Graiul Sălajului, ianuarie 2019 (Anul 30, nr. 6738-6758)

2019-01-26 / nr. 6755

ACTUALITATE www.graiulsalajului.ro Luni-28 ianuarie 2019 20 de delegați din PLUS Sălaj l-au votat pe Cioloș Dacian Cioloș ales oficial , președintele PLUS+ jef Artúr Székely Partidul PLUS și-a ales conducerea, sâmbătă, 26 ianuarie la București. Dacian Cioloș a fost ales în cadrul primei Convenții Naționale a Partidului Libertate, Unitate și Solidaritate (PLUS), în funcția de președinte al formațiunii politice. Totodată, delegații PLUS au votat statutul partidului, membrii Comisiei Naționale de Cenzori și membrii Comisiei Naționale de Integritate și Arbitraj. PLUS Sălaj il susține pe Cioloș și are inclusiv un zălăuan în Comitetul Național Din partea PLUS Sălaj au participat 20 de delegați. In cadrul Convenției Naționale PLUS, la care au participat peste 1.500 de membri, Dacian Cioloș a fost ales în funcția de președinte al partidului, obținând 99,17% din voturile delegaților. "Acest moment e doar un început. Am suferit suficient de sentimentul neputinței. De azi, nu numai că nu mai suntem singuri, dar vedem dar ce avem de făcut. Și e simplu: să avem curajul să fim noi înșine, să fim convinși că nu depindem de alții. Am decis să mă implic pentru că nu există altă soluție", a spus Dacian Cioloș, președintele PLUS. Mihaela Miroiu, profesor universitar, a susținut un discurs în cadrul căruia a salutat atât modul în care PLUS s-a organizat, cât și pregătirea professional consemnată în portofoliile celor 43 de candidați înscriși în cursa internă pentru alegerile europarlamentare. Convenția a fost deschisă de mărturia unui supraviețuitor al tragediei din Clubul Colectiv, a cărui soră și-a pierdut, atunci, viața. Pe scenă au mai urcat și actrița Oana Pellea, vloggerul Mihai-Alexandru Hash și fostul ministru al Sănătății Vlad Voiculescu. Alin Prunean, coordonatorul RO100 Zalău, ne-a declarat că în vară, imediat după alegerile europarlamentare vor fi organizate alegeri în PLUS Sălaj. Sălajul se poate mândri cu zălăuanul Claudiu Chendeș, care a fost cooptat în echipa de conducere a lui Cioloș și este membru în Comitetul Național PLUSR, representând Diaspora. Claudiu Chendeș are 37 de ani, s-a născut la Zalău, dar locuiește în Londra de trei ani, unde lucrează ca și consultant în industria de construcții. A terminat Facultatea de Geologie la Cluj, are un master în mediu obținut tot la Cluj și mai are un master în administrarea afacerilor obținut la Imperial College Bussines Londra. . GRAIUL SĂLAJULUI e-mail: graiulsj@unisys.ro2 Poza virală a lui Liviu Dragnea și comentarii cu mii de like-uri pe facebook . Artúr Székely Liviu Dragnea a postat, pe pagina sa de Facebook, o fotografie în care apare alături Călin Popescu Tăriceanu, Darius Vâlcov, Eugen Teodorovici și Niculae Bădărău. Ei stau în jurul unei mese pline cu dosare și hârtii. Liderul PSD a postat această fotografie alături de textul "Cu cifrele pe masă. Viitorul arată bine!”. Internauții au început să comenteze la această postare, iar unele dintre comentarii au adunat și mii de like-uri. "Cifrele le știm și noi: euro e la un maxim istoric, robot la trei luni e la 3,11%, prețul la energie a explo dat, avem azi o tranzacție la 750 lei/ mwh, cu 9% peste recordul precedent. Viitorul o arăta bine, dar doar pentru hoții și violatorii pe care îi eliberați și le dați și despăgubiri. Sau vă referiți la cei peste 30 de morți de pe urma epidemiei de gripă, unii din ei morți la ușa spitalului unde nimeni nu avea timp de ei?" "Cam înghesuiți acolo, nu ați găsit o masă mai mare sau încercați să vă obișnuiți cu ideea de celulă?" "Ăla 2 ani, ăla 3 ani. La tine 7. Sper că arată bine viitorul. Cu executare!" "Nea Livache îți mulțumesc din inimă că exiști. Fără tine, eram și acum un apolitic habarnist. Dar tu ai reușit imposibilul. Din apolitic habarnist am devenit antipesedist convins. P.S. Să vezi ce te înjură mătușile mele (devenite și ele antipesediste)" "Ce voiam să vă zic: mare grijă la Bădărău să nu fure ceva de prin casă, e obișnuit să ciordească de pe la muncă. Tabloul de pe perete l-a adus Vâlcov de la cimitir sau i- a pictat Irinuca la școală? Tăriceanu se uită cam fix la Teodorovici, vrea iar să-și schimbe nevasta? In rest și noi stăm bine la cifre, e aproape 5, nr. victimelor făcute de beneficiarii recursului compensatoriu este în creștere, cormoranii se bălăcesc în piscine. Ah, și încă ceva, mai ușor cu combinațiile pe fonduri europene, cică LCR e încă în cărți, n-ați mazilit-o cum trebuie!" "Hai cu ordonanța aia! Ne-am cam plictisit în casă. La piscină nu putem, nu avem loc de cormorani." USR a postat pe facebook că: "Cifrele despre care Dragnea, Vâlcov și Bădărău ar trebui să vorbească sunt 3 ani și 6 luni cu executare, 8 ani cu executare și 1 an cu executare. Viitorul nu arată deloc bine cu penali la putere. Acești politicieni corupți care au furat din banii românilor nu ar trebui să fie la conducerea țării și să se ocupe de cifrele bugetului." Evenimentul a devenit unul cu implicare internațională 12 echipe s-au întrecut la concursul tradițional de tăiat porcii de la Nușfalău - ediția 2019 Jes Artúr Székely Evenimentul a ajuns deja la a 5-a parte și-au demonstra talentul în Comuna Nușfalău a găzduit ediție și a avut loc, sâmbătă, în sacrificarea porcilor, dar și la prejuna aceasta pe 26 ianuarie in nou curtea Căminului Cultural din pararea mâncărurilor tradiționale concurs de tăiere a porcului. Nușfalău. Acolo, echipele pârtiei din carne de porc. Evenimentul are recunoaștere internațională Potrivit organizatorului, Varga Mihály anul acesta au participat 12 echipe, nouă din Sălaj și câte una din Slovacia, Harghita, Mureș. Juriul a fost unul internațional format din doi reprezentanți din Harghita, primarul comunei Peder din Slovacia, primarul comunei Kelpo din Ungaria și primarul comunei Vamosperes din Ungaria. Juriul a acorda 27 de premii, locul 1, 2 și 3 pentru cele nouă probe de concurs. Cel mai bun măcelar a fost din echipa comunei Sândominic Harghita. Cel mai gustos grătar a fost cel al echipei Rustig din Nușfalău. Cea mai bună pălincă a fost a echipei din Eremit din Mureș, care a prezentat o pălincă de zmeură de pădure. Cel mai bun cârnați a fost cel al echipei Peder din Slovacia. Tot echipa din Slovacia a câștigat premiul întâi pentru cea mai bună mâncare de varză. Composesoratul din Nușfalău a câștigat premiul 1 la proba de pârjolit porcul cu paie în mod tradițional. Locul 1 la categoria cea mai unită echipă a fost câștigat de echipa firmei Boglarchamp. Toți participanți au primit o diplomă și câte un cadou de la organizatori. 400 de oameni au fost martorii unui spectacol culinar inedit La eveniment au fost invitați toată "spuma" județului, în frunte cu președintele CJ Sălaj, Tiberiu Marc (președinte PSD Sălaj), prefectul Florin Florian, subprefectul Alexandru Vegh, deputați și șefi de instituții. La eveniment au participat pe lângă invitați din străinătate, reprezentanți ai comunităților înfrățite din Slovacia și Ungaria, și oaspeți din Ucraina, Ungaria, Mureș și Harghita, dar și mai mulți primari sălăjeni. Anul acesta, ca la fiecare ediție de altfel, cei aproape 400 de participanți la eveniment au avut posibilitatea să guste din toate bunătățile culinare, să asiste la pomana porcului preparat în mod tradițional și să asculte muzică lăutărească, totul gratis. Ideea organizării concursului aparține primarului comunei Nușfalău, Radu Mare, din dorința de a arăta tinerelor generații felul în care înaintașii lor tăiau porcul și preparau carnea într-un mod sănătos. GRAIUL SĂLAJULUI Daniel Munteanu - șef dee redacție Adrian Mastan - tehnoredactare Darius Tegleș - tehnoredactare Artur Székely - reporter, cameraman Delia Sibian - redactor Iulian Duma - redactor MARKETInG și PUBLICITATE Anca Milaș - marketing - publicitate Florica Sas - responsabil marketing și comercial Maria Jula - contabilitate. telefon 0260-611.320. 0742-107691 fax 0260-612.479 mobil 0742-107.691 e-mail graiulsj@unisys.ro Graiul Sălajului este editat de SC.Manager S.R.L Zalău, B-dul. Mihai Viteazul nr. 1, corp de legătură D, Ap. III , Zalău 4700, Sălaj, România