Graiul Sălajului, decembrie 2014 (Anul 25, nr. 5726-5744)

2014-12-03 / nr. 5727

Acciza prohibitivă produce dosare penale în Sălaj Poliția și-a băgat nasul în cazanele producătorilor clandestini de alcool JK33SZMEM Ploaia înghețată doboară copaci pe Meseș și ține blocat drumul spre Treznea Atenție! Anunț ! Important Informăm cititorii că ziarul nu mai este vândut prin rețeaua de chioșcuri deținute de DAMCO SRL, din cauza datoriilor mari pe care distribuitorul le-a acumulat față de Graiul Sălajului. Ziarul Graiul Sălajului poate fi cumpărat în continuare din chioșcurile de ziare independente din Piața Centrală, de lângă Hotel Porolissum și de lângă stația de taxi de la Școala Generală nr 1; din magazinele Universal și din numeroase magazine din cartiere. Ne cerem scuze pentru disconfortul de moment pentru cititori și sperăm intr-o revenire grabnică la normal, fie prin reluarea colaborării cu DAMCO SRL, fie prin soluții alternative. în premieră națională, la Satu Mare au loc intervenții chirurgicale oftalmologice la nivelul retinei folosind tehnica de endoscopie oculară. Este vorba despre o tehnică nouă in Romania care utilizează un endoscop ocular special care permite vizualizarea unor părți anatomice ale ochiului care de altfel cu tehnicile disponibile în prezent în țară nu a ar fi posibile. Cu această nouă tehnică pot fi tratate boli foarte grave care duc la atrofia oculară (stafidirea ochiului), pot fi abordate patologii complexe de la nivelul retinei, cum ar fi hipotonia oculară (care prin tehnicile de vizualizare deja existente ar fi greu sau chiar inabordabile), sau la nivelul polului anterior, cum ar fi glaucomul, reprezentând în această boală o alternativă terapeutică eficientă. Endoscopia oculara face parte din arsenalul terapeutic al clinicilor specializate pe chirurgia retinei din vestul Europei, unde pacienții care suferă de boli grave ale retinei cum ar fi retinopatia proliferativa care poate duce la atrofie oculară sau pacienții cu forme mai grave de glaucom beneficiază de această tehnică chirurgicala. Echipa chirurgicală formată din specialiștii în chirurgia vitreo-retiniană dr Lévai Lehar, medic oftalmolog la Clinica Vitreum din Satu-Mare și Prof. Dr. Radu Gabor din Budapesta au efectuat ieri primele endoscopii oculare din România. Au fost operați 3 pacienți: 2 din județul Satu Mare și un pacient din Maramureș. Pacienta în vârstă de 67 de ani cu vitreoretinopatie proliferativă ce a dus la hipotonie oculară a fost operată prin endoscopie retiniană petru prevenirea atrofiei oculare. Doi pacienți cu vârste de 55 și 60 de ani cu glaucom grav, refractar la tratamentul aplicat până în prezent de asemenea au beneficiat de intervenție chirurgicală endoscopică în vederea reducerii presiunii intraoculare. Endoscopul ocular este fabricat în Statele Unite ale Americii, iar investiția clinicii în acest aparat a fost de aproximativ 80.000 euro. O parte din echipamentele Centrului de Chirurgie Vitreo- Retiniană Vitreum Satu Mare sunt de ultimă generație și achiziționate printr-un proiect european în valoare de sute de mii de euro. Pe lângă faptul că Centrul Vitreum este specilizat pe operații pe retină, clinica oferă posibilitatea de a efectua operații de chirurgie refractivă pentru reducerea dioptriilor, cataractă, glaucom cu tehnologie de cea mai înaltă performanță. Pentru programări la telefon: 0740-231559,0261-716459 Primele operații endoscopice oculare din România, utilizând noua tehnologie de endoscopie oculară la nivelul retinei Un sălăjean este noul șef al ANSVSA pagina 2 ! Trăim mai mult, dar în chinuri pagina 3 Povești din trecutul Sălajului Clădirea Transilvania, cea mai impunătoare construcție din Zalău I