Graiul Sălajului, iulie-septembrie 2021 (Anul 32, nr. 7356-7421)

2021-09-16 / nr. 7411

3 GRAIUL SĂLAJULUI 6 , : Joi -16 septembrie 2021 e-mau: graiulsj@umsys.ro r Sir Andreea Mureșan Comuna Agrij are de la începutul lunii septembrie și administrator public, începând cu data de 1 septembrie, consilierul local PSD de la Agrij și fost viceprimar al comunei timp de 12 ani, Iulian Vlaicu, a devenit parte a executivului Primăriei Agrij, adică administrator public al comunei, după ce a renunțat la calitatea de consilier local din partea PSD. Iulian Vlaicu votase cu doar o lună de zile înainte inițiativa primarului Ștefan Berar de a renunța la serviciile de administrare a rețelei de apă de către Compania de Apă Someș. Primarul comunei Agrij nu a putut fi contactat telefonic până la închiderea ediției pentru a ne declara care sunt atribuțiile de serviciu pe care le-a dat administratorului comunei și nici site-ul Primăriei Agrij nu conține datele publice cu privire la numirea lui Iulian Vlaicu în noua funcție, nu a fost publicată nici Dispoziția de numire, nici noua organigramă și statul de funcții sau declarațiile de avere și interese ale administratorului. Asta în condițiile în care administratorul public, la fel ca ceilalți funcționari sau aleși, este plătit din bugetul local și are obligația de a-și publica declarațiile la numirea în funcție. Nu mai punem la socoteală și faptul că locuitorii comunei ar fi trebuit să fie informați dacă mai au la dispoziție încă o persoană din cadrul autorității publice la care să apeleze pentru diverse probleme. Este cert că Iulian Vlaicu a demisionat din funcția de consilier local al comunei Agrij la data de 2 august 2021, fapt confirmat pentru Graiul Sălajului de secretarul executiv al PSD Sălaj, Alin Demle. Pentru votul acordat proiectului de hotărâre inițiat de primar și supus votului Consiliului Local Agrij la 30 iulie 2021, lui Vlaicu i s-a mulțumit public chiar de către cel care l- a numit administrator public - Ștefan Berar: ’’Este o zi istorică pentru sătenii din Agrij. Aveam nevoie de șase voturi pentru ca rețeaua de apă să revină în administrarea noastră, îi mulțumim domnului consilier PSD, Iulian Vlaicu, care a ales să lase culoarea politică deoparte și a votat pentru cetățeni”, declara presei la acel moment primarul Berar. Comuna are administrator. Compania de Apă Someș - rețeaua Vă amintim că, la începutul lunii august, primarul comunei Agrij declara pentru Graiul Sălajului că în maxim o lună își va face efectul hotărârea de Consiliu Local prin care a readus în administrarea Primăriei Agrij rețeaua de apă și canalizare. Cum era firesc, am vrut și noi să aflăm dacă acum, la mijlocul lunii septembrie, după o lună și jumătate de la aprobarea HCL, rețelele din comună sunt administrate de Primărie. Am aflat și răspunsul de la oameni: Compania de Apă Someș - Sucursala Zalău facturează în continuare apa și canalizarea consumatorilor din Agrij și am primit drept dovadă o chitanță de achitare a unei facturi emisă la finele lunii august. Surse din cadrul Companiei au confirmat, așa cum ne spunea luna trecută și directorul tehnic Mihai Crișan, că procedura de transfer a administrării rețelei de apă-canal va fi una de durată, iar prețul pe care Primăria Agrij va trebui să-l plătească din bugetul local în cuantumul investițiilor făcute de Companie pe parcursul anilor nu este de neglijat, plus că se adaugă în cârca bugetului local alte cheltuieli necesare administrării: electricitate, întreținere, intervenții etc. Ștefan Berar a declarat în ediția din 4 august pentru Graiul Sălajului că ”apa va costa și la agrijeni ca la Răstolțu Deșert. Nu are cum să fie cheltuieli mari. Costurile de administrare vor fi minime pentru că apa vine prin cădere, nu prin pompare. Nu am ieșit din Asociația Someș- Tisa, ci doar am trecut serviciul în administrarea Primăriei Agrij”. Cât despre cheltuielile de personal, Berar spunea că ’’sunt suficienți angajați în Primărie care pot primi atribuții și vor fi delegați să se ocupe. Da cum să n-avem personal?! Și dacă nu avem, o să angajăm. Oricum, nu prea am decis noi. 98 la sută din agrijeni au spus că vor asta, în urma unui chestionar pe care l-am aplicat”. Cât despre timpul de punere în aplicare a hotărârii ’’istorice” a Consiliului Local, edilul s-a declarat atunci foarte optimist și spunea că cel târziu de la finalul lunii august oamenii din Agrij vor consuma apă mai ieftină. Precizăm, așadar, că oamenii din Agrij plătesc în continuare apa la tarifele Companiei, nicidecum Primăriei Agrij la prețul apei din Răstolțu Deșert. Și mai plătesc prin bugetul local al comunei, din taxele și impozitele lor, salariul de administrator public al lui Iulian Vlaicu pentru votul acordat proiectului inițiat de primarul Ștefan Berar și votat în ’’ziua istorică”. Zi istorică pentru Agrij. Rețeaua de apă revine în administrarea Primăriei - c ACTUALITATE www.graiulsalajului.ro Femeile peste 45 de ani și-au găsit cel mai ușor de muncă prin AJOFM Salaj xsk Alma Rad în primele opt luni ale acestui an, 1.972 de persoane au fost angajate prin intermediul Agenției Județene pentru Ocuparea Forței de Muncă Sălaj. Din totalul acestora, 1.005 au vârsta peste 45 de ani, 446 sunt tineri sub 25 de ani (dintre care 154 tineri NEET), 309 au vârsta între 35 și 45 de ani, iar 212 au între 25 și 35 de ani. Cele mai multe persoane încadrate sunt de sex feminin -1.024, numărul bărbaților fiind de 948, în funcție de rezidență, 895 persoane angajate în perioada de referință provin din mediul urban, iar 1.077 persoane sunt din mediul rural. Nivelul de pregătire al persoanelor pentru care a fost identificat un loc de muncă arată că cele mai multe dintre ele au studii liceale și postliceale (875), gimnaziale (468), profesionale (456), 173 persoane fiind cu studii universitare. Din numărul total de persoane încadrate prin intermediul AJOFM Sălaj, 1.634 (83 la sută) fac parte din categoria celor greu sau foarte greu ocupabile. Pentru integrarea pe piața muncii, persoanele aflate în căutarea unui loc de muncă înregistrate în baza de date a agenției teritoriale pentru ocuparea forței de muncă în a cărei rază au domiciliul sau reședința beneficiază de pachete personalizate de măsuri active prevăzute de Legea nr.76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă, modificată și completată. Numărul sălăjenilor care au beneficiat de asistență pentru înregistrarea în evidență ca persoane aflate în căutarea unui loc de muncă, în vederea asigurării protecției sociale privind acordarea indemnizației de șomaj sau cuprinderea în măsuri active în primele opt luni din acest an, a fost de 6.899 persoane. COMUNICAT DE PRESĂ Direcția de Asistență Socială Zalău, cu sediul în Piața Iuliu Maniu nr. 46, vă informează că începând cu data de 20.09.2021, va distribui ajutoare pe liste suplimentare (produse de igienă) de la Uniunea Europeană în limita stocului disponibil. Persoanele eligibile pentru aceste ajutoare sunt persoane încadrate în gradul de handicap „GRAV CU ASISTENT PERSONAL” beneficiari de indemnizație lunară sau asistent personal. Acte necesare: acte de identitate și certificate de naștere ale copiilor - în original, copie după Certificatul de încadrare în gradul de handicap. Pachetele vor fi distribuite de luni - vineri, orele 09:00-14:00 în locația Punctul Termic nr. 38, situat pe strada Avram Iancu nr. 16. Pentru mai multe informații, contactați DAS Zalău, telefon: 0790 008 062