Graiul Sălajului, septembrie 2020 (Anul 31, nr. 7147-7169)

2020-09-21 / nr. 7162

ACTUALITATE www.eratttisalalulai.ro I ° • I * GRAIUL SĂLAJULUI 1 I Luni ■ 21 septembri 2020 r : . . . /. e-mail: gramlsy@unisys.ro Ministrul Agriculturii vrea ca fermierii să gestioneze mistreții care le distrug culturile is.. Sebastian Olaru Ministrul Agriculturii, Adrian Oros, a declarat joi, într-o conferință de presă susținută la Zalău, că dorește modificarea legislației din domeniul vânătorii, astfel încât fermierii care au terenuri ce se suprapun cu fonduri de vânătoare să gestioneze respectivele fonduri de vânătoare, pentru a putea ține sub control problema mistreților care distrug culturile. “Eu cred că asta este soluția. Nu înseamnă că eu am dreptate, dar eu așa cred că acolo unde fondurile de vânătoare se suprapun în mare parte peste terenurile fermierilor ar fi corect ca fermierii să gestioneze aceste fonduri de vânătoare. Sigur, ei (vânătorii n.r.) spun că nu este legal, pentru că acum este o lege în vigoare - dar nu discutăm despre legea asta, ci despre ce trebuie să facem lege în vigoare care spune că gestionarii fondurilor de vânătoare au anumite drepturi, iar aceste fonduri de vânătoare sunt peste terenurile fermierilor sau peste terenurilor UAT-urilor și această controversă este de ceva ani. Anul acesta parcă a fost mai puternică această controversă. Eu cred că la fel ca în multe alte țări europene, dacă fermierii sunt gestionarii acestor fonduri de vânătoare, acolo, repet, unde este cazul, ei vor fi mult mai echilibrați în a exploata pe de o parte terenul, pentru că acolo cultivă și au nevoie să aibă niște producții care-i să facă să reziste pe piață, dar în același timp mult mai echilibrați în a gestiona și fondurile de vânătoare, pentru că cineva trebuie să mențină acest echilibru”, a subliniat oficialul guvernamental. Adrian Oros a precizat că interesele fermierilor și vânătorilor sunt contradictorii, iar soluția propusă de el ar rezolva această problemă. “Aici, fiecare interes separat sau interes chiar contradictoriu și această formă cred că ar rezolva această problemă, a diminuării numărului de animale, astfel încât să nu producă pagube, uneori pagube de aproape 100% fermierilor, dar în același timp, fauna care este pe acele arealuri să existe în continuare, pentru că nici nu putem să facem agricultură atât de intensivă încât orice formă de viață să dispară, dar nici nu putem permite ca dintr-un interes comercial, cineva să nu gestioneze suficient de corect fondul de vânătoare, iar viețuitoarele de acolo să producă pagube celui care investește în agricultură și este proprietarul terenului”, a condus ministrul Agriculturii. Consiliul Local Zalău, la final de mandat Joi, 17 septembrie, a avut loc ultima ședință a consilierilor municipali, în actuala formulă. Ultima ședință cu actuala componență a Consiliului Local Zalău a avut loc joi, 17 septembrie, având pe ordinea de zi 21 de proiecte. Inițial, aceasta ar fi trebuit să se desfășoare cu prezența fizică a consilierilor, însă din cauza numărului mare de cazuri de coronavirus din ultima perioadă, unele fiind confirmate chiar în rândul angajaților primărei, ședința s-a desfășurat în sistem ordine. Datorită faptului că a fost ultima întâlnire în această formulă, la finalul ședinței primarul municipiului Zalău, Ionel Ciunt, și viceprimarul Teodor Bălăjel au ținut să transmită câteva cuvinte. "Fiind la final de mandat, constat că acest Consiliu Local care a fost chemat în iunie 2016 să gestioneze municipiul Zalău, și-a făcut datoria și am căutat să promovăm lucruri bune pentru municipiu, să asigurăm dezvoltarea orașului, ați venit cu idei, soluții, v-ați implicat și împreună am reușit să promovăm 1.784 de hotărâri de Consiliu Local. Apreciez activitatea Consiliului Local, a fost o activitate bună, vizibilă, și vă urez tuturor succes în continuare, celor care candidați pentru un viitor mandat”, a declarat viceprimarul Teodor Bălăjel. "împreună în acești patru ani am reușit să facem multe lucruri bune pentru orașul nostru. Calitatea de ales local nu este o recompensă pe care o primim, este mai degrabă o sarcină, uneori complicată, pe care o primești din partea electoratului, o sarcină de care trebuie să ne achităm fiecare dintre noi cu responsabilitate și demnitate.(...)Fără îndoială că mai sunt multe lucruri de făcut în orașul nostru, dar cu înțelepciune, răbdare și pricepere sunt convins că dacă vom avea un nou mandat, vom ajunge la țintele pe care ni le-am propus. Lucrul care ne-a unit pe toți a fost dorința de a face bine pentru comunitatea în care trăim. Cred că, în acești patru ani, după noi și după dumneavoastră rămâne ceva, și pentru acest lucru vă mulțumesc. Vă doresc succes fiecăruia dintre dumneavoastră”, a spus primarul Ionel Ciunt. #Reclă dim Sălajul - Sub administrația PNL, Consiliul Județean va sprijini mediul de afaceri din Sălaj Dinu Iancu Sălăjanu, viitorul președinte al Consiliului Județean Sălaj, s-a întâlnit joi, 17 septembrie, cu membrii Clubului Oamenilor de Afaceri pentru a-și prezenta programul pentru următorii patru ani. Liderul liberal a fost însoțit de Florin Iordache, partenerul de la USR PLUS, susținut și de PNL Sălaj pentru Primăria Municipiului Zalău. în cele aproape trei ore de dialog, Florin Iordache și Dinu Iancu Sălăjanu au interacționat cu oamenii de afaceri, le-au prezentat direcțiile de dezvoltare din programele PNL Sălaj și USR Plus, dar au preluat și idei din partea mediului de afaceri. "Vă mulțumesc că ne-ați dat ocazia să ne întâlnim, deoarece consider foarte importante aceste dezbateri. Dumneavoastră reprezentați motorul dezvoltării județului și a comunităților unde vă desfășurați activitatea, iar pe viitor acest gen de întâlniri vor deveni parte integrantă a agendei mele de președinte al Consiliului Județean. Așa după cum am mai spus și cu alte ocazii, dincolo de proiectele punctuale pe fiecare domeniu de activitate în parte, eu îmi propun, în primul rând, să reclădesc încrederea partenerilor noștri - mediu de afaceri, sindicate, asociații profesionale, societate civilă - în administrația județeană, îmi doresc o relație onestă, bazată pe respect și care să ducă la dezvoltarea unor proiecte benefice pentru toți sălăjenii", a declarat Dinu Iancu Sălăjanu. Printre principalele teme de discuție abordate în întâlnirea cu oamenii de afaceri s-au numărat construirea unui parc industrial în municipiul Zalău, punerea în valoare a Văii Someșului, prin sisteme de irigații pentru agricultură, înființarea unor centre agricole, care să preia și să depoziteze produsele fermierilor sălăjeni, investiții coerente și adaptate nevoilor în infrastructură. "De asemenea, voi înființa, la nivelul Consiliului Județean, un birou de consultanță și vom organiza, periodic, conferințe de instruire pentru mediul de afaceri. Voi face demersuri pentru construcția unei relații instituționale privilegiate cu ministerele și autoritățile locale sau județene implicate în gestionarea banilor europeni, iar Consiliul Județean Sălaj va stabili un parteneriat cu mediul de afaceri local pentru implementarea unor proiecte comune”, mai spune Dinu Iancu Sălăjanu. Comandat de: PARTIDUL NAȚIONAL LIBERAL, filiala Sălaj Executat de: SC World Wide Bitcom SRL Cod Unic de Identificare AEP: 21200012