Graiul Sălajului, ianuarie-martie 2022 (Anul 33, nr. 7485-7545)

2022-01-14 / nr. 7492

ACTUALITATE www.graiulsalaiului.ro / 9 GRAIUL SĂLAJULUI Vineri -14 ianuarie 2022 71 . . . T ^ e-mail: graiulsj@umsys.ro r\ >8- Andreea Mureșan Primăriile și Consiliul Județean Sălaj vor încasa mai mulți bani la buget din redevența aferentă concesionării pentru activități de exploatare a resurselor la suprafață ale statului. Guvernul României a probat în ședința de miercuri, 12 ianuarie, procedura de încasare a redevențelor, în baza actului normativ, pentru redevența din activități de exploatare a terenurilor cu destinație agricolă, 40 la sută din încasări merg la bugetul județului, 40 la sută la bugetul comunei/ orașului/ municipiului, iar 20 la sută la bugetul de stat. Pentru exploatările de ape minerale naturale carbogazoase sau necarbogazoase, minereuri feroase, neferoase, de aluminiu și roci aluminifere, radioactive, pământuri rare și disperse, pietre prețioase și semiprețioase, produse reziduale miniere, roci bituminoase, ape minerale terapeutice, ape termominerale, ape geotermale și gazele care le însoțesc, gaze necombustibile, nămoluri și turbe terapeutice, cărbuni, metale nobile, substanțe nemetalifere, roci magmatice, roci metamorfice, călcare industriale și de construcții, dolomită, gresie și tufuri industrial, argile, marne, loess, nisip și pietriș, nisip și roci caolinoase, alabastru industrial, piatră ponce, sienite nefelinice, gips, cretă, nisip silicios, bentonită, nisip caolinos, ardezie și diatomite, bazalt ornamental, dacit ornamental, andezit ornamental, riolit ornamental, granit ornamental și granodiorit ornamental, alabastru ornamental, aragonit ornamental și siliconite ornamentale, marmură, calcar ornamental, gresie ornamentală, travertin și tufuri ornamentale, sistemul de încasare a redevenței este: 35 la sută la bugetul județului pe teritoriul căruia există activitatea de exploatare; 45 la sută la bugetul local al comunei/ orașului/ municipiului pe teritoriul căreia/căruia există activitate de exploatare, iar 20 la sută la bugetul de stat. Hotărârea de Guvern va impune concesionarului să vireze din redevența pe exploatarea terenurilor agricole, respectiv a resurselor minerale de suprafață, inclusiv a apelor minerale naturale carbogazoase sau necarbogazoase, exploatate pe teritoriul unei localități, în proporție de 80 la sută autorităților locale și județene, iar 20 la sută la bugetul de stat. „Așadar, sumele provenite din redevență înseamnă bani în plus la bugetul autorităților locale și județene, bani care vor putea fi folosiți pentru dezvoltarea comunităților. în anul 2021, de exemplu, au fost încasate 421.712.000 de lei din concesionarea activităților de exploatare a resurselor la suprafață, din care 337.370.000 de lei, reprezentând 80 la sută, vor fi virate către bugetele locale. în anul 2022, estimăm ca peste 300 de milioane de lei să intre în bugetele locale prin aceste tipuri de activități”, a explicat ministrul Dezvoltării, Cseke Attila. Pe raza județului Sălaj există diverse activități de exploatare a resurselor naturale - apă la Pria, balastiere în multe comune sălăjene, cariere de piatră și marmură. Toate unitățile administrative teritoriale pe raza cărora există resurse exploatate vor fi mai bogate în urma noilor modificări legislative. IMUNIA EUROPSANA țm Uummt† SW*«t**f*i# m*zm Comunicat de presă 14 ianuarie 2022 Anunț finalizare proiect „Capital de lucru pentru SC MARKER SRL” SC MARKER SRL anunță finalizarea implementării proiectului cu titlul „Capital de lucru pentru MARKER SRL”, proiect nr. RUE 10239 înscris în cadrul Măsurii „Granturi pentru capital de lucru”, instituită prin OUG nr 130/2020. Proiectul (implementare și monitorizare) se derulează pe o perioadă de maxim 12 luni, începând cu data semnării contractului de finanțare cu Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri/ RIMMAI PE 27.07.2021, din care în perioada 04.06.2021-14.01.2022 s-a realizat implementarea proiectului. Obiectivul proiectului îl reprezintă sprijinirea activității firmei MARKER SRL. Proiectul are printre principalele rezultate, următoarele: -menținerea activității pe o perioada de minim 6 luni,menținerea/suplimentarea numărului locurilor de muncă față de data depunerii cererii , pe o perioadă de minimum 6 luni, la data acordării granturilor. Valoarea proiectului este de 112.179.338 lei (valoarea totală), din care : 97.547,25 lei grant și 14.632.0875 lei cofinanțare. Proiect cofinanțat din Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul Operațional Competitivitate 2014-2020. Persoană de contact: Ghiurco Adela reclamarker@gmail.com 0744590934 Politia Șimleu are nevoie de mai mult spațiu X Andreea Muresan Patru încăperi din clădirea în care funcționează și Poliția Orașului Șimleu și care aparțin domeniului orașului vor trece în domeniul public al statului și în administrarea Inspectoratului de Poliție Județean (IPJ) Sălaj. Acest transfer de proprietate va fi posibil după adoptarea unei hotărâri de Consiliu Local al orașului Șimleu Silvaniei, pas administrativ care în perioada următoare va fi făcut de consilierii locali la societarea Secretariatului General al Guvernului, în ședința Executivului României de miercuri, ministrul Lucian Bode a propus aprobarea unei Note prin care să fie transmisă cererea de adoptare a unei hotărâri de către Consiliul Local Șimleu Silvaniei. Motivul pentru care se solicită imobilul din Șimleu este spațiul insuficient pentru desfășurarea în bune condiții a activității operative a polițiștilor. ”în considerarea celor prezentate, propunem Guvernului să aprobe transmiterea de către Secretariatul General al Guvernului, a unei cereri către Consiliul Local al orașului Șimleu Silvaniei, județul Sălaj, în scopul adoptării de către acesta a unei hotărâri privind trecerea celor patru încăperi din imobilul cu numărul cadastral 52818-C1 (în suprafață de 90 mp), în domeniul public al statului, în vederea dării în administrarea Ministerului Afacerilor Interne prin Inspectoratul de Poliție al Județului Sălaj. Orașul Șimleu Silvaniei deține în proprietate 4 încăperi din construcția CI în baza HG nr.2344/2004 privind trecerea unor bunuri din domeniul public sau privat al statului și din administrarea Ministerului Administrației și Internelor în domeniul public al unităților administrativ-teritoriale și în administrarea Consiliului General al Municipiului București, a consiliilor județene sau locale (64,90 mp conform măsurătorilor cadastrale de la momentul adoptării hotărârii în discuție, 90 mp conform ultimelor măsurători cadastrale, atestate de extrasul CF nr.52818). Având în vedere că Inspectoratul de Poliție al Județului Sălaj are nevoie de mai multe spații pentru serviciile operative, cele 4 încăperi din construcția cu număr cadastral 52818-C1 deținute de orașul Șimleu Silvaniei ar permite rezolvarea deficitului de spații în vederea funcționării corespunzătoare a acestor structuri de poliție”, se arată în documentul aprobat în ședința de Guvern.