Graiul Sălajului, noiembrie 2019 (Anul 30, nr. 6947-6967)

2019-11-14 / nr. 6956

3 GRAIUL SĂLAJULUI ACTUALITATE e-mail: graiulsj@unisys.ro www.graiulsalajului.ro Mișcarea #vreo dezbatere nu impresionează nici pe Iohannis și nici pe Orlean is. Georgel Babiuc Președintele Klaus Iohannis a anunțat, marți 12 noiembrie 2019, pe facebook că nu va participa la nici o dezbatere electorală nici in turul al doilea al alegerilor prezidențiale. "Nu poate exista însă nicio dezbatere cu un candidat al unui partid care a guvernat împotriva românilor trei ani de zile. Nu poate fi niciun schimb de idei cu reprezentanta unui PSD nereformat, care a călcat în picioare statul de drept, care a vrut ca România să deraieze de la parcursul său european doar pentru beneficiul unei clici de infractori. Vorbim de candidata unui partid care acum mimează democrația, după ce a sfidat sistematic valorile și principiile democratice, care i-a umilit pe români, care s-a făcut scut în fața corupților și penalilor în toți acești ani. Nu trebuie să uităm nicio clipă cine este PSD și care este pericolul pe care îl reprezintă pentru viitorul României, oricât ar vrea acum să fugă de responsabilitate și să încerce să ne dezbine prin tot soiul de tertipuri!" a declarat Iohannis Cum era și firesc postarea de pe facebook a stârnit mii de reacții. In presa națională s-a ajuns să se vorbească chiar despre o mișcare ,vrem dezbatere. Așa cum scria un anume Mihai Popescu in comentariile lăsate pe pagina lui Iohannis "Va fi prima data in istoria prezidențialelor când principalul candidat din turul 2 refuza sa faca minimul care i se cere intr-o democrație, o banala dezbatere publică". Insă, pentru Orban dezbaterea dintre Iohannis și Dăncilă, este o temă falsă, acesta a apreciat la un post de televiziune că românii au discernământ să aleagă și in lipsa acesteia. Orbán nu se teme de efectele pe care le-ar putea avea această mișcare ,vrem dezbatere asupra lui Iohannis, el este convins că acesta va câștiga detașat al doilea scrutin, indiferent de contracandidat și am zice și de de miile de voci care cer o simplă dezbatere. Joi " 14 noiembrie 2019 Proiect de lege. Magistrații nu se vor mai putea pensiona anticipat înainte să împlinească 60 de ani S-ar putea ca magistrații să nu mai poată beneficia de pensionarea anticipată, înaintea împlinirii vârstei de 60 de ani. Acest lucru ar fi trebuit să intre în vigoare de la 1 ianuarie 2020, dar o propunere legislativă introdusă anul trecut în lege ar putea să înlăture această posibilitate. Propunerea de lege pentru abrogarea dispozițiilor care reglementează posibilitatea pensionării anticipate a personalului de specialitate juridică din sistemul judiciar a fost înregistrată luni, 11 noiembrie, la Camera Deputaților. Aceasta urmărește să anuleze o modificare a Legii nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor și procurorilor, care le-ar fi permis magistraților, de la 1 ianuarie 2020, să se pensioneze anticipat și înaintea vârstei de 60 de ani. Se pare ca această prevedere a generat foarte multe reacții și controverse, mai ales din cauza faptului că unii magistrați ar fi putut ajunge să se pensioneze înainte de 50 de ani. Modificarea urma să extindă beneficiul atât cu privire la judecătorii Curții Constituționale, cât și la magistrații asistenți din cadrul înaltei Curți de Casație și Justiție și din cadrul CCR. Pe scurt, la acest moment, conform Legii nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor și procurorilor, doar judecătorii și procurorii au posibilitatea să se pensioneze anticipat, doar în situația în care au împlinit 60 de ani și au o experiență între 20 și 25 de ani în magistratură. Dacă propunerea legislativă înregistrată la Camera Deputaților va trece, se vor păstra aceleași condiții care există și în prezent, inclusiv după 1 ianuarie 2020 (sub rezerva că propunerea va deveni lege și va intra în vigoare până la sfârșitul acestui an). Schimbarea se dorește pentru că, în caz contrar, s-ar ajunge la un risc de deficit major de personal (atât din cauza ieșirii multor persoane cu experiență din profesie, cât și din cauza extinderii duratei studiilor din cadrul Institutului Național al Magistraturii, de la doi la patru ani), dacă modificarea care urma să aibă loc la 1 ianuarie 2020 ar avea loc. In plus, Comisia Europeană pentru Democrație prin Drept (Comisia de la Veneția) a atras atenția asupra riscurilor care pot apărea din cauza situației create de posibilitatea de pensionare anticipată, inclusiv din perspectiva luptei împotriva corupției. Cadrele medicale vor primi drepturile salariate la timp is. Delia Sibian Ministrul Sănătății, Victor Costache susține că personalul medical își va primi la timp drepturile salariale aferente lunii decembrie: "Am avut o primă întâlnire cu ministrul Finanțelor Publice, în prezența premierului Ludovic Orban și a vicepremierului Raluca Turcan, în care am discutat despre necesitatea unei rectificări bugetare pozitive pentru plata salariilor și suplimentarea fondurilor Sănătății, astfel încât să nu existe discontinuități în derularea programelor și proiectelor existente, precum și în plata salariilor. Cadrele medicale vor primi drepturile salariate conform muncii prestate și a prevederilor legale", a declarat ministrul Sănătății, Victor Costache, într-un comunicat de presă al MS, postat marți, 12 noiembrie 2019, pe site-ul intituției... Premierul Ludovic Orban a declarat recent că nu sunt bani suficienți pentru a încheia anul nici în ceea ce privește programele de sănătate și nici în ceea ce privește bugetul CNAS. "Rezultatul la rectificare va fi o evaluare a necesităților care vor fi identificate de domnul ministru împreună cu echipa sa, încă nu vă putem spune o cifră. Cert este că nu sunt bani suficienți pentru a încheia anul nici pe programe de sănătate, nici în ceea ce privește bugetul Casei. Și așa, evident, nu sunt bani de salarii". încă de atunci ministrul Sănătății a subliniat că este necesară găsirea unei soluții pentru o rectificare bugetară pozitivă, fiind necesară suma de aproximativ 4 miliarde de lei. Sindicatul Promedica i-a trimiso scrisoare premierului Orbán prin care au anunțat că vor ieși în stradă dacă le vor scădea salariile sau nu le vor primi la timp. "Suntem gata să protestăm pentru a ne apăra" Scăderea salariilor va lăsa România fără medici buni. Scăderea salariilor medicilor ar atrage după sine un exod masiv al cadrelor medicale, către spitalele din alte state, unde sunt tratați cu respect și remunerați pe măsura muncii depuse. La fiecare șase ore, un medic pleacă din România. România ocupă penultimul loc la nivel de Uniune Europeană la capitolul medici pe cap de locuitori. Mai prost decât noi stau doar polonezii. Datele Eurostat arată că, în România, sunt 276 de medici la suta de mii de locuitori, în vreme ce Grecia are de mai bine de două ori mai mulți medici decât țara noastră. Scăderea salariilor ar însemna agravarea acestei situații și așa îngrijorătoare. Prin urmare, vă rugăm să vegheați la respectarea drepturilor salariale ale medicilor și să nu permiteți apariția unei crize majore în sistemul medical", au spus medicii de la PROMEDICA și USMR.