Graiul Sălajului, iulie-septembrie 2021 (Anul 32, nr. 7356-7421)

2021-09-21 / nr. 7414

ACTUALITATE www.graiulsalajului.ro Marți - 21 septembrie 2021 s. Andreea Mureșan Mariana Lucia Marian este, de luni, noul manager al Bibliotecii Județene "Ioniță Scipione Bădescu”, după ce a promovat cu succes probele concursului organizat de Consiliului Județean Sălaj pentru ocuparea funcției de conducere la una dintre cele mai importante instituții din subordinea administrației județene. Președintele Consiliului Județean Sălaj, Dinu Iancu- Sălăjanu, a semnat larg, 20 septembrie, contractul de management al noului manager al Bibliotecii Județene „Ioniță Scipione Bădescu”. Absolventă a Facultății de Drept Cluj-Napoca, din cadrul Universității „Dimitrie Cantemir”. Mariana Marian are un master în management cultural și a urmat curs de formare/specializare în biblioteconomie și științele informării, marketing și management cultural. Lucrează alături de echipa Bibliotecii Județene Sălaj din anul 1998, angajată fiind la debut ca bibliotecar în cadrul Secției împrumut pentru copii, iar în anii următori a activat la Serviciul catalogare și prelucrare a documentelor, respectiv Serviciul Marketing, activități culturale, achiziții. Este trainer formator, iar din 2002 conduce, în calitate de președinte, Asociația „Prietenii Bibliotecii”, un ONG care susține activitatea Bibliotecii Județene și a celorlalte biblioteci publice din Sălaj. „Funcția de manager reprezintă o provocare pentru mine. Experiența de peste 20 de ani ca bibliotecar și participarea la majoritatea proiectelor din instituție m-au motivat să fac acest pas. Vom continua să ne implicăm în viața culturală a județului și să fim o alternativă de dezvoltare personală, educare și relaxare pentru comunitatea sălăjeană”, a precizat Mariana Marian. La concursul pentru funcția de manager al BIS s-au înscris doi candidați, Mariana Marian obținând cea mai mare notă finală: 8,90 (8,98 la analiza proiectului de management și 8,83 la interviu). „îi transmit mult succes doamnei Marian și îmi doresc ca principiul lucrului bine făcut să o călăuzească în acest mandat. Biblioteca este considerată templul învățăturii, de aceea instituția trebuie să se impună ca o prezență activă și utilă în comunitate, să atragă cititori de toate vârstele spre minunata lume a cărților, să își diversifice serviciile în mod constant pentru a răspunde nevoilor diferitelor categorii de public și a ține pasul cu evoluția din ce în ce mai rapidă a tehnologiei”, a subliniat Dinu Iancu-Sălăjanu, președintele Consiliului Județean Sălaj. S-a publicat lista scurtă a posibililor directori de la Transurbis Ana Tudoran Șase candidați pentru trei posturi de conducere. Un interviu va stabili câștigătorii. Pe site-ul societății de transprt în comun din municipiu, Transurbis SA, aflată în subordinea Primăriei Zalău, a fost afișată lista scurtă a candidaților pentru posturile de directori. Pentru funcția de director general, au fost admiși doi candidați: Oros Alin și Pădureanu Gregoriu Răzvan. Pentru funcția de director financiar, sunt trei candidați admiși pe lista scurtă: Sojka Atila Ioan, Ionescu Elisabeta și Feher Anca. Pentru funcția de director tehnic, a fost admis Gliguță Alexandru Daniel. Candidații aflați pe lista scurtă vor depune scrisorile de intenție până în data de 24 septembrie 2021. Selecția finală a candidaților se va face în baza unui interviu: „în vederea organizării interviului, se au în vedere dosarul candidatului, scrisoarea de intenție, alte aspecte privind transportul în comun de persoane”, scrie în anexa procesului verbal cu numele candidaților aflați pe lista scurtă. Interviul se va desfășura în termen de 10 zile de la publicarea listei scurte, adică cel târziu data de 26 septembrie. Candidaților li s-a solicitat să aibă studii universitare absolvite cu diplomă de licență, experiență profesională relevantă și adecvată funcției pentru care candidează de minim 4 ani și vechime în muncă de cel puțin 8 ani, experiență relevantă în consultanță, management sau în activitatea de conducere a unor întreprinderi publice ori societăți din sectorul privat, experiență relevantă de conducere sau administrare în domeniul public și privat, să nu dețină mai mult de 3 mandate de administrator în consilii de administrație ale întreprinderilor publice. Constituie avantaj absolvirea altor cursuri de specialitate, cu diplomă recunoscută la nivel național, precum și studiile în domeniul Management și Administrarea Afacerilor. Directorul general trebuie să aibă studii superioare tehnice în specialitatea autovehiculelor rutiere, studii masterale postuniversitare de specialitate -Ingineria circulației rutiere, Administrarea afacerilor. Pentru postul de director tehnic, s-au solicitat studii superioare tehnice în specialitatea autovehicule rutiere, studii masterale postuniversitare în specialitate, iar pentru funcția de director financiar, studii superioare economice. Printre criteriile de selecție anunțate s-au mai numărat „cunoștințe de afaceri specifice obiectului de activitate al societății comerciale pentru care candidatul și-a depus dosarul de candidatură, cunoștințe solide privind bunele practici de guvernanță corporativă, integritatea candidatului, independența candidatului, alinierea declarației de intenție la scrisoarea de așteptări, competențe de management, etică și integritate, gândire strategică, planificare și organizare, capacitatea și abilitățile manageriale evaluate pe baza următoarelor criterii: abilități de comunicare-25 la sută, capacitate de analiză și sinteză-25 la sută, capacitate de a lua decizii și de a evalua impactul acestora -25 la sută, orientare către rezultate-25 la sută”. GRAIUL SĂLAJULUI e-mail: graiulsj@unisys.ro Primăria cedează către C.N.I. terenul pentru construcția cresei de pe strada Bistriței  s. Andreea Mureșan Pentru a putea începe lucrările de construcție a cresei din Zalău, pe strada Bistriței, în Dealul Morii, municipalitatea are 60 de zile la dispoziție pentru a preda amplasamentul către Compania Națională de Investiții. Un proiect de hotărâre în acest sens va fi supus la vot în cadrul ședinței de Consiliu Local din 23 septembrie. Terenul propus pentru realizarea obiectivului de investiții „Construire și dotare creșă în municipiul Zalău, str. Bistriței nr.3, județul Sălaj” are aproape 6.000 mp, fiind proprietatea publică a Municipiului Zalău. Accesul carosabil poate fi efectuat de pe strada Bistriței, având comunicare cu strada Făgetului și Careiului. Potrivit administrației locale, „creșa se va amplasa în cadrul intravilanului localității, într-o zonă liniștită, având legături ușoare cu suprastructura și infrastructura edilitară existentă. Suprafața de teren destinată activităților în aer liber va fi de minimum 10 mp/copil”. Primele demersuri în vederea construirii creșei au fost făcute în cadrul ședinței extraordinare de Consiliu Local din 9 septembrie, când consilierii locali au votat hotărârea privind dezlipirea terenului necesar de celelalte imobile din zonă. Atunci, primarul Ionel Ciunt explica necesitatea acestei investiții la nivelul municipiului, dar și faptul că ar mai fi nevoie de încă două creșe de capacitate medie, proiecte care speră să fie aprobate de C.N.I. în viitorul apropiat. ’’Municipiul Zalău are astăzi o creșă funcțională care are 76 de locuri și una în curs de finalizare a lucrărilor, în cartier Meseș, care până la finalul anului calendaristic va fi dată în folosință. Această creșă are un număr de 55 de locuri. Analizând solicitările de la nivelul municipiului este nevoie de alte două sau trei astfel de unități. Cunoscând că, la nivel național, Guvernul României derulează un Program de construire creșe, la începutul lunii iulie am solicitat Ministerului Dezvoltării să aibă în vedere nevoia comunității în care trăim și să aprobe contruirea a trei creșe - una de dimensiuni mari și două creșe de dimensiuni medii. în data de 31 august, Compania Națională de Investiții, prin care se derulează acest Program de construire creșe, ne-a comunicat că la Zalău este aprobată construirea unei creșe de dimensiuni mari, aceasta însemnând 11 grupe de copii. 110 copii vor beneficia de serviciile acestei instituții, iar pentru realizarea investiției este nevoie să trimitem în termen de 60 de zile documentația necesară începerii achiziției pentru acest proiect. Sperăm ca și celelalte două creșe de dimensiuni medii, într-un viitor apropiat, să fie aprobate. Astăzi, în cadrul ședinței extraordinare de Consiliu Local am propus dezlipirea unui imobil de 5.970 mp, terenul necesar construirii acestei instituții”, a afirmat Ionel Ciunt. Deși creșa se va construi prin C.N.I., administrația locală va suporta costurile pentru racordurile la utilități (curent, apă, canal, gaz sau alt tip de combustibil utilizat, etc.) și se obligă să asigure suprafețele de teren necesare pentru depozitarea și organizarea șantierului. După predarea amplasamentului și a obiectivului realizat, administrația locală se obligă să mențină destinația acestuia și să îl întrețină pe o perioadă de cel puțin 15 ani.