Graiul Sălajului, decembrie 2018 (Anul 29, nr. 6722-6737)

2018-12-03 / nr. 6722

ACTUALITATE www.graiulsalajului.ro Luni-3 decembrie 2018 Guvernul nu fost vicut cu ochi buni nici de Ziua Națională Premierul Dăncilă a fost huiduit la Alba-lulia, la Iași și la Focșani ll I .El Artur Szekely Premierul Viorica Dăncilă și membrii Cabinetului său, aflați la Alba lulia pentru o ședință solemnă în Sala Unirii, au fost huiduiți, scandându-se "Demisia! Rușine să vă fie!". Membrii guvernului și premierul Viorica Dăncilă au ajuns joi dimineață la Alba lulia, iar în sala Marii Unirii, preț de o oră, miniștrii au ținut ședința de guvern; înainte de asta, însă, cu toții au fost huiduiți de un grup de cetățeni atunci când au ajuns la statuia lui Mihai Viteazul. Când s-au apropiat de monumentul Marii Uniri, muncitorii încărcau de zor roabe și curățau locul. Conștiincioși, și-au continuat treaba puțin mai departe, lăsând membrii guvernului să își facă fotografii de grup. Au fost huiduiți când s-au apropiat de statuia lui Mihai Viteazul. Mesajul transmis de Viorica Dăncilă a fost primit cu huiduieli și de cetățeni prezenți la manifestările de ziua Națională a României de la Iași. Mesajul a fost citit de prefectul Marian Șerbescu, care la final a anunțat din partea cui a fost citit mesajul. La auzul numelui premierului, spectatorii au huiduit pentru scurt timp. La Focșani, premierul Dăncilă a fost huiduit în timp ce se afla chiar în rândul oficialilor care asistau la ceremonii. Printre aceștia se aflau președintele Consiliului Județean, Marian Oprișan, fostul ministru al justiției Florin Iordache, dar și actualul ministru, Tudorel Toader, și Codrin Ștefănescu. O persoană a strigat din public: "Viorica, știi ce sărbătorim astăzi?". S-a strigat și "Hoților!", în piața centrală din Focșani. Oamenii nu sunt dispuși să uite ce s-a întâmplat pe 10 august cu spatele la Jandarmerie, la parada de la București .er Artur Szekely Un scurt protest a avut loc la parada de Ziua Națională din Capitală chiar în momentul în care mașinile Jandarmeriei au trecut pe lângă oamenii care asistau la festivități. Protestatarii s-au întors cu spatele și au început să huiduie Jandarmeria Română, sancționând astfel intervenția brutală a jandarmilor împotriva manifestanților de la mitingul diasporei din 10 august. Parada de 1 Decembrie din Capitală s-a soldat și cu sancțiuni pentru patru dintre spectatori. Patru persoane care au intrat în conflict cu alți participanți la paradă au fost conduse la secția de poliție pentru identificare și luarea măsurilor legale. Cele patru persoane au fost sancționate contravențional, una dintre ele cu amendă în valoare de 200 de lei și trei cu avertismente scrise. A fost vorba doar de altercații verbale, conform poliției. "La închisoare, nu la guvernare" Proteste de Ziua Națională I împotriva puterii corupte .Artur Szekely în seara zile de 1 Decembrie, în mai multe orașe importante au avut loc proteste împotriva actualei puteri, considerată coruptă și abuzivă. unei Mulțimi mari adunate în Piața Vidodin București și-au arătat nemulțumirea față de actuala putere cerând demisia guvernului. Oamenii spuneau că au ieșit în stradă de Ziua Națională pentru a demonstra că încă le pasă și că vor să fie conduși de politicieni normali și cinstiții. Manifestanții au format un tricolor uman din peste 2.000 de persoane, folosindu-se de cartoane în culorile drapelului și ajutându-se de telefoanele mobile pentru a le lumina. Participanții la manifestare au intonat imnul României, dar au și scandat Î Hoțiile, ÎRomânia, trezește-te!έși Î Sărbători fără infractorii, sau έa închisoare, nu la guvernare. ÎDe 1 Decembrie, noi credem ca există un singur mod în care putem sărbători și onora România și Centenarul ei, ajutând-o să rămână acolo unde își dorea să fie și acum 100 de ani, în Europa. Valorile celor care au făcut Unirea de la 1918 sunt aceleași pe care le prețuim și azi: domnia legii, democrația, solidaritatea și libertatea. Pentru ca România de azi să rămână acolo unde îi este locul, adică în Uniunea Europeană, este, însă, nevoie să scape de grupul infracțional care a ajuns la conducerea ei și vrea să o scoată în decorul Europei. De 1 Decembrie, venim în Piața Victoriei să strigăm două lucruri: La mulți ani, România! și Demisia! Această țară merită mai mult decât un Guvern incompetent și toxic, a cărui unică misiune este să îl scape pe Liviu Dragnea de pușcăriei, se arată pe pagina de Facebook a evenimentului. Și la Cluj-Napoca, manifestanții s-au reunit sub sloganul "Vrem o Românie europeană, în care corupții să nu aibă putere". Manifestanții s-au adunat pe Bulevardul Eroilor, cerând ca România să nu mai fie condusă de corupții, având steaguri ale UE și tricolore, dar și un banner cu mesajul Î Anul 101. România europeană fără corupți la putereî. Potrivit protestatarilor, în anul Centenarului, locul României este în UE, iar pentru asta este nevoie să scape de grupul infracțional care a ajuns la conducerea ei și vrea să o scoată în decorul Europei. Proteste similare au fost anunțate pe facebook în mai multe orașe, inclusiv în Zalău, însă la noi mobilizarea a fost prea slabă pentru a materializa manifestația. GRAIUL SĂLAJULUI e-mail: graiulsj@unisys.ro r. Sălăjeanul Sebastian Clițan a condus detașamentul Jandarmeriei Române la defilarea de la Alba lulia ■er Artur Szekely Sălăjeanul Sebastian Clițan a condus detașamentul Jandarmeriei Române la defilarea de la Alba Iulia din cadrul paradei militare cu ocazia Zilei Naționale a României, unde a fost prezent și președintele României, Klaus lonnis. Colonelul Sebastian Clițan din cadrul Inspectoratului de Jandarmi Județean Sălaj a fost numit anul trecut, prin ordinul inspectorului general al Jandarmeriei Române, începând cu data de 15 mai 2017, în funcția de comandant al Grupării de Jandarmi Mobile Cluj-Napoca, în urma concursului organizat pentru ocuparea acestui post, la București. Clițan este licențiat în științe juridice și științe economice, a absolvit masterate în Drept penal și procesual penal aprofundat, în management organizațional și resurse umane. A lucrat peste 25 de ani ca ofițer în cadrul Inspectoratului de Jandarmi Județean Sălaj, unde a ocupat funcția de șef al Serviciului Management Operațional. Gruparea de Jandarmi Mobilă Cluj-Napoca funcționează în subordinea Insectoratului General al Jandarmeriei Române, ca structură destinată organizării și executării misiunilor de asigurare și restabilire a ordinii publice și de combatere a infracționalității, având ca zonă de responsabilitate teritorială cinci județe din zona de nord-vest a țării - Cluj, Bihor, Maramureș, Satu-Mare și Sălaj. GRAIUL SĂLAJULUI Daniel Munteanu - șef dee redacție Adrian Mastan - tehnoredactare Darius Teglaș - tehnoredactare Artur Szekely - reporter, cameraman Delia Sibian - redactor Iulian Duma - redactor MARKETInG și PUBLICITATE Anca Milaș - marketing - publicitate Florica Sas - responsabil marketing și comercial; Maria Jula - contabilitate, telefon 0260-611.320. 0742-107691 fax 0260-612.479 mobil 0742-107.691 e-mail gratulsj @ unisys.ro Craiul Sălajului este editat de SC.Manager S.R.L Zalău, B-dul. Mihai Viteazul nr. 1, corp de legătură D, Ap. III , Zalău 4700, Sălaj, România