Graiul Sălajului, mai 2013 (Anul 24, nr. 5331-5350)

2013-05-23 / nr. 5344

ACTUALITATE joi 23-a 20*3 graiul sălajului ^ www.graiulsalajului.ro e-mail: graiulsj@unisys.ro Consilierul local al PDL Andrei Margin acuză "managementul politic" din sport Cluburile zălăuane înghit banii publici fără să dea rezultate es Corina Griguța Consilierul local al PDL Andrei Margin acuză de management deficitar consiliile de administrație ale cluburilor sportive FC Zalău și C.S Remat și cere ca Primăria să aplice sancțiuni financiare în urma nerespectării obiectivelor propuse. La ședința de luni a Consiliului local, pe ordinea de zi s-a regăsit și o informare care privește activitatea și rezultatele obținute de C.S. Remat Zalău și F.C. Zalău în ediția de campionat 2012-2013. Informarea vine tot la solicitarea pe care consilierul Margin a făcut-o la ședința Consiliului Local din 3 aprilie, când acesta a cerut explicații referitor la activitatea și rezultatele echipelor. Din prezentarea făcută luni a reieșit, evient, că obiectivele pentru etapa 2012-2013 nu au fost realizate. Nerealizarea obiectivelor FC Zalău a avut ca "argumente" principale "lipsa unui teren de antrenament și costurile destul de mari pentru închirierea terenului Stadionului Municipal", în ce privește C.S. Remat Zalău, au fost invocate mai multe motive, printre care și "faptul că echipa s-a întrunit cu doar o săptămână înainte de începerea campionatului și faptul că unii jucători nu au avut prestație la valoarea estimată în momentul tranferului lor", lucruri care "au condus la finalul turului la clasarea pe modestul loc VI, și la o stare de neîncredere în interiorul echipei". Margin nu s-a lăsat impresionat, apreciind luni în ședință că raportul prezentat "este o scuză a managementului deficitar al Cluburilor"’. Consilierul a declarat pentru Graiul Sălajului că "raportul în ceea ce privește situațiile ambelor echipe este un raport de scuze, nu un raport care să exemplifice modul în care s-au alocat banii de la bugetul local". "Am cerut managementului cluburilor să li se impună indicatori de performață în contract fiecărui jucător, astfel încât, dacă nu obțin rezultatele preconizate în contract, să poată fi sancționați, inclusiv financiar. Am propus ca în consiliile de administrație ale echipelor să fie delegate persoane care se pricep la domeniul respectiv, la gestionarea bugetelor și oameni care știu să analizeze anumiți indicatori de performanță impuși. La fel ca și la numirile comisiilor de specialitate din Consiliul Local, și în ceea ce privește consiliile de administrație ale echipelor au fost numite persoane pe criterii politice, nu pe baza de competențe în domeniu", ne-a declarat Margin Andrei. Consilierului nu-i convine faptul că "Consiliul Local sprijină financiar echipele, iar acestea nu își îndeplinesc obiectivele propuse, de unde rezultă că undeva există o problemă în managementul echipelor" Ioan Morar, președintele FC Zalău, a declarat ieri pentru Graiul Sălajului că anul trecut obiectivele clubului au fost îndeplinite, iar anul acesta, dacă obiectivul nu se realizează, se vor lua măsuri: "în cazul în care obiectivul de anul acesta nu va fi realizat de FC Zalău, vom căuta vinovatul în urma unei analize la nivel de club și vom face schimbările necesare", ne-a explicat Ioan Morar. A apărut și o surpriză. După opt ani pe banca tehnică, antrenorul Marius Pasca este pus pe liber. Probabil servește de țap ispășitor. Referitor la C.S. Remat Zalău, informarea menționează că deși acționarul echipei de volei a fost schimbat, "conducerea clubului a respectat fără niciun fel de excepții bugetul aprobat și hotărârile Consiliului Director al Clubului Sportiv "Remat Zalău” și a Adunării Generale a Asociaților la Clubul Sportiv "Remat Zalău". Menționăm că în momentul de față cei care asigură managementul Clubului Sportiv "Remat Zalău" se încadrează în bugetul alocat, ba chiar mai mult, au reușit să facă economii importante... și a înregistrat, de la schimbarea acționariatului, o creștere a performanței și o echilibrare a bugetului, fiind justificat bugetul solicitat și aprobat pentru anul 2013”. Ori, s-au făcut economii în bani, dar și economie de performanță. După trei ani în care a luat campionatul, acum este o echipă fără șansă.  Consiliile de administrație ale FC Zalău și CS Remat sunt trase la răspundere Țăranii din piață vor trebui să dovedească din ce soi sunt legumele și fructele Pe piața românească, mai bine de jumătate din fructe și legume sunt fie de import, fie din semințe aduse din străinătate. în condițiile acestea, un nou regulament european, aflat în dezbatere, spune că fiecare țăran care vrea să-și vândă produsele trebuie mai întâi să certifice semințele. O astfel de procedură costă mult și e complicată. Agricultorii români, în speță legumicultorii, se tem că se vor pierde anumite soiuri tradiționale cultivate în grădini, dar neomologate încă. Conform proiectului de regulament, femeia din Crasna care vinde în piața Zalăului trebuie să dovedească din ce soi sunt plantele ei ca să le poată vinde semințele. Dar ea, ca alți legumicultori simpli, nu știe astfel de amănunte. Femeia moștenește tradiția cultivării legumelor de la bunicii ei. Se pricepe la grădinărit, nu la botanică. Ea alege semințe de la plantele care se adaptează cel mai bine la condițiile de climă și sol de pe Valea Crasnei. Oficialii spun, însă că lucrurle nu stau chiar așa. De pildă, roșia inimă de bou ca și alte soiuri cu acte în regulă vor exista pe piață, au legitimitate europeană. Dacă însă vei merge cu soiuri de roșii gustoase, păstrate cu sfințenie de la părinți, vom fi considerați delincvenți. De fapt, oficialii europeni vor să întocmească un registru unic de soiuri și varietăți de vegetale. Cum s-ar spune: "cine nu-i cu noi e împotriva noastră". Sau altfel zis, dacă soiul respectiv nu se află trecut în registru, înseamnă că nu ai voie să-l comercializezi și eventual să-l consumi. Numai că întocmirea unui astfel de registru unic costă. "Costurile sunt mari, de sute de euro, sunt o mulțime de hârtii de completat. Nu cred că un simplu agricultor poate să facă lucrul acesta", explică inginerul Mihai Sabău din cadrul SC Unisem SA - sucursala Sălaj. Care va fi efectul unui astfel de demers nu-i greu de bănuit. Multe soiuri țărănești, sănătoase și gustoase, se vor cultiva doar pentru folosul familiei, nu și pentru vânzare. (V. Varga) Pompierii cheamă elevii să concureze pentru "Steagul de luptă" -eu Corina Gliguța Mâine, începând cu ora 09,00, elevii sălăjeni vor face parte dintr-un spectacol incendiar prin concursuri tehnico-aplicative și sportive, specifice activității pompierilor pe Stadionul Municipal Zalău, în cadrul consursului "Prietenii Pompierilor". Marți, la sediul ISU Sălaj, elevii vor fi din nou alături de pompieri la concursul "Cu viața mea apăr viața". Elevii care pot participa trebuie să aibă vârsta cuprinsă între 10 și 18 ani. Concursurile au ca scop dezvoltarea capacităților de înțelegere și de apreciere a pericolelor generate de situațiile de urgență pentru viață și mediu, precum și promovarea atitudinilor și comportamentelor corespunzătoare în rândul elevilor în situațiile de urgență. De asemenea, prin aceste concursuri copiii vor dobândi capacitatea de a avea inițiativă, spirit de echipă, curaj, perseverență, disciplină etc. Printre activitățile pe care le vor desfășura elevii se regăsesc pista de îndemânare peste obstacole, ștafeta de 400 de metri cu obstacole sau transportul asistat al unui accidentat așezat pe targă pe distanța de 50 de metri, și deplasarea cu masca pe figură într-un raion cu obstacole contaminat. Concursurile constau în susținerea unei probe teoretice și a unor probe practice, iar echipele clasate pe locul I vor fi desemnate echipe reprezentative ale județului la faza superioară. Concursul continuă prin etapa pe regiune de dezvoltare cu echipele reprezentative ale județelor învecinate județului nostru, și se vor desfășura în ultima decadă a semestrului II al anului de învățământ. Inspectoratul pentru Situații de Urgență "Porolissum" se așteaptă la o participare cu echipaje bine pregătite și recomandă studierea regulamentelor de organizare și desfășurare emise de Ministerul Educației, Cercetării și Tineretului, cu avizul Inspectoratul General pentru Situații de Urgență, care pot fi acesate pe siteul www.igsu.ro, "Pagina copiilor". Pentru stimularea participanților, premianților li se vor acorda diplome, cupe, premii în bani, precum și un "Steag de luptă", transmisibil de la un an la altul, iar câștigătorii în trei ani la rând vor intra în posesia definitivă a acestui steag. Comisia Europeană încurajează evaziunea fiscală românească .ef Viorel Varga La începutul acestei săptămâni, Camera Deputaților a aprobat prelungirea cu încă un an a taxei inverse la cereale și a transmis legea la promulgare. Pe scurt, se dorește în continuare ca la vânzarea cerealelor încasarea TVA să se facă de către stat numai la ultima verigă, nu pe întreg lanțul de vânzare. Și asta în ciuda faptului că oficialitățile Comisiei Europene au respins solicitarea României pentru extinderea regimului privitor la taxarea inversă de încă douăsprezece luni. Autoritățile de la București speră totuși că va fi aprobată o directivă care să permită excepții fiscale temporare. România introducea în urmă cu trei ani taxarea inversă la anumite cereale, măsura urmând să-și piardă valabilitatea la 31 mai 2013. Cea mai mare fiscalitate se înrgistrează în sectorul cereale, care a și generat această măsură. Bulgaria și Ungaria au cerut avizul Comisiei Europene pentru a aplica această măsură și l-au primit. Pentru a nu "muta" evaziunea din cele două state la noi, România a decis că este necesară prelungirea taxei inverse, chiar dacă Comisia Europeană a respins cererea țării noastre, constatând pe parcursul aplicării acestei măsuri că s-a redus considerabil evaziunea fiscală. România prinsă ca-ntr-un clește La începutul lunii aprilie, președintele Rompan, Aurel Popescu, credea totuși că există o șansă ca României să nu i se interzică taxarea inversă, chiar dacă la sfârșitul lunii martie cei de la Bruxelles trimiteau oficialităților de la București un prim răspuns că demersul temporar de ținere în frâu a evaziunii nu se va prelungi. "Ministerul Finanțelor a făcut însă revenire și așteptăm răspunsul, spune Popescu. Dacă răspunsul va fi unul negativ va fi un lucru greu pentru țară, pentru că taxarea inversă a demonstrat că au crescut încasările bugetare în ultimii doi ani din comerțul cu cereale și plante oleaginoase. De ce este un lucru greu pentru comerțul cu grâu cu sper să avem pe tot lanțul de la 1 iulie 2013: grâu, făină, pâine TVA 9 la sută, așa cum este proiectat acest program pilot cu TVA redus. Dacă se întâmplă să se introducă TVA de 24 la sută la comerțul cu cereale și plante oleaginoase, sigur evaziunea fiscală va înflori și pe această zonă, pentru că România este prinsă ca într-un clește între două țări, Bulgaria și Ungaria, care au taxarea inversă", declara acum o lună președintele Rompan. ■mmnmnmmmmmmhmhmnmmmmmnmhmmmmmní Mai bine penalități europene decât evaziune fiscală românească Comisia Europeană a respins pentru a legislației comunitare atrage după sine doua oară solicitarea țării noastre pentru declanșarea procedurii de infrigiment și prelungirea taxării inverse. Deputații noștri au sancțiuni. Autoritățile române consideră că aprobat printr-o lege extinderea taxării inverse mai bine suportă posibilele penalități ale Uncii încă douăsprezece luni. Nerespectarea lunii Europene decât evaziunea fiscală.