Graiul Sălajului, aprilie-iunie 2022 (Anul 33, nr. 7546-7605)

2022-05-23 / nr. 7579

GRAIUL SĂLAJULUI e-mail: graiulss@unisys.ro ________________________Luni - 23 mai 2022____________________________ ACTUALITATE www.graiulsalajului.ro s. Andreea Muresan începând de luni, 23 mai, Florin Secureanu - medic balneolog la Jibou și fost manager al Spitalului Malaxa din București, conferențiar universitar și membru al Ordinului Cavalerilor de Malta, doctorand în promoția 2014-2017 la Academia ’’Mihai Viteazul” a SRI - va fi noul manager al Spitalului Orășenesc ”Dr. Traian Herța” Jibou. După ce a rămas singur în competiție, obținând nota 8.80 la proba scrisă a concursului organizat pentru ocuparea funcției de manager, medicul care-și așteaptă sentința definitivă pentru fapte de abuz în serviciu comise în perioada în care a fost manager de spital în Capitală - a fost declarat admis și la celelalte două probe prevăzute în calendarul concursului - proiectul de management și interviul. La proiectul de management, Florin Adrian Secureanu a primit din partea comisiei de concurs nota 10,00, iar la interviu, nota 9,50. Candidatul Secureanu, cu număr de dosar 1242, va fi numit în următoarele zile manager în baza notei finale 9,43. Vă reamintim că medicul balneolog Florin Secureanu s-a ’’refugiat” la Jibou din 2019, după ce a fost managerul Spitalului ’’Malaxa” din București peste 10 ani și care, în luna aprilie a acestui an, a fost condamnat de Tribunalul București la 5 ani și 10 luni de închisoare pentru abuz în serviciu. Sentința nu este definitivă, motiv pentru care acesta s-a și putut înscrie la concurs, însă, în situația în care condamnarea sa va rămâne definitivă, își va pierde funcția de manager de spital. Spitalul Orășenesc ”Dr. Traian Herța” Jibou este în subordinea Primăriei și Consiliului Local al orașului. Conform organigramei din 2020, din cele 161 de posturi normate sunt ocupate 120. Deciziile sunt luate de Consiliul de Administrație, căruia îi este subordonat direct managerul unității spitalicești. Acesta din urmă este ajutat de un director medical și un director financiar contabil. Pe partea TESA, Spitalul are și un serviciu de Resurse umane, Compartiment juridic, Statistică și informatică medicală și un compartiment de prevenire și control a infecțiilor nosocomiale. Directorul medical al spitalului are în subordine directă secțiile Medicină internă, Compartimentul Cronici, Pneumologie, Pediatrie și Camera de gardă. Pe partea de Ambulatoriu, există cabinetele de Medicină Internă, ORL, Chirurgie generală, Obstetrică-ginecologie, Pediatrie, Dermato-venerologie, Oftalmologie, Cabinet Recuperare medicină fizică și balneologie, Pneumologie și sală de tratament. Spitalul are și Farmacie, un laborator de analize medicale, Radiologie și famngistică medicală, Dispensar TBC. Vă reamintim că Rezultatele probei scrise a concursului organizat pentru ocuparea funcției de manager la spitalul din Jibou au șocat. Corina Micle, interimar la conducerea spitalului însă foarte apreciată pentru rezultatele sale, a fost notată cu 34 de puncte. Alt candidat, Cornel Traian Pop, consilier local USR și fost candidat la șefia Ambulanței Sălaj, a fost notat cu 48 de puncte. Cum niciunul dintre cei doi nu au depus contestații, diferența de punctaj între ei și Florin Secureanu fiind considerată prea mare, medicul balneolog a rămas singur în competiție. Presa centrală și procurorii DNA, investigații amănunțite la Malaxa. Ce au scos la iveală înregistrările Jiboul a ajuns în aceste zile subiect de dezbateri în emisiunile televiziunilor naționale după ce medicul balneolog trimis în judecată în două dosare a fost condamnat deja în primă instanță în unul dintre ele. Oarecum este firească dezbaterea deoarece mulți nu pot înțelege cum devine manager de spital o persoană trimisă în judecată, respectiv condamnată în primă instanță, pentru acte grave comise fix în timpul exercitării unui mandat de manager de spital. Secureanu a fost trimis în judecată în septembrie 2020, fiind acuzat că a făcut plăți nelegale către o firmă care a vândut spitalului produse fictive sau la suprapreț. Florin Secureanu a primit două pedepse de 3 ani de închisoare și două pedepse de 2 ani și 9 luni de închisoare. Cele două au fost contopite și, prin adăugarea unui spor, a rezultat o condamnare de 5 ani și 10 luni. Odată cu Secureanu a fost condamnat la 2 ani de închisoare cu suspendare și Ionuț Valentin Tănase, reprezentantul firmei care făcea afaceri cu spitalul condus de medicul balneolog. Florin Secureanu a fost obligat de judecători să plătească Spitalului Malaxa daune de 482.815 lei, iar în solidar cu Ionuț Valentin Tănase suma de peste 270.000 lei. Pentru recuperarea acestor sume, instanța a menținut sechestrul pe bunurile lui Secureanu, respectiv cinci terenuri în județul Mureș, un apartament în Târgoviște, o casă în Dâmbovița, un apartament în orașul Târgu Ocna, precum și un apartament și o casă în București. Potrivit DNA, Secureanu și-ar fi încălcat atribuțiile de serviciu prevăzute de legislația primară, în sensul că, în calitate de manager al Spitalului Clinic „Nicolae Malaxa” din București și ordonator de credite, ar fi dispus, în perioada 2009 - 2016, efectuarea unor plăți în cuantum total de 648.193 lei din fondurile unității sanitare către mai multe societăți comerciale, printre care și cele administrate de Ionuț Valentin Tănase - SC Medical Provider SRL, SC Mastergamer Interactiv SRL, SC La Ursul Polar Servimpex SRL și SC Prof Plast SRL.Florin Secureanu a mai fost trimis în judecată de DNA în mai 2017, pentru săvârșirea infracțiunilor de delapidare (cinci fapte), dintre care una cu consecințe deosebit de grave, și luare de mită. Facebook Adrian Florin alias Adrian Florin Secureanu Medicul balneolog Florin Secureanu a ajuns manager la Malaxa, spital în subordinea Primăriei Capitalei, în anul 2007. Angajații spitalului au făcut o serie de dezvăluiri publicate în Gazeta Sporturilor și pe tolo.ro în 2016, mărturii care au ajuns și la procurorii DNA. Aceștia l-au trimis în judecată pe Secureanu, însă dosarul este încă pe rolul instanței... Dezvăluirile arată un comportament isteric, umilitor la adresa subordonaților săi, amenințător: ’’Dacă nu mai aveți chef, plecați în p**a mea toți acasă și mă duc la alt spital!” sau apelative ”F****-n cap! Bă idioate, eu sunt managerul, f****-n cap!”. In materialului cu înregistrări https://www.too.ro/2016/li/28/inregistrari-audio-sidocumente-pile-din-primarie-inmormintate-pe-banii-spitalului-malaxa-managerul-secureanu-scoate-zilnic-cash-din-spital-pe-o-firma-dizolvata-de-un-an-si-ju/ sunt prezentate o serie de dovezi care arată abuzurile funcției, bani decontați de spital unor firme radiate, extravaganțe ale managerului. Probabil, la Jibou, Florin Secureanu va fi un manager de 10, așa cum este și nota acordată de comisie proiectului său de management. Credit foto: facebook Adrian Florin alias Florin Secureanu