Állami Révai főreáliskola, Győr, 1899

az ifjaknak korukat meghaladó alakító képességéről, készültségéről, színpadi otthonosságukról s nyelvbeli készségükről. Méltó s a város zenei életében is számot tevő eseménye volt főreál­iskolánknak a Kamara hangverseny Dohnányi Ernő hangversenye, ciklusa, melyet az igazgatóság, az intézet segély­alapja javára Dohnányi Ernő világhírű zongoraművész, a dr. Vajda-féle vonós­négyes (Köppl Ferencz, Kirchner Elek tanárok s Weisz Hugó úr,) Altdörfer Viktor és Kirchner József urak közreműködésével rendezett. A ciklus műsora a következő volt: igez. január 7. Schubert'. Sonata, op 42. (Moderato. — Andante poco mosso. — Scherzo. — Rondo. Allegro vivace.) Chopin'. Impromtu. op 36. Variations op. 12. Beethoven : Andante F.-dur. Dohnányi: Capriccio. H.-moll. Rubinstein: Barcarolle. G.-dur. Liszt: Valse Impromtu. Rákóczy-induló. igoo. február 7. 1. Mozart, Es dur négyese. Allegro, Andante, Menuetto és Allegro vivace (Dr Vajda Emil, Köppl Ferencz, Kirchner Elek, Weisz Hugó. 2. Zongora hangverseny. Előadja: Altdörfer Viktor úr. 3. Beethoven zongora négyese. Altdörfer Viktor (zongora), dr Vajda Emil (hegedű), Kirchner Elek (viola), Weisz Hugó violoncello). 1900. márczius 3. 1. Beethoven Op. 18 D-dúr vonós­négyes Allegro. Andandhe. Allegro. Presto, (dr. Vajda Emil, Köppl Ferencz, Kirchner Elek, Kirchner József). 2. Volkmann Romanze. Violoncello solo, előadja Kirchner József pozsonyi kir. t. biró úr. Zongorán kíséri Kirchner Elek úr. 3. Sarasate: Reverie op. 4. Hegedű hangverseny. Előadja Dr. Vajda Emil. Zong. kíséri Kirchner Elek. 4. Haydn. D.-dur négyese. Op 76. Allegretto, Largo, Mennetto Finale. A kamara hangversenyek sikerére álljanak itt a helybeli »Győri Hír­lap« január 14 és február 10. számaiban megjelent tárgyilagos s szakavatott tollból eredő tanulságos zene bírálatai: Dohnányi Ernő hangversenye. A győri m. kir. főreáliskola igaz­gatósága ismételten kiérdemelte Győr szabad királyi város műértő közön­ségének hálás elismerését azzal, hogy ritka műélvezetet szerzett neki. A múlt évben Sauer Emillel s most Dohnányi Ernővel, két kimagasló művészalakot ismertetett meg a kis város zenekedvelőivel.­­ A két nagy­­művész egymásután szereplése önkénytelenül kihívja az összehasonlítást, s ami nézetünk minden Chauvinismus nélkül hazánkfiát helyezi kedvezőbb világításba. Sauer Emil a kicsiszolt művészet minden eszközével elkápráztat, Dohná­nyi márványszerű nyugalmával s az előadás classicus mélységével elbűvöl .

Next