Graiul Sălajului, august 2017 (Anul 28, nr. 6393-6413)

2017-08-04 / nr. 6396

ACTUALITATE www.graiulsalajului.ro .el Artur Székely Viceprimarul Teodor Bălăjel a preluat atribuțiile primarului Ionel Ciunt, care este în concediu în perioada 1 -14 august. în noua sa calitate, Bălăjel, a semnat la data de 2 august, la ADR-M Cluj-Napoca, încă trei proiecte de finanțare pentru izolarea termică a 12 blocuri din Zalău. Valoarea celor trei proiecte este de 6,5 milioane de lei, de izolare urmând să beneficieze 226 de apartamente. "Cele 12 blocuri au proiectul tehnic finalizat, urmând să fie organizată licitația pe SEAP în cel mai scurt timp, iar în perioada 1 - 15 septembrie să fie dat ordinul de începere a lucrărilor. Ne-am propus ca cel puțin anul acesta să reușim executarea tuturor lucrărilor pe partea de tâmplărie PVC cu geam termopan și să închidem toate balcoanele. Dacă ne rămâne timp începem și anveloparea blocurilor", spune Teodor Bălăjel, pentru Graiul Sălajului. Ieri, joi 3 august, Teodor Bălăjel a dat ordin de începere a lucrărilor pentru împrejmuirea Stadionului Municipal "Gheorghe Gușet" și construirea unei parcări. Bălăjel ne-a mai spus că se lucrează și sunt aproape de finalizare lucrările de la intrarea în Zalău dinspre Meseș, unde se amenajează un spațiu de recreere modern, se înfrumusețează zona cu flori și spații verzi, pe alei se montează pavaj nou, băncuțe, borduri noi. Sub comanda lui Bălăjel, Citadin a asfaltat săptămâna trecută doi kilometri de străzi în cartierul Ortelec, pe străzile Luncii, Deleni, Moigradului, Părului, Dudului. Bălăjel spune că le-a promis ortelecanilor că în cursul anului 2018 va asfalta toate străzile care la ora actuală sunt pietruite. Străzile din municipiu vor fi stropite cu apă pe toată durata caniculei cu trei autocisterne. Cele patru puncte de hidratare și prim ajutor vor funcționa pe toată durata weekendului și va fi prelungit programul de funcționare dacă va fi nevoie. GRAIUL SĂLAJULUI Daniel Munteanu - șef de, redacție Alina Rad - societate, economie Viorel Varga - agricultură, viața satului, Mihaela Igeștean - administrație Adrian IYlastan - tehnoredactare Andreas Nyeste - tehnoredactare Artur Székely - reporter, cameraman MARKETING și PUBLICITATE Boglui Adriana - marketing - publicitate; Florica Sas - responsabil marketing și comercial; Maria Jula - contabilitate, telefon 0260-611.320. 0742-107691 fax 0260-612.479 mobil 0742-107.691 e-mail graiulsj @ unisys.ro Graiul Sălajului este editat de SC.Manager S.R.L Zalău, B-dul. Mihai Viteazul nr. 1, corp de legătură D. Ap. III , Zalău 4700, Sălaj, România Responsabilitatea juridică pentru conținutul articolelor aparține autorilor acestora, conform art. 205 și 206 C.P. în cazul citatelor, responsabilitatea juridică revine, de asemenea, persoanelor care fac afirmațiile citate. Vineri-4 august 2017 GRAIUL SĂLAJULUI e-mail: graiulsj@unisys.ro ^ Un zălăuan intră în război cu Primăria pe motiv că ia decizii lipsite de respect față de contribuabil Zălăuanul Ernő Kovács este în război cu Primăria Zalău și își varsă tot osul pe facebook, să vadă toată lumea nedreptatea care i se face. Primăria i-a refuzat autorizarea pentru a amplasa două mese și o umbrelă în fața unui mic local pe care îl administrează lângă benzinăria Petrom din Porolissum. Nu făcea el nici o mare afacere cu cele două mese, vroia doar confort pentru clienții care fumează, să poată sta afară pe scaun și să nu fie nevoiți să fumeze în picioare. Erno Kovács se consideră discriminat față de alți administratori de localuri și a postat un mesaj pe facebook, în care explică de ce este nedreptățit, în postarea lui, însoțită de fotografii care exemplifică situația, zălăuanul arată că motivul refuzului celor din Primărie este nejustificat și că locul pentru măsură este departe de a încurca în vreun fel pietonii, pentru că este departe de trotuar. Ca urmare, Emo intră la idei, pe care le și expune. "Mi-au refuzat mafioții de la Primăria Zalău să scot o masă, două pentru fumători (...) sau probabil așteaptă să mă duc cu propuneri??? Niciodată nu le voi da mită, ei sunt obligați să-mi dea dreptul meu cât timp cer ceva legal nu ilegal... o să trebuiască să-mi dați un răspuns bine întemeiat. Mafioților, nu știu decât să luați mii de euro pentru o semnătură??? Mă dăă gunoaielor, asta nu este țara voastră sau orașul vostru particular, este orașul nostru, noi îl ținem cu taxele și impozitele ce vi le dăm, mai vreți șpagă ??? Așteptați-mă că vin să vă dau șpagă, am să vă demasc, o să lupt indiferent de timpul pierdut sau bani pierduți, am să vă urmăresc pas la pas și voi demasca toate abuzurile în funcție pe care le faceți, așteptați-vă să dați socoteală la D.N.A. București", scrie pe facebook Ernő Kovács. Unii pot scoate terase mari pe trotuar. Ca să sublinieze că este nedrept că cererea lui a fost refuzată, Erno a postat mai multe fotografii cu exemple de locații unde Primăria Zalău a aprobat amplasarea teraselor direct pe trotuar. începând cu terasa Pizzeriei Northess, terasa Club 5 de la Galeriile Meseș, terasa de la Imbiss, terasa de la Pizzeria Old Times, terasele de pe strada Simion Bărnuțiu vis-a-vis de Unitatea Militară și multe alte terase care sunt amplasate pe lângă localurile de prin cartiere. "Am cerut să fiu lăsat să pun una, două măsuțe de plastic, nu citamai terasa gen Noblesse sau Divino, etc, etc, câte sunt în Zalău. Normal am cerut și eu cinci metri pătrați pentru fumători și credeți-mă că nu am cerut să-mi dea pe trotuar, am cerut să-mi dea lângă bloc. Sunt discriminat". Iar zălăuanul are dreptate. Reiese clar că solicitarea lui nu era pe spațiul în care circulă pietonii, iar în Zalău sunt cu duiumuletrase pe trotuare, în zone aglomerate. Postarea a făcut rapid multe vizualizări și subiectul a fost fost dezbătut intens, mulți participanți la discuție dându-i dreptate. Din postările la nemulțumirea lui Erno rezultă că percepțiaublicului este că angajați Primăriei iau deciziile discreționar sau în funcție de... șpagă. "Bine că pe astă de la Nobless îl lasă sau pe ăia de la Astralis, că numa boschetariii acolo și toți drogații în veci sunt acolo, ei acționează acolo unde nu trebuie, acolo unde trebuie nu acționează". "România, țara tuturor posibilităților Lasă că montează toate tomberoanele în locuri de parcări. Asta nu obstrucționează circulația. Ș răspunsul lor este că toate vor f dărâmate din zona aia, au trecut 6 ani. Toate sunt tot unde erau. A deranjat ă la singurul. E de cascadori râsului"; "N-are cum să deranjeze circulația, vorba vine dacă se da niște bănuți de câteva sute de care te lasă până în drum"; "Ideea este foarte bună. Datoria lor este se aprobe", sunt câteva din comentariile la postarea lui Erno Kovács. Puțină morală pentru autoritatea locală Atașat postării lui, Erno Kovács a pus și două fotografii cu răspunsul Primăriei Zalău, semnat de primar, secretar și de arhitectul șef din Primărie, în care i se aduc argumentele pentru care nu i se dă voie să scoată două mese pe spațiul public. "Atâta timp cât vă bateți joc de noi cetățenii acestui oraș veți avea de dat socoteală, încălcați legile statului român zilnic și faceți abuz în funcții minut la minut, ne-am săturat de voi, mafioților, credeți că sunteți Dumnezeu dacă aveți o funcție? Nu uuuu. Să vă intre bine în cap, noi suntem șefii voștri, voi sunteț puși acolo de noi ca să gospodăriți acest oraș, nu să vă bateți joc de noi să ne călcați drepturile în picioare. Atenție mare că noi nu mai rezistăm așa să ne fraieriți pe față", scrie zălăuanu nemulțumit pe facebook.