Graiul Sălajului, octombrie 2017 (Anul 28, nr. 6435-6456)

2017-10-19 / nr. 6448

ACTUALITATE www.graiulsalajului.ro I Joi-19 octombrie 2017 Liderul PSD, Liviu Dragnea, și miniștrii din guvernul pe care îl controlează prin Mihai Tudose se contrazic pe nervii noștri Dragnea vrea măsuri populiste, nu taxă de poluare, dar guvernul nu știe pe unde să scoată cămașa Alina Rad Ministrul Mediului, Grațiela Gavrilescu, anunța la începutul acestei luni că introducerea unei taxe de poluare este o certitudine și că se lucrează deja la metoda de calculare a taxei, în funcție vechimea mașinii, de capacitatea cilindrică, emisii, etc. Acum, liderul PSD, Liviu Dragnea, a declarat marți, la Parlament, că ministrul de resort trebuie să stopeze importul masiv de mașini la mâna a doua, dar nu prin introducerea unei taxe.Doamna Grațiela Gavrilescu are temă să vină cu o propunere în sensul ăsta. Dar nu de introducere a unei taxe, ci să vedem care este cel mai bun pachet de măsuri pentru ca importul de mașini second hand să nu mai crească și să crească producția internă. Eu cred că o mărire a numărului de unități pentru programul Rabla ar fi foarte bună pentru producția de autovehicule din România, a afirmat Liviu Dragnea. Cu alte cuvinte, în timp ce ministrul și-a propus să pună frână importurilor de mașini second hand prin introducerea de taxe și să aducă astfel bani la buget, liderul PSD îi cere să găsească o altă soluție, prin cheltuirea de bani de la buget, fără să-i spună de unde să ia și bani pentru asta. Sarcină grea. Comanda lui Dragnea vine la două săptămâni după ce ministrul Mediului ne anunța că reintroducerea taxei de poluare este certă. Î Anul acesta, în România, comparativ cu 2016, aceeași perioadă de timp, au intrat mașini cu norme de poluare între Euro 2 și Euro 4, aproximativ 350.000 de mașini, comparativ cu 146.000 de mașini în 2016, spunea la începutul acestei luni ministrul Mediului, cu precizarea că un grup de specialiști a început să lucreze deja pentru a găsi soluția cea mai bună pentru taxarea mașinilor poluante. έn Ministerul Mediului, împreună cu Administrația Fondului de Mediu, ANAF, RAR, cu producătorii de autovehicule din România, cu toate asociațiile care sunt implicate în acest proces și, nu în ultimul rând, și cu societatea civilă, s-a constituit un grup de lucru în vederea calculului și gândirii corecte, nu așa cum s-a întâmplat în perioada precedentă, încât să găsim o metodă prin care mașinile care poluează, care au o normă de poluare mică și care au emisii de bioxid de carbon mari, să plătească o taxă de poluare, spunea ministrul Grațiela Gavrilescu, precizând chiar metoda după care se va calcula taxa. Însă ținem cont de trei criterii: de capacitatea cilindrică, cea la care astăzi de fapt este impozitată orice mașină și este un impozit la taxe și impozite locale, norma de poluare - al doilea criteriu, și al treilea, emisiile pe care le dă fiecare autovehicul, explica ministrul Mediului. Timbrul de mediu a fost eliminat de la 1 februarie 2017, iar acest lucru a dus la importuri record de mașini second-hand în România. La nivel național, în luna septembrie s-au înmatriculat 10425 de autoturisme noi, față de 9361 în 2016, și 40637 autoturisme second hand, față de 30308 în septembrie, anul trecut, în Sălaj, marți, 17 octombrie, de exemplu, s-au înmatriculat 29 de mașini, din care una singură a fost nouă, restul fiind mașini second hand aduse de afară. Contradicții între miniștri și liderului PSD au mai fost și cu alte ocazii Situația taxei de poluare, pe care ministrul Mediului vrea să o introducă, iar Dragnea se opune, nu este singulară, încercările miniștrilor de a aduce, într-un fel sau altul, mai mult sau mai puțin inspirat, bani la bugetul de stat, se lovesc de opoziția lui Liviu Dragnea, care nu face parte din Guvern, dar comandă asemenea unui prim-ministru. La finele lunii iunie, ministrul de Finanțe, Ionuț Mișa, ne-a anunțat că Pilonul II de pensii va dispărea până la sfârșitul acestui an.ilonul II se va desființa. Banii se vor întoarce la toți cei care au cotizat, ei având posibilitatea să opteze pentru bugetul asigurărilor sociale sau pentru Pilonul III, cel privat. Vor alege dacă banii lor vor fi administrați de stat sau privat. Nu am stabilit un calendar, intenționăm spre sfârșitul anului, ne spunea în vară ministrul de Finanțe. Și în acest caz, liderul PSD, Liviu Dragnea, a intervenit și a declarat cu totul altceva. „Nu se desființează. Dumnezeule, de unde scoateți?! Cum să spună așa ceva? O să vorbesc cu el (Ionuț Mișa -n.r.). Nu se desființează. Puncte, a fost lămurirea oferită de Liviu Dragnea. Pe poziții opuse au fost șeful PSD și Executivul și în cazul plății defalcate a TVA. Despre această măsură s-a spus, în repetate rânduri, că este o măsură ceruta insistent de Liviu Dragnea, gândită chiar de el, împreună cu Darius Vâlcov, la partid. Doar că măsura nu a fost agreată în totalitate de Executiv, 11 membri ai Guvernului, inclusiv premierul Tudose, dețin sau sunt acționari la firme private care nu au optat pentru plata defalcată a TVA de la 1 octombrie. Luna trecută, senatorii din Comisia de bugetfinanțe au decis, prin aprobarea unui amendament depus în acest sens, că plata defalcată a TVA va fi obligatorie de anul viitor doar pentru companiile de stat și firmele care au contracte cu statul, pentru celelalte firme sistemul fiind opțional din 2018 și obligatoriu doar din 2019, daca se va dovedi funcțional. In acest caz, varianta premierului a avut câștig de cauză în fața variantei agreate de șeful de partid. PSD abia așteaptă noile legi ale dar nimeni nu se înghesuie să și Când vine vorba de legile Justiției, contestate atât de profesioniști cât și de societatea civilă și de partenerii externi ai României, cu argumentul că politizează Justiția, coaliția PSD - ALDE nu mai are răbdare până la a le vedea aplicate, în cazul lor nici nu există divergențe de opinie între partid și Guvern. Ca să câștige timp, dar și să evite punerea acestui pachet de legi în cârca Executivului, sa decis că legile Justiției nu vor mai fi asumate de Guvern, ci vor fi depuse la Parlament sub formă de inițiativă parlamentară. S-a speculat că tensiunile dintre Liviu Dragnea și premierul Mihai Tudose au fost provocate și de faptul că premierul nu a dorit să își asume legile Justiției, situație care amintește de episodul Sorin Grindeanu, care s-a dezis și el, la un moment dat, de OUG 13, apoi a plecat din partid și din Guvern pe ușa din dos.Premierul a spus ieri (luni - n.r.) că îi va cere ministrului Justiției să-i spună care va fi perioada obligatorie care ar trebui să treacă prin procedură guvernamentală, să vedem dacă mai avem șanse sau nu să le trecem în această sesiune parlamentară, pentru că de Justiției, să le asume cizia noastră politică a fost să le adoptăm în această sesiune parlamentară. Părerea mea este - și e o părere unanimă - să fie prin inițiativă parlamentară, domnul ministru Toader ce are până la ora asta mâine (azi - n.r.) poate să meargă să le pună la dispoziția comisiei și cred că va participa la toate ședințele comisiei, pentru că a fost inițiativa dumnealui, a declarat Liviu Dragnea. GRAIUL SĂLAJULUI e-mail: graiulsj@unisys.ro ^ In timp ce firmele de curierat abia fac față cererii de pe piață Poșta Română caută salvarea de la faliment e, Mihaela Peștean Serviciul de stat de curierat, Poșta Română, anunță că vrea să se redreseze. Culmea, în contextul unei explozii a comerțului online, de care profită desigur firmele de curierat, care abia fac față cererii de pe piață, doar Poșta Română poate merge în pierdere. De ce? Pe banii statului, unde șesimea are salarii grase, nu există și discernământ în afaceri. La stat nu există spirit competitiv și de orientare spre nevoile clientului. Și putem vorbi liniștiți și de imixtiunea politicului în conducerea companiilor de stat. Este, dacă se poate face o comparație, aceeași situație ca la transportul aerian, unde compania aeriană de stat, Tarom, circulă de ani de zile în pierdere (sute de milioane din banii noștri), în condițiile în care tot mai multe companii aeriene din alte țări vin în România și fac profit, oferind prețuri de zbor mai mici decât oferă Tarom, dar și curse mai dese și cu mai puține întârzieri. Șeful Oficiului Poștal Sălaj nu are voie să dea detalii Duminică, la Cluj Napoca, Ministrul Comunicațiilor și directorul general interimar al Poștei Române, Elena Pătrașcu, s-au întâlnit cu reprezentanții ai serviciilor Poștei Române din Regiunea de Nord Vest a țării, pentru a le prezenta planul de restructurare aprobat de Guvern pe următorii 5 ani. L-am contactat pe șeful Oficiului Județean de Poștă Sălaj, Dorin Terec, pentru a ne spune cum se vor îmbunătăți și înmulți serviciile poștale la nivel județean. Acesta ne-a trimis pentru detalii la biroul de comunicare al Companiei Naționale Poșta Română de la București, argumentând că nu poate da detalii, pentru că nu are voie... "Noi nu suntem abilitați să dăm nici un interviu presei", ne-a spus Terec. Ambițiile sunt mari, f " să vedem dacă le iese Planul de redresare și de "salvare" a Poștei Române cuprinde un set de măsuri printre care cele mai importante vizează: creșterea veniturilor prin diversificarea produselor și serviciilor, utilizarea eficientă a fondurilor anuale primite de la Uniunea Poștală Universală (UPU), bani care nu au fost folosiți niciodată, deși, în fiecare an, 200.000 de dolari au fost puși la dispoziția companiei pentru dotări curente (cântare, scannere, cititoare de bare etc...) și renegocierea contractelor existente cu agenț ii economici. O altă măsură importantă este reorganizarea prin înființarea de Direcții Regionale. Conducerea Poștei Române și-a mai pus în plan să elimine sau să simplifice procedurile de lucru și să reducă birocrația din sistem. De asemenea, vrea să introducă sistemul de alertare prin SMS a clienților, la fel cum procedează firmele de curierat concurente, dar și să introducă un nou sistem de predare/ridicare a trimiterilor poștale. Pe componenta resurse umane, conducerea Poștei Române vrea să instruiască toți angajații care intră în contact cu clienții și să le ofere bonusuri pe bază de performanță, dar și normarea corectă a lucrătorilor poștali, după realitățile din teren, se arată în memorandumul privind redresarea activității Poștei Române, aprobat de Guvern. Reamintim cum, în campania electorală pentru alegerile prezidențiale, PSD a folosit Poșta Română pentru a trimite în mediul rural "fluturași” care anunțau eronat că Klaus Ionaichis, candidatul PNL la președinție, ar urma să taie pensiile. Bilețelele PSD erau înmânate de poștași pensionarilor odată cu cuponul de pensie.