Graiul Sălajului, octombrie-decembrie 2022 (Anul 33, nr. 7671-7730)

2022-10-19 / nr. 7683

>»- Alina Rad Plenul Parlamentului European a adoptat marți, la Strasbourg, o rezoluție prin care solicită admiterea imediată a României și Bulgariei în spațiul Schengen. Rezoluția, aprobată cu 514 de voturi pentru, 107 împotrivă și 38 de abțineri, se bazează pe un raport al europarlamentarului bulgar Serghei Stanișev (Grupul Alianței Progresiste a Socialiștilor și Democraților - SP D), care a criticat Consiliul Uniunii Europene pentru că nu a permis aderarea României și Bulgariei la Schengen. în opinia acestuia, încercările de a cupla extinderea Schengen prin aderarea României și Bulgariei de Mecanismul de Cooperare și Verificare (MCV) al Comisiei Europene pentru monitorizarea progreselor celor două țări în lupta împotriva corupției și combaterea crimei organizate sunt “nedrepte”. Votul din plenul Parlamentului European a fost salutat de ministrul de Interne de la București, Lucian Bode. “Această rezoluție reconfirmă poziția constantă a Parlamentului European de susținere fermă a eforturilor noastre și a întregului parcurs spre atingerea acestui obiectiv. Le mulțumesc membrilor Parlamentului European pentru votul de astăzi și pentru sublinierea eforturilor remarcabile ale României în gestionarea frontierelor externe și asigurarea securității europene, elemente care reflectă corect ceea ce România a demonstrat în permanență partenerilor europeni. Mă bucur de această recunoaștere din partea Parlamentului European și sper ca ecourile pozitive ale rezoluției adoptate astăzi să le vedem cât mai curând prin adoptarea deciziei de aderare”, a declarat, marți, ministrul Lucian Bode. WHEKSHKHM_____ Se caută secretar general la Primăria Șimleu Silvaniei ) Alma Rad Primăria Șimleu Silvaniei organizează concurs pentru ocuparea funcției de secretar general al orașului. Perioada de depunere a dosarelor a debutat luni, 17 octombrie, și se va încheia în data de 7 noiembrie. Concursul se desfășoară în trei etape: selecția dosarelor de concurs, care va avea loc în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a acestora, proba scrisă, care constă în redactarea unei lucrări, programată în 17 noiembrie, și proba de interviu, care se va susține în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data susținerii probei scrise. Candidații trebuie să aibă studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în domeniul Științe juridice, administrative sau politice, să fie absolvenți cu diplomă ai studiilor universitare de master în domeniul administrației publice, managementului sau în specialitatea studiilor necesare ocupării funcției publice, și vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcției publice de minimum 7 ani. Informații cu privire la documentele pe care trebuie să le conțină dosarele de concurs, precum și referitoare la bibliografia necesară sunt disponibile pe site-ul Primăriei Șimleu Silvaniei. Postul este pe perioadă nedeterminată, iar durata timpului de lucru este de 8 ore/zi, adică 40 ore/săptămână. Executivul a aprobat, în ședința de săptămâna trecută, o hotărâre care prevede alocarea unor sume mai mari de bani pentru seviciile sociale destinate copiilor din centrele de plasament, victimelor violenței domestice, persoanelor cu dizabilități și vârstnicilor din cămine. Astfel, pentru copiii din casele de tip familial sumele cresc de la 42.000 lei/an, la aproape 59.300 lei/an. Pentru persoanele adulte cu handicap care se află într-un centru de îngrijire, sumele anuale cresc de la 66.853 lei până la 80.332 lei pe an. Suma pentru un vârstnic, persoană dependentă cazată într-un centru, crește de la aproape 50.500 lei/an, la 84.500 lei/an, în ceea ce privește serviciile sociale destinate prevenirii și combaterii violenței în familie, pentru o victimă cazată întrun centru de primire de urgență suma acordată ajunge de la 26.700 lei/an, la 37.900 lei/an. Pentru o victimă cazată întro locuință protejată, suma alocată crește de la 34.100 lei/an, la 48.300 lei/an; în cazul copiilor aflați în plasament în servicii de tip rezidențial, suma lunară crește cu 128 lei pentru un copil. “Aliniem astfel, la realitățile zilei, standardele de cost utilizate în serviciile sociale. Din păcate, creșterile de prețuri din ultimii doi ani și, mai ales din ultimele luni, nu s-au regăsit până acum în ajustări corespunzătoare ale sumelor pe care statul român le acordă pentru copii aflați în sistemul de protecție specială. Iar acești bani reprezintă singura sursă de acoperire a nevoilor de bază pentru acești copii, care au dreptul la un trai decent”, spune ministrul Familiei, Gabriela Firea. Pe de altă parte, Ordinul comun între Ministerul Familiei, Tineretului și Egalității de Șanse și Ministerul Muncii și Solidarității Sociale privind aprobarea procedurii de stabilire și plată a alocației lunare de plasament, a indemnizației de sprijin și a indemnizației pentru tineri. Potrivit documentului, tinerii care au împlinit 18 ani, dar merg la școală sau muncesc, vor primi, lunar, o indemnizație de 2.522 de lei, pe toată durata continuării studiilor, până la vârsta de 26 de ani. Persoanele care au în plasament copii vor primi lunar 420 de lei pentru fiecare copil în parte, în plus față de alocația de plasament. Indemnizația se acordă, până la aceeași vârstă, și în situația în care fac dovada că au un loc de muncă. Același ordin comun detaliază și condițiile în care se plătește, în premieră, indemnizația lunară de sprijin acordată persoanei sau familiei care are în plasament unul sau mai mulți copii. Aceasta este în valoare de 420 de lei și se acordă suplimentar alocației lunare de plasament, pentru fiecare copil în parte. Banii se acordă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Muncii și Solidarității Sociale. >■*. Alina Rad