Graiul Sălajului, aprilie 2018 (Anul 29, nr. 6558-6574)

2018-04-20 / nr. 6569

V*\ ... l~i \ ACTUALITATE V www.graiulsalajului.ro Zălăuanii iau atitudine Zălăuanii sunt cu ochii pe autoritatea locală și observă cu ochi critic tot ce se întâmplă; un mod firesc de a contribui de la nivelul cetățeanului la ridicarea standardelor, dacă cei care administrează orașul vor apleca urechea. Tehnologia "new age" a celor de la Citadin face impresie ■er Artúr Székely O tânără zălăuancă Alexandra a postat luni în grupul de pe facebook "Zalaul ia atitudine" un filmuleț în care a surprins modul cum muncitorii de la Citadin Zalău, firma în subordinea Primăriei, repară gropile din asfalt cu târnăcopul, lopata și mătura din paie. Alexandra a posta și un mesaj prin care face haz de necaz "tehnologia" folosită de Citadin Zalău: "Atențiune!!! A început marea asfaltare la Zalău ... Dorel ia atitudine! Ca la noi la nimeni ... secolul 21, oraș european ... asfaltare cu lopata SI DAI SI LUPTA SI CAI SI LUPTA". Trotuar nou, bun de nimic De luat serios în seamă este o altă postare din grupul "Zalaul la atitudine", făcută de zălăuanca Diana D. Sunt publicate fotografii care ilustrează o lucrare executată acum mai bine de 6 luni de Citadin, în zona blocului M 12, de pe strada Avram Iancu. Acolo, Citadin a reabilitat trotuarul, însă este impracticabil, pentru că este traversat în mai multe locuri de conducere de gaz. "Treci pe unde poți. Important e că avem trotuare", observă zălăuanca. Peticire pe bulevard la oră de vârf O altă postare făcută tot pe grupul de facebook "Zalaul la atitudine" este a lui Emilian, care pune o fotografie care arată că Citadin lucrează pe bulevard și a blocat o bandă de circulație la o oră de vârf, când se circulă intens. "Batjocura și nepăsarea unora care în loc să muncească la ore cu trafic redus, muncesc la ore de vârf și circulație maximă, paralizând o bandă, întizând nervii la maxim participanților la trafic. Cât de fără minte poți fi să faci treaba asta. Citadin - PSD = mediocritate. Acel petic va ține exact până la prima ploaie", este opinia zălăuanului. E mlaștină în parcul de joacă O altă postare care a făcut vâlvă este a lui Sorin din Zalău care a fotografiat o băltoacă în parcul de joacă din fața Grădiniței Pinochio. "Se pot juca copilași în nămol?", este întrebarea pusă de Sorin pe facebook, unde a și primit zeci de răspunsuri, dintre care multe ucide la adresa Primăriei. Abraham îl lămurește: "Din păcate tot Zalaul e un "nămol". Vineri - 20 aprilie 2018 GRAIUL SĂLAJULUI e-mail: graiulsj@unisys.ro Primăria Zalău promite că bulevardul Mihai Viteazu și strada Gheorghe Doja vor fi reabilitate până anul viitor ei Eduard Farcaș La finele lunii aprilie, Primăria Zalău, prin firma Citadin, începe lucrările la Bulevardul Mihai Viteazul pe tronsonul cuprins între benzinăria Mol și Gara Zalău Nord. Tot stratul de asfalt va fi decopertat și se va lucra la fundația părții carosabile, apoi se va pune un strat nou de asfalt. Lucrările se efectuează din bugetul propriu al Primăriei Zalău. Iar de anul viitor, tot din bugetul propriu al orașului, se va merge cu lucrările pe sectorul benzinăria Mol - Centru, ne spune viceprimarul Teodor Bălăjel. "Pe bulevard avem două proiecte. Unul este cu finanțare proprie, de reabilitare a asfaltului și a fundației, și celălalt cu bani europeni, pentru trotuare, piste de biciclete și zona verde", spune Teodor Bălăjel, în paralel cu lucrările de pe bulevard, de anul viitor, din primăvară, vor începe lucrările pe strada Gheorghe Doja. "Din primăvară începem cu reabilitarea străzii Gheorghe Doja. Avem probleme pe strada Simion Bărnuțiu și pe unele zone de pe Doja, unde conductele de apă sunt vechi, iar Compania de Apă trebuie să intervină pentru a schimba conducta. Am fi de tot râsul dacă noi am începe reabilitarea, apoi ar veni Compania de Apă să strice drumul pentru a schimba conductele. Aceste lucrări trebuie făcute cu cap, pentru că sunt o prioritate pentru oraș. Până la finele anului 2019 terminăm bulevardul și strada Gheorghe Doja, ne asumăm acest termen și această promisiune", spune Teodor Bălăjel. Primăria depune proiecte cu finanțare europeană pentru străzile Simion Bărnuțiu, Corneliu Coposu și 22 Decembrie (Crasnei) Până pe 10 mai, Primăria Zalău trebuie să depună cererile de finanțare pentru reabilitarea străzilor Simion Bărnuțiu, Corneliu Coposu și un segment din strada 22 Decembrie, fostă Crasnei, iar apoi, în scurt timp, se vor semna și contractele de finanțare. "Cu siguranță începem anul viitor la Gheorghe Doja, apoi vedem și aceste străzi pentru care depunem acum cererile de finanțare. Se vor achiziționa și 20 de autobuze hibrid prin această finanțare europeană. Până atunci, Compania de Apă va putea interveni și pe aceste străzi pentru a schimba conductele", ne spune Teodor Bălăjel. în vară se lucrează în cartierul Stadion în luna iunie vor începe pe strada B.P. Hașdeu, a dat termen de finalizare a lucrările la străzile din cartierul Chiar dacă constructorul a lucrărilor până în luna septem- Stadion. Va fi reabilitată strada susținut că poate termina bine, astfel încât cartierul Stadi- Stadion, iar apoi se va interveni lucrările în doar o lună, Primăria va să fie complet modernizat. Viceprimarul Zalăului Teodor Bălăjel promite aspect nou în centrul orașului Fântâna cu îngerași și Parcul Wesselényi intră în reabilitare ei Eduard Farcaș Primăria Zalău spune că va începe în această primăvară reabilitarea Fântânii cu îngerași din fața Clădirii Transilvania, dar și a Parcului Wesselényi, implicit a statuii. Se vor realiza alei cu pavaje, se va monta mobilier stradal, dar și jardiniere cu flori. Parcul va avea o cu totul altă față când va fi terminat, susține viceprimarul Teodor Bălăjel, care ne asigură că lucrările vor fi finalizate în toamna acestui an. Tot anul acesta, Primăria Zalău se va ocupa de amenajarea zonei centrale. Se vor continua lucrările de pavaj în zona Clădirii de Finanțe - Parcul Central și în zona Silvania - Platou. "Prin aceste lucrări, vom da o cu totul altă față centrului orașului", nea spus viceprimarul Teodor Bălăjel.