Graiul Sălajului, septembrie 2013 (Anul 24, nr. 5414-5434)

2013-09-17 / nr. 5425

www.graiulsalajului.ro ACTUALITATE es Marius Sacota Guvernul a lansat ieri în premieră portalul "posturi.gov.ro", unde sunt centralizate și pot fi găsite posturile vacante din administrația publică locală și centrală. Portalul cuprinde și baza de date a județului Sălaj privind locurile disponibile în administrația publică locală. Conform site-ului "posturi.gov.ro" în Sălaj sunt două posturi libere: inspector asistent la primăria comunei Sărmășag și șef serviciu Monitorizare servicii comunitare de utilități publice la Primăria Muncipiului Zalău. Pentru ocuparea postului de la Primăria Zalău, instituția a publicat cerințele pe care trebuie să le îndeplinească candidatul. Să aibă studii postuniversitare sau master în administrație publică, să fi fost numit într-o funcție publică din clasa I până în prezent, să aibă minim doi ani vechime în domeniu. Primăria subliniază că dosarele de înscriere în concurs se depun în cel mult douăzeci de zile de la data publicării anunțului. Candidații se pot înscrie în concurs pentru a susține probele conform calendarului: 2 octombrie proba scrisă, 4 octombrie probă interviu. Primăria Sărmășag caută inspector asistent, clasa I, pentru compartimentul Registru Agricol și Fond funciar. Pentru ocuparea postului, candidații trebuie să aibă studii superioare, cel puțin un an vechime, să cunoască limba maghiară, să nu fie în conflict cu legea. Primăria atrage atenția că termenul limită pentru depunerea dosarelor pentru concurs este 26 septembrie. Proba scrisă va avea loc în 7 octombrie, iar interviul se susține în 9 octombrie. Anunțurile privind locurile de muncă disponibile pe portalul electronic prezintă în detaliu posturile vacante, procedura prin care persoanele interesate pot aplica pentru acestea și informații despre concurs. Persoanele interesate pot efectua căutări atât în funcție de localitatea dorită, cât și în funcție de cuvintecheie, nivelul de pregătire profesională necesară pentru ocuparea poziției, sau upă data la care au fost publicate posturile. Pe site sunt disponibile în prezent peste 250 de anunțuri privind posturile vacante în toată țara din administrația publică locală și centrală, se arată pe Mediafax. Marți-17 septembrie 2013 * GRAIUL SĂLAJULUI ^ e-mail: graiulsj@unisys.ro Site cu posturile vacante în primării AiK cu un click posturile libere din administrația publică locală Zalaul își face Centru de informare turistică Corina Gliguța Potențialul turistic al Sălajului nu este suficient de exploatat, iar autoritățile locale consideră că unul din motive il constituie lipsa de informații centralizate și ușor accesibile pentru turiști, mai exact un centru de informare turistică. în consecință, în ședința Consiliului Local de ieri s-a dat aviz favorabil unui proiect de hotărâre care privește retragerea din administrația Direcției de Asistență Socială Comunitară Zalău a imobilului de pe strada Iuliu Maniu nr. 9 și stabilirea noii destinații a clădirii, scopul fiind realizarea unui "Centru Național de Informare și Promovare Turistică în Muncipiul Zalău". Potrivit referatului din proiectul de hotărâre, oportunitatea accesării de fonduri europene pentru realizarea unui Centru de Informare și Promovare Turistică reprezintă o șansă de îmbunătățire a infrastructurii de suport pentru sprijinirea unui sector economic prea puțin dezvoltat la nivelul întregului județ. Conform condițiilor Programului Operațional Regional 2007- 2013, axa prioritară "Dezvoltarea durabilă și promovarea turismului". Zalaul este eligibil pentru accesarea de fonduri nerambursabile în cadrul unui domeniu major de intervenție, care oferă două posibilități: construirea sau reabilitarea unui spațiu și dotarea acestuia, respectiv dotarea unui spațiu deja existent. Valoarea minimă a proiectului trebuie să fie de 170.000 de lei, iar valoarea maximă de 630.000 de lei. Contribuția din bugetul local va trebui să fie de 2 la sută din valoarea eligibilă a proiectului, la care se adaugă eventuale costuri neeligibile. Centrul trebuie să fie situat central, să fie în apropierea obiectivelor de interes turistic, în apropierea stațiilor de transport public în comun. Centrul trebuie să aibă minim 10 locuri de parcare gratuite și minim două locuri pentru autocare. încăperea centrului trebuie să fie de minim 30 de metri pătrați, la care se adaugă spații pentru grupuri sanitare și administrative. Spațiul de pe strada Iuliu Maniu nr 9, unde va fi amplasat Centrul de informare, dispune de un spațiu generos, de 55 de metri pătrați. Suma estimată pentru documentație, reabilitare și dotarea centrului este de 10 mii de lei, sumă aprobată ieri de consilierii locali prin proiectul de hotărâre amintit mai sus. Pe referatul anexat proiectului de hotărâre apare scris de mână o notă din care reiese că prin Hotărârea de Consiliu Local din 19 iulie a fost alocată suma de 10 mii de lei pentru "realizare documentație reabilitare și dotare spațiu pentru realizare Centru Național de Informare Turistică". Avans de 50 la sută din plățile pe suprafață în mod normal, plățile pentru sprijinul pe suprafață din acest an ar trebui să înceapă în data de 1 decembrie. Comisia Europeană a permis însă statelor membre să plătească agricultorilor un avans de până la 50 la sută din plățile directe pentru 2013. Avansul poate fi acordat după data de 16 octombrie, cu condiția ca suprafețele pentru care s-a solicitat avansul să fi trecut de controalele prin satelit sau de cele în teren. Vaida Bela, director adjunct al Centrului Județean APIA Sălaj, afrma că în județul nostru toate controalele se vor încheia până la sfârșitul lunii septembrie. Acest procent de 50 la sută poate crește până la 80 la sută în cazul unor plăți acordate în sectorul zootehnic. Măsura îi va ajuta pe fermieri să facă mai ușor față dificultăților provocate de vremea nefavorabilă, în special cele provocate de iarna aspră, de seceta ori de precipitațiile care au avut loc în unele regiuni. Comisarul european pentru agricultură Dacian Cioloș a afirmat că "experiențele anterioare ne demonstrează că o asemenea ajustare poate avea o contribuție majoră în situația financiară a fermierilor, afectată de condițiile meteorologice din acest an." Cei care vor primi avansul de 50 la sută începând cu data de 16 octombrie, se vor bucura de restul de bani după data de 1 decembrie. (V. Varga) Proprietarii din MV6 nu mai plătesc impozit timp de șapte ani ci Corina Gliguța Locuitorii blocului MV6 din Zalău și-au reabilitat termic blocul cu bani din buzunarele lor. în consecință, locatarii au solicitat Primăriei scutirea de la plata impozitului pe clădiri pentru apartamentele deținute în blocul MV6, în ședința de Consiliul Local de ieri, consilierii au dat aviz favorabil proiectului de hotărâre privind scutirea de la impozit pe apartamentele fiecărui locatar al blocului mai sus menționat pe o perioadă de șapte ani. Blocul MV6, situat pe Bulevardul Mihai Viteazu nr. 75, are acum o nouă fațadă, după ce locatarii blocului au suportat toate cheltuielile aferente reabilitării termice. Deși locatarii a două apartamente nu au depus cereri încă la Primărie pentru scutirea la plata a impozitului, în referatul proiectului de hotărâre trimis autorităților este specificat ca "pentru operativitate, în cazul apartamentelor 5 și 6, pentru care nu au fost depuse cereri până la această dată, propunem să se acorde din oficiu ceeași facilitate fiscală, numai dacă vor depune cereri pentru acordarea scutirii de la plata impozitului pe clădiri, chiar și ulterior aprobării prin hotărâre de Consiliu Local a facilităților pentru blocul menționat mai sus". Impozitul aferent blocului MV6 pentru anul 2013 este de 3.186 de lei. Consiliul Local poate acorda scutire de la plata impozitului pe clădiri sau o reducere a acestuia pe o perioadă de minimum șapte ani, cu începere de la 1 ianuarie a anului fiscal următor finalizării lucrărilor de reabilitare, în baza procesului verbal de recepție la terminarea lucrărilor. Condiția impusă de autorități este aceea ca locatarii blocului să nu figureze cu datorii față de bugetul local, iar pe parcusul perioadei de scutire locatarii să nu înregistreze restanțe la finele unui an. în caz contrar, contribuabilul riscă să își piardă facilitatea pentru anul următor. GRAIUL SĂLAJULUI telefon 0260-611.320; fax 0260-612.479; mobil 0742-107.691; email gratulsj@unisys.ro Șef Departament Redacție: Daniel Munteanu Paul Gorgan - administrație, politică, eveniment; Ana Tudoran - societate, instituții; Viorel Varga - agricultură, viața satului, cultură; Raluca Gireadă - administrație, învățământ, sănătate; Alina Rad - reporter; Andrei Bejan - tehnoredactor; Corina Lupșe, Marian Ardelean - tehnoredactare.