Graiul Sălajului, iulie 2017 (Anul 28, nr. 6372-6392)

2017-07-19 / nr. 6384

5 GRAIUL SĂLAJULUI Miercuri-19 iulie 2017 e-mail: graiulsj@unisys.ro HC Zalău va da piept cu o grupare din Turcia sau Grecia în turul II al Cupei EHF Formația condusă de Gheorghe Tadici și-a aflat posibilii adversari din turul II al competiției. Astfel, campioana Turiciei, Ankara Yenimahalle BSK sau OFN lonas (Grecia) se vor duela în primul tur, iar câștigătoarea se va înfrunta cu gruparea zălăuană După o pauză de patru ani, HC Zalău revine în cupele europene și în noul sezon va evolua în Cupa EHF, competiție în care va intra direct în turul al doilea. Marți, la orele amiezii, pentru gruparea de sub Meseș au apărut și primele emoții europene, având în vedere că la Viena a avut loc tragerea la sorți. La prima vedere, formația antrenată de Gheorghe Tadici a avut parte de noroc și sorții au decis ca zălăuancele să se dueleze în turul al II-lea cu învingătoarea dintre Ankara Yenimahalle (Turcia) și OFN Ionias (Grecia). Foarte probabil HC Zalău se va duela cu echipa din Ankara, campioana Turciei, cea care este favorită certă să treacă în primul tur de echipa din Grecia. Meciurile din turul II al Cupei EHF vor avea loc în luna octombrie, în 14 - 15 octombrie turul, iar returul o săptămână mai târziu, în perioada 21 - 22 octombrie, prima manșă fiind programată la Zalău. Performanțe notabile pentru zălăuanul Robert Paige la Europenele U23 După ce a realizat un record personal în calificările probei de 400 de metri plat atletul născut în urbea de pe poalele Meseșului a bifat finala probei de ștafetă 4x400 m Sprinterul lansat în sportul de performanță de către Clubul Sportiv școlar Zalău, club pentru care dintre eroare apare că încă îl reprezintă pe site-ul oficial al Federației Europene de Atletism, a realizat performanțe notabile în cadrul Campionatelor Europene de Atletism rezervate sporti/ilor sub 23 de ani. După ce a debutat sub tricolor la Cupa Europei desfășurată în luna iunie, în Finlanda, sportivul pregătit de Vasâe Boboș a reușit să debuteze săptămâna trecută în cadrul europeanuUi din Ftolonia cu un nou record personal în proba de 400 de metri plat în calificările pentru faza semifinală, Robert a fost repartizat în prima serie și a terminat cursa pe locul 4 cu o performanță de 46 de secunde și 88 de sutimi, performanță care i-a adus tânărului atlet pe lângă calificarea sa contratimp în semifinala competiției și cel mai bun rezultat din carieră. La o zi de la debutul în cadrul Campionatului European, sprinterul de 20 de ani a alergat în prima serie semifinală a probei de 400 m și a terminat cursa pe locul 8, iar în ierarhia finală a întrecerii europene s-a clasat pe poziția a XIV-a. Zălăuanul nostru nu a avut timp de odihnă în niciuna din cele patru zile de concurs din cadrul competiției din Polonia deoarece în ziua a treia alergătorul a fost nevoit să concureze în calificările probei de ștafetă 4x400m. Alături de Robert Paige, din ștafetă au mai făcut parte în calificări Cristian Radu, Zeno Moraru și Sebastian Mihai Ursachi. Cei patru alergători români au făcut o cursă bună în preliminarii și au reușit să se caifice în finala probei, la contratimp, cu un rezultat de 3 minute, 9 secunde și 57 de sutimi. în ultimul act al cursei de 4 x 400 m, conducătour delegației țări noastre a decis să-l înlocuiască pe Sebastian Ursachi cu Cosmin Trofin, în noua componență, ștafeta România și-a huiătățit foarte puți performanța și a încheiat cursa pe locul 8 cu un rezultat de 3 minute, 9 secunde și 10 sutimi. Având în vedere faptul că sportivul născut la Zalău se află la primele acțiuni sub tricolor, dar și datorită faptului că și peste doi ani, la viitoarea ediție a Campionatelor Europene de Atletism sub 23 de ani el va concura tot la această categorie, rezultatele sunt promițătoare și îl îndreptățesc pe Robert Paige să spere la o medalie europeană la ediția următoare, în clasamentul pe medalii România a încheiat competiția europeană pe locul 16 din 29 de state participante, delegația țării noastre reușind să cucerească doua medalii, una de aur prin Elena Andreea Panțuroiu la triplusalt, respectiv Alin Alexandru Firfirică la aruncarea discului SPORT www.graiulsalajului.ro Daniel Celea, al treilea jucător de la FC Zalău care a ajuns în Liga a Il-a Fostul fundaș al "alb-albaștrilor" din returul sezonului precedent a semnat un contract valabil pentru un sezon cu Pandurii Târgu Jiu. Celea este al treilea jucător al grupării de la poalele Meseșului care face pasul spre eșalonul secund, după Grigore Turda și Paul Mateciuc Având în vedere că FC Zalău este ca și desființată, top jucătorii din sezonul trecut își caută alte destinării. Cei mai valorși au ajuns în liga secundă, iar Grigore Turda a semnat cu ASU Poli Timișoara, în timp ce Paul Mateciuc a ajuns la știința Miroslava, și Daniel Celea face pasul tot într-un eșalon superior, iar în cursul zilei de ieri a semnat cu Pandurii Târgu Jiu, formație ce la tinélul sezonului trecut a retrogradat din Liga 1. Fundașul central a semnat pe un sezon cu gruparea gorjeană și va avea din nou ocazia să joace în Liga a ll-a, eșalon în care a mai evoluat și la UTA Arad. Î Este un pas important pentru mine. Chiar dacă am mai fost în Liga a ll-a la UTA Arad, atunci a fost o perioadă mai grea pentru mine, deoarece am prins puține meciuri. Acum mă simt foarte bine și îmi doresc să joc cât mai mult și să îmi ajut noua echipă. La Pandurii avem obiectiv promovarea în prima ligă. Fiecarea dintre noi va da totul pentru a îndeplini acest obiectivi, ne-a declarat Daniel Celea. Jucătorul a sosit la FC Zalău în iarnă și a evoluat doar un retur de campionat la gruparea de sub Meseș, unde spune că s-a simțit foarte bine.Consider că am făcut o alegere bună în iarnă când am venit la Zalău, unde am jucat meci de meci. A fost foarte important pentru mine acest lucru și cred că îmi va fi de folos în noul sezon. La FC Zalău am avut o echipă bună și un grup foarte frumos și ne puteam clasa mult mai sus. Eu le mulțumesc tuturor oamenilor de acolo și le dores baftă pe viitori, a mai spus Celea, care regretă situația de la FC Zalău. Î Nu știu foarte multe lucruri și care sunt cauzele pentru care s-a ajuns aici: în această vară se vorbea de un proiect serios, în care se dorea cu adevărat promovarea Am auzit și eu că primăria nu ar mai susține financiar echipa și se apropie de desființare, îmi pare foarte rău, mai ales pentru oamenii care au lucrat atâția ani în slujba echipei. Sper ca până la urmă situația să se rezolve și să se găsească o soluție pentru ca FC Zalău să continue în Liga a lll-a, a încheiat Daniel Celea. Se mai spune că fostul jucător de la FC Zalău va fi antrenat la Pandurii Târgu Jiu de Mihai Teja. Cupa Tineretului a rămas la "Time Caffe" Jibou Ediția din acest an a competiției organizate de Direcția Județeană pentru Sport și Tineret Sălaj a fost adjudecată pentru a patra oară consecutiv de formația condusă de Adrian Brîglezan In ultimii ani, DJST Sălaj a reușit să reînvie și sportul din Jibou, prin competițiile pe care le-a organizat în orașul de pe Someș, este vorba de Crosul Î Tineretului sau Cupa Î Tineretului la minifotbal. Cea de-a doua întrecere și-a consumat sâmbătă ediția a IV-a, la care au participat un număr record de 17 echipe, dintre care una din afara județului, este vorba de FC Kiss Baia Mare. Destinată tuturor tinerilor din Sălaj și nu numai, acțiunea a putut fi considerată ca fiind un adevărat maraton sportiv, având în vedere că la terenul sintetic de lângă Stadionul Rapid au fost 12 ore pline de fotbal, disputându-se 31 de partide! Cele 17 echipe participante au fost împărțite în patru grupe, iar primele două clasate s-au calificat în fazele eliminatorii, și de această dată, Time Caffe Jibou nu a avut adversară, astfel că gruparea condusă de Adrian Brîglezan a respectat tradiția și a cucerit pentru a patra oară la rând trofeul. Pe locul 2 s-a clasat Hop-Hop Tihău, în timp ce podiumul a fost închis de către Samus Someș Odorhei. Celelalte participante au fost Marino Team, FC Cuceu, Tihău Boys, F.C. Kiss Baia Mare, FC Viitorul, FC Jibou, Profinox, TDI-Trans, Viitorul Gârbou, Royal Ardeal, Bianconerii, Arsenal Zalău, Tihău Gold și Agronova Dragu, unele dintre ele având în componența lotului și jucători cu experiență din fotbalul sălăjean precum Andrei Teglaș, Alex Turcu, Cristian Iurcaș, Radu Blaga, Vlad Buda, Marius Muntean, Vlad Ortelecan, Marcel Petcu, Apai Tiberiu, Ciprian Boja sau Flaviu Porumb. La finalul competiției s-a organizat și festivitatea de premiere, iar premiile au fost pe măsură, DJST Sălaj oferind tricouri, mingi de joc, trofee, diplome, rucsacuri, dar și medalii. S-au acordat și premii individuale.Aceasta a IV-a ediție a competiției sportive, Cupa Tineretului la minifotbal desfășurată la Jibou a fost cea mai reușită, mai ales din punct de vedere al numărului record de 17 echipe participante. Toate au dat dovadă de spirit de fair-play, atât în relația cu adversarii, cât și în relația cu arbitrii și spectatorii. Ne bucurăm de faptul că am organizat acestă acțiune sportivă foarte reușită la care au participat peste 200 de tineri doritori de a face mișcare și sport în aer liber, într-u cadru organizat. De asemenea, am obsevat pe parcursul manifestării sportive determinare, dorință, ambiție și dăruire în jocul tuturor echipelor, fiecare dintre ele dorind în acest fel să se claseze la finalul acțiunii cât mai sus în clasament. în final, mulțumim partenerilor locali, Primăria orașului Jibou și Spitalul Orășenesc Jibou, care nea asigurat asistența medicală pe tot parcursul competiției, a declarat Adrian Fărcaș, directorul executiv de la DJST Sălaj. Clasament final. Locul 1: Time Caffe Jibou - delegat Adrian Brîglezan Locul 2: Hop Hop Tihău - delegat Cristian Cheța Locul 3: Samus Someș Odorhei - delegat Tudor Comis Locul 4: TDI Trans - delegat Dorin Teglaș Paaină realizată în colaborare cu Sportul Sălăjean Ziarul de sport al județului Sălaj