Graiul Sălajului, octombrie 2014 (Anul 25, nr. 5683-5705)

2014-10-20 / nr. 5696

0k. 33a RJ 10m 3(5 unii $ Luni 20 octombrie 2014 12 pagini 1,50 lei ANUL XXII, Nr. 5696 Subfinantarea este cea mai mare amenințare pentru învățământul sălăjean pagina 4 O elevă de 14 ani de la Liceul Ortodox Sf. Nicolae Zalău este dată dispărută . Mihaela Peștean O tânără de 14 ani din Zalău a dispărut de acasă de aproape o săptămână, iar părinții și bunica o caută cu disperare. Andreea Trozman a ieșit marți la plimbare în oraș și nu s-a mai întors. Marți seara, la ora 19.00, a sunat la interfon la apartamentul din cartierul Păcii în care locuia cu mama, tatăl vitreg și fratele ei, apoi... nimeni nu mai știe nimic. Bunica ei, care locuiește în localitatea Satu Nou de Jos, județul Maramureș, spune că Andreea a contactat-o miercuri dimineața și i-a spus că se află în localitatea Colțirea (Maramureș) și că vine la ea să o viziteze "Nu mi-a spus nimic, doar că vine la mine și vrea sămi spună ceva. I-am spus că sunt la spital. Am așteptat-o, dar n-a mai venit și am sunat la poliție. N-am mai putut lua legătura cu ea, că are telefonul închis", ne-a spus bunica fetei. Andreea este elevă în clasa a IX- a la Seminarul Teologic Ortodox "Sfântul Nicolae" din Zalău. Cu câteva zile înainte de dispariție a fost în vizită la bunica ei, în Maramureș, acolo unde locuiește și tatăl ei natural, care are probleme de sănătate în urma unui accident. A mers vineri cu microbuzul și s-a întors duminică la Zalău, cu mătușa ei. Bunica ne-a spus că fata nu părea supărată sau preocupată de ceva anume, i-a spus că are note bune la română și matematică, doar la muzică are o notă de șapte. Bunica Andreei spune că poliția din Maramureș a identificat un tânăr major, pe nume Pintea Cornel Alexandru, din Baia-Mare, cu care fata s-a împrietenit. Se pare că și tânărul a dispărut luni de acasă, cu mașina și ceva bani de buzunar. Familia nu l-a dat dispărut. Poliția încearcă să le dea de urmă. Bunica spune că tânărul a fost văzut de colegii Andreei prin Zalău, la liceul pe care tânăra îl frecventa. "Miercuri dimineața a fost în fața liceului, cu un sandvich în mână și o cafea, spun colegii fetei, apoi nu l-au mai văzut", ne-a spus bunica tinerei dispărute. Părinții și bunica tinerei din Zalău fac apel la cei care pot să ofere detalii despre fată. Cei care o recunosc din fotografie sunt rugați să sune la numărul de telefon 0744.230.217. Andreea are 1, 65 metri înălțime, greutate de 60 de kilograme, păr șaten, ochi căprui, părul este de lungime medie (până la umeri). La data dispariției purta o pereche de pantaloni de culoare neagră și o geacă de aceeași nuanță. Aceasta nu avea asupra ei niciun act de identitate și nici sume de bani. Romania lucrului bine făcut Monica Macovei a fost sâmbătă la Zalău Macovei ne informează că evaziunea fiscală este de peste 50 de miliarde de euro Ministrul Mircea Dușar a făcut ieri campanie pentru Victor Ponta în Sălaj pagina 2 Administrația locală acumulează datorii . Sălajul este dator la stat cu patru milioane de lei pagina 3 Bustul lui Corneliu Coposu a fost dezvelit sâmbătă la Șimleu Silvaniei I