Graiul Sălajului, martie 2014 (Anul 25, nr. 5537-5557)

2014-03-06 / nr. 5540

ACTUALITATE www.graiulsalajului.ro Joi-6 martie 2014 GRAIUL SĂLAJULUI r, e-mail: graiulsj@unisys.ro Din negocierile UDMR cu PSD pentru programul de guvernare Seres Denes promite că Autostrada Transilvania devine prioritate ei Mihaela Peștean UDMR a intrat la guvernare cu o condiție în favoarea ardelenilor. Autostrada Transilvania să devină o prioritate a gurvernării UDMR- USD. Seres Deneș, președintele UDMR Sălaj, care a participat la negocierile cu PSD înainte de a intra la guvernare, ne-a declarat ieri că una dintre cele mai importante condiții incluse în protocolul cu PSD a fost prioritizarea lucrărilor la Autostrada Transilvania. "Lucrările la Autostrada Transilvania au început în 2003. Au fost suficienți 10 ani de așteptare. Pentru dezvoltarea acestei regiuni și pentru dezvoltarea județului nostru este obligatorie finalizarea autostrăzii. Acest obiectiv este inclus în programul de guvernare, dar am solicitat ca Autostrada Transilvania să fie inclusă ca prioritate", ne-a declarat liderul UDMR Sălaj. încă nu se știe când pot începe lucrările la porțiunea de autostradă care va traversa Sălajul Seres Deneș nu a putut Porțiunea de autostradă de la totuși să ne dea un răspuns Suplacul de Barcău până la concret la întrebarea când graniță se va finaliza în acest putem spera că va trece auto- an, iar porțiunea Gilău - strada și prin Sălaj. "Nu Mihăești este licitată și arputem face anul acesta formează să se înceapă construcția. Pentru porțiunea găsească o soluție de de autostradă Sălaj-Cluj, din finanțare, fie din fonduri cucare fac parte și cei aproximare pene - un drum expres, cu tiv 84 de kilometri care ar patru benzi, fie printr-un trebui să traverseze județul parteneriat public privat", a Sălaj, urmează să fe precizat deputatul UDMR. în programul de guvernare al USL, construcția Autostrăzii Transilvania a fost lăsată în coada investițiilor. Au fost considerate prioritare porțiunile de autostradă din zona de Vest a țării. Din 2015 erau programate să reînceapă lucrările la tronsonul Suplacu de Barcău - Borș, cu bani de la bugetul de stat. Tronsonul Suplacu de Barcău - Gilău nu avea menționat un termen la care vor începe sau la care se vor finaliza lucrurile, potrivit raportului prezentat recent de ministrul Dan Șova. Căpîlnașiu îl vede pe Antonescu în turul doi la prezidențiale Radu Căpîlnașiu spune că "demisia lui Antonescu este un act pozitiv, moral și de o demnitate exemplară". "Nu motivul Johannis a dus la această demisie; cireașa de pe tort s-a copt. Nu a existat o colaborare sănătoasă în USL, ci mai mult o hărțuire din partea celui mai puternic. Demisia liderului PNL din funcția de președinte al Senatului nu este o sinucidere, așa cum le place adversarilor să creadă, ci un act de curaj și de mare demnitate. Cât depre șansele sale la alegerile prezidențiale, pot spune că Antonescu va rămâne candidatul nostru și are toate atu-urile pentru a ajunge în turul doi, pentru că are verticalitate și este un om de stat." Căpîlnașiu și Bode nu văd la fel "dreapta" politică .Viorel Varga în balta în care se bălăcesc de câteva zile politicienii noștri, căldură pentru unii, rece pentru alții, am luat opiniile a doi lideri politici sălăjeni, Radu Căpîlnașiu, președintele PNL Sălaj, și Lucian Bode, președintele PDL Sălaj. Prima întrebare a fost legată de șansele pe care le mai are Crin Antonescu, după demisia de la șefia Senatului, de a candida și de a reuși la prezidențiale. Bode spune că Antonescu e departe de a-și asigura șanse minime la alegerile prezidențiale .Deputatul PDL Lucian Bode afirmă că "și dacă Antonescu nu și-ar fi dat demisia de la șefia Senatului, viață lungă n-ar fi avut în această funcție". "Asta i se trage de la replica sa din plen, când i-a spus lui Ponta că „dacă eu îmi dau demisia de la Senat, am unde mege, dumneavoatră dacă vă dați demisia din funcția de premier rămâneți un nimic”. Oricum, ar fi fost boicotat și obligat să demisioneze. Avea informații că va fi mazilit. Pentru a avea minime șanse la prezidențiale, Crin Antonescu și partidul său vor trebui să adune lângă ei toate partidele care se revendică a fi de dreapta. Acestea vor fi obligate să susțină un singur candidat. Sigur vor exista și iepuri, gen Vadim, Dan Diaconescu, ecologiștii sau «candidații de meserie». Spectacolul folcloric dedicat mamelor a umplut Casa de Cultură a Sindicatelor cu Pana Pop Sala mare a Casei de Cultură a Sindicatelor din Zalău a fost ieri aproape plină de spectatori, în marea majoritate mămici. Asta cu toate că prețul unui bilet a fost 10 lei. Spectacolul folcloric dedicat mamelor, dat fiind faptul că se apropie ziua de 8 Martie, a început la ora 17.00, iar pe scenă au evoluat artiști locali și naționali. Amintim aici Ansamblul Artistic Profesionist "Porolissum” Zalău, Ansamblul Folcloric "Columna" din Zalău și soliștii vocali Crina Botișan, Carmen Lingurar, Deisa Buzgău, Claudiu Costinaș, Ioana Lazăr, Daniela Stoica, Aurora Moga Popovici, Rodica Pop Seling, Ileana Domuța Mastan, Vasile Coca, Ciprian Picovici, Ramona Oarda, Petrică Mureșan și Stana Stepănescu. Evenimentul a fost organizat de Primăria Municipiului Zalău și Casa Municipală de Cultură Zalău. Gândurile pentru o alianță sunt confuze . Ambiguitate în răspunsuri din partea celor doi lideri, Căpîlnașiu și Bode, la întrebarea dacă nu se gândesc la o alianță de dreapta în vederea alegerilor prezidențiale. Radu Căpîlnașiu spunea, referitor la alianță, că "există mai multe căi". "Ne vom duce la prezidențiale pe picioarele noastre. Nu e exclus ca în turul doi să facem o alianță, dar numai cu formațiunea politică de dreapta". Lucian Bode nu exclude o alianță de dreapta, "care s-ar putea produce și înainte de alegerile prezidențiale". "Această alianță trebuie bine gândită. PNL-ul va compensa pierderea ciolanului de la centru cu oscioarele din teritoriu, unde liberalii și pesediștii coabitează liniștiți. Sălajul este cel mai bun exemplu". GRAIUL SĂLAJULUI Șef Departament Redacție: Daniel Munteanu Mihaela Peștean - societate Raluca Sîrbu - administrație Viorel Varga - agricultură, viața satului, cultură Oana Pop - învățământ, sănătate Laurențiu Catrina - cameraman Corina Lupșe, Marian Ardelean - tehnoredactare , MARKETInG și PUBLICITATE Anca Milaș - marketing - publicitate. Florica Sas - responsabil marketing și comercial; telefon 0260-611.320 fax 0260-612.479 mobil 0742-107.691 e-mail graiulsj@unlsys.ro