Dar, era de știut că Oltchim se va impune și doar diferența de scor era pusă sub semnul întrebării; în aceste condiții, cel mai interesant duel al etapei rămâne confruntarea din această seară de la malul Dunării dintre HC Dunărea Brăila și HC Zalău. Partida se anunță "incendiară", având în vedere că ambele echipe se află la egalitate de puncte și au nevoie de victorie pentru a rămâne în preajma locurilor care duc în cupele europene. Ultima confruntare dintre cele două echipe a avut loc cu exact un an în urmă, când, la Zalău, echipa antrenată de Ioan Băban s-a impus la limită, provocând echipei lui Tadici prima înfrângere pe teren propriu după o perioadă lungă de invincibilitate. Acel meci s-a lăsat cu un scandal monstru, la adresa arbitrilor, care au arbitrat "șmecherește". Managerul Zalăului a pătruns în dese rânduri pe teren și i-a apostrofat pe "fluierași" motiv pentru care Gheorghe Tadici s-a ales cu o suspendare de 4 etape! De atunci, între cele două echipe s-a instaurat o "rucă", care s-a aprofundat după binecunoscutul incident de la meciul din retur...meciul până la urmă, nu s-a mai jucat, deoarece oficialii Brăilei au acuzat că, Federația a programat meciul la mai multe date care erau favorabile doar Zalăului! în cele din urmă, la ultima programare, Dunărea nu s-a prezentat și HC Zalău a câștigat la "masa verde", intrând în posesia medaliilor de bronz. "Toată lumea din Brăila a rămas cu un gust amar după acel meci. Jucătoarele străine din echipa noastră aveau contract până la finalul lunii mai, iar cum partida a fost programată în luna iunie, ele nu mai puteau fi folosite. Chiar dacă ele provin din țări comuniste, au rămas uimite că se poate întâmpla așa ceva într-o țară democrată cum este România. Așa ceva nu s-a mai întâmplat în istoria sportului din România", ne-a precizat antrenorul Brăilei, Ioan Băban, despre acel meci "de poveste". Tocmai de aceea gândul brăilencelor este doar la victorie în partida de azi, pentru a-și lua revanșa și a demonstra că, dacă partida din returul sezonului trecut se juca pe teren, Dunărea ar fi fost cea care intra în posesia medaliilor de bronz. Interesul publicului din Brăila este maxim pentru acest meci, iar Sala Danubius se anunță arhiplină. Dacă în lotul echipei zălăuane purt unele probleme medicale, lotul echipei lui Ioan Băban este complet, iar jucătoarele Raluca Dobre, Adina Brot și Andreea Bărbos sunt apte de joc după problemele medicale avute. Antrenorul gazdelor nici nu concepe alt rezultat decât victoria și spune că meciul din această seară este unul ca oricare altul și nu este un derby. "Meciul cu HC Zalău nu este un derby. E un meci normal de campionat, chiar dacă întâlnim o formație în formă. Dorim victoria, dar nu o să fie ușor. Vom lupta pentru cele două puncte, din primul minut și până la ultima secundă", a adăugat Ioan Băban, care zilele trecute a împlint vârsta de 60 de ani. Având în vedere importanța partidei, Comisia de Arbitri a FRH a delegat un "cuplu" de arbitri internaționali. Este vorba de Bogdan Stark și Romeo Ștefan, care recent au arbitrat la Campionatul Mondial de handbal masculin, desfășurat în Spania. Buna desfășurare a partidei va fi supravegheată și de un observator, fiind delegat Ion Șerbu. Nici televiziunea nu vrea să rateze un astfel de duel, meciul urmând a fi televizat pe Digi Sport. Azi, ora 19.00, Sala Danubius din Brăila. HC Dunărea Brăila - HC Zalău iată programul complet al ultimei etape din tur: HCM Baia Mare - Oltchim Rm. Vâlcea 23 - 33, HCM Roman - Danubius Galați (s-a jucat aseară), CSM București - CSM Ploiești, SCM Craiova - Gorona Brașov, Dunărea Brăila - HC Zalău Pagină în colaborare cu Sportul Sălăjean I