Graiul Sălajului, ianuarie-martie 2021 (Anul 32, nr. 7233-7295)

2021-03-26 / nr. 7292

ACTUALITATE www.graiulsalutului.ro Vineri - 26 martie 2021 Ana Tudoran în componența Consiliului Județean Sălaj au loc modificări care vizează doar reprezentanți ai coaliției de guvernare, respectiv din zona UDMR și PNL. Cine vine în locul lui Danu Toma și Dănuț Crișan? > Se pare că lista consilierilor județeni este un fel de listă de cadre din care se selectează personal pentru diferite funcții importante. Altfel spus, pe listele de consilieri județeni au fost propuși cei mai merituoși și mai calificați membri de partid care să ocupe ulterior poziții cheie în administrație. Cel puțin la UDMR așa arată lucrurile. Bogya Annamária a fost validată la sfârșitul lunii octombrie a anului trecut ca și consilier județean din partea UDMR, însă în februarie 2021 a fost numită în funcția de secretar de stat în cadrul aparatului propriu de lucru al viceprim-ministrului. în locul acesteia, vineri, 26 martie, va depune jurământul în Consiliul Județean Dobzai Ferenc Cristian, care o va înlocui și în Comisia juridică, administrație publică locală și situații de urgență. Tot vineri, Consiliul Județean va vota luarea la cunoștință a încetării mandatului consilierului județean Dănu Toma, care este deja numit prefect al județului Sălaj. Următorul pe lista UDMR, care i-ar putea lua locul lui Dănu Toma, este Simonfi Maria. Probabil mandatul acesteia va fi validat la ședința CJ de luna viitoare. Și în tabăra PNL se produc modificări. Consilierul Dănuț Crișan a fost recent numit adjunctul lui Pop Emeric la SC Pază Obiective și Intervenție SRL, firmă care aparține tot de Consiliul Județean, astfel că și-a dat demisia din calitatea de consilier județean. El ar putea să fie înlocuit luna viitoare cu Adrian Margin, director la FI ÎnATOP, pleacă Sărea, vine Turcasa ) Schimbările de la nivelul Instituției Prefectului produc schimbări și-n componența Autorității Teritoriale de Ordine Publică (ATOP) Sălaj. Tot pe lista de dezbatere din ședința lunară a Consiliului Județean Sălaj de vineri spre înlocuirea fostului subprefect Romeo Sârca cu actualul subprefect Virgil Țurcaș, ambii susținuți de PNL, în componența ATOP Sălaj. "Calitatea de membru al Autorității Teritoriale de Ordine Publică se pierde în cazul în care titularul nu mai îndeplinește funcția care a determinat desemnarea sa sau își înaintează demisia, membrii care și-au pierdut calitatea în aceste condiții urmând a fi înlocuiți cu alte persoane și validate în prima ședință în plen a Consiliului județean”, se arată în motivarea proiectului de hotărâre, în acest caz, Romeo Sârca și-a pierdut calitatea de subprefect, astfel că a pierdut și calitatea de membru ATOP Sălaj, siala Transilvania Nord Cluj a Electrica Serv sau cu Viorel Mihiș, șeful Direcției Silvice din județ. Taloanele mov rămân la poștă până în ultima zi din lună .Anomaria Tempe Casa Județeană de Pensii Sălaj informează beneficiarii de prestații acordate în sistemul public de pensii care au optat pentru primirea drepturilor bănești în cont curent sau pe card că taloanele mov ale celor care nu au fost găsiți la domiciliu sau au fost avizați și nu au solicitat ridicarea acestora până în prezent se păstrează la sediul unității poștale de pe raza domiciliului, până în ultima zi lucrătoare a lunii în curs. începând cu luna următoare, documentele neridicate se păstrează la sediul Oficiului Județean de Poștă, pentru o perioadă de 2 ani de zile, de unde pot fi solicitate de către cei interesați. După expirarea celor 24 de luni, taloanele vor fi transmise de Oficiul Județean de Poștă către Casa Județeană de Pensii Sălaj. De asemenea, documentele (taloanele mov) care nu au fost solicitate de către beneficiari până la data de 1 martie 2021 se află la sediul Casei Județene de Pensii Sălaj, de unde pot fi ridicate pe baza actului de identitate. GRAIUL SĂLAJULUI e-mail: graiulsj@unisys.ro Administrația sălăjeană asfaltează „drumul nimănui” .3. Alma Rad O bucată de drum de circa 600 de metri, aflată la limita județelor Sălaj și Cluj, a rămas ani de zile nesfaltată pentru că nu s-a știut cui aparține. Clujenii credeau că e a noastră, iar noi credeam că e a lor. Așa se face că peticul de șosea dintre Hida (județul Sălaj) și Vultureni (județul Cluj) a fost privat de orice lucrări de intervenție, fiecare administrație oprindu-se cu reabilitarea părții carosabile acolo unde considera că e limită de județ. Cu puțin timp în urmă, au fost făcute noi măsurători în zonă și a rezultat că bucata respectivă ne aparține, fiind parte din Drumul Județean 109. Administrația județeană a demarat deja procedurile necesare în vederea reabilitării porțiunii de drum care a fost lăsată de izbeliște ani de zile. .Apartenența sectorului de drum la care faceți referire a fost incertă până recent. Problema a fost, însă, rezolvată, porțiunea respectivă face parte din Drumul Județean 109 și se află în proprietatea județului Sălaj, întregul drum este vizat de un proiect de reabilitare și modernizare derulat de CJ Sălaj, în momentul de față este în desfășurare procedura de licitație necesară achiziției serviciilor de elaborare a documentației tehnice, faza DALI, urmând ca după finalizarea serviciilor de proiectare să demareze execuția lucrărilor și pe acel sector de drum. Având în vedere că este o zonă de drum pietruit, pentru a putea interveni trebuie schimbată starea de viabilitate, procedură care presupune elaborarea documentației tehnice și, implicit, timp. Ne dorim să intervenim cât de repede”, au precizat reprezentanții Consiliului Județean Sălaj. Pot începe lucrările de reabilitare pe Drumul Județean 191D Alma Rad Consiliul Județean Sălaj a predat joi, 25 martie, către constructorul Mirghiș Mayer SRL, amplasamentul pentru reabilitarea și modernizarea drumului DJ 191D, sectorul Tusa - limită județ Cluj, km 19+200 - 31+300. Investiția, finanțată în cadrul Programului Operațional Regional (POR) 2014-2020, are o valoare de 34,5 milioane de lei. Durata contractului este de 18 luni, din care 14 luni pentru execuția efectivă a lucrărilor și patru luni pentru pregătirea recepției și alte activități specifice pentru finalizarea proiectului. Lucrările vizează reabilitarea și modernizarea următoarelor elemente ale drumului: carosabil (12.130 m), trotuar (750 m), șanț pereat/rigolă carosabilă/șanț de pământ (13.279 m), poduri și podețe (124 bucăți), stații de transport public (10 bucăți), zid de sprijin (4.577 m), parapet metalic de siguranță (7.890 m), elemente de semnalizare rutieră. ’’începutul primăverii se găsește efectiv în teren pe șapte drumuri județene, din care șase drumuri pe care se execută lucrări de reabilitare și modernizare completă și un drum pe care se așterne covor bituminos. De asemenea, în acest an vom mai demara lucrările de reabilitare și consolidare pe alte două drumuri județene. O infrastructură rutieră modernă asigură dezvoltarea comunităților locale și aduce plusvaloare economică”, a declarat președintele Consiliului Județean Sălaj, Dinu Iancu-Sălăjanu.