Hajdú-Bihari Napló, 2001. augusztus (58. évfolyam, 178-203. szám)

2001-08-25 / 198. szám

• Visszaesés. Az év első hét hónapjában 32,3 százalékkal esett az újonnan értéke­sített gépkocsik száma Lengyelországban, mert a magas kamatok és fenntartási költ­ségek miatt visszaszorult a kereslet. • Eredményjavulás. Több mint hatvan százalékkal lett jobb idei első féléves adó­zatlan nyeresége a tavalyinál a német BMW AG-nek - jelentette be a napokban a vállalat képviselője. „Piros Pont” Díj az Almera Tinónak Debrecen (HBN)­­ A Nissan sokfunk­ciós járműve, az Almera Tinó egyterű elnyerte a „Piros Pont" De­sign Díjat a North-Rine Designköz­ponttól. A díj, amit a Nissan már harmadszor nyert meg, elismeri az Almera Tinó újszerű belső designját. Immáron négy évtizede, hogy a „Piros Pont” Díjat évenként odaítéli a designköz­pont. Ebben az évben 877 cég és 378 desig­ner 24 országból lépett be több mint 1500 termékkel a 2001-es designversenyre. Az „egyterű és szállító autó” kategóriában a díjat a Nissan Almera Tinó nyerte. A gyártmányok tervezésének felméré­se céljából a szakértők megvizsgálták az újítás erősségei, a funkcionalitás, az ergo­nómia, a környezetkímélés, a tartósság, és az emocionális igények kielégítése szem­pontjából. Az Almera Tinó tervezését és fejlesztését a Nissan Európai Technikai Központjában készítették. A Nissan „szu­perhasznos” tervezési koncepciója alap­ján a tervezőcsoport 20 különböző belső tárolási megoldást alkotott, valamint egy teljesen rugalmas üléselrendezést. Az ülé­seket 24 különböző konfigurációba lehet állítani. A Nissan eddig „Piros Pont” Dí­jat kapott a Nissan Micrára 1993-ban és a Nissan Almerára 1996-ban. Nagyszerű egyterű - mondták a pon­tozók Fotó: Iklódy János Moszkvai autószalon Moszkva (MTI)­­ Negyven ország 500 cé­ge képviselteti magát az ötödik moszkvai nemzetközi autószalonon. A kiállítók so­rában 28 személyautó-, 18 teherjármű-, il­letve autóbuszgyártó vállalat van, felvo­nultatva a világ összes vezető autóipari szereplőjét. Szinte valamennyi gyártó ho­zott olyan terméket, ami újdonságnak szá­mít az orosz piacon. A legnagyobb érdek­lődés a Volvo új limuzinját és a Nissan te­repjáróját kíséri, amelyeknek ez egyben a világpremierjük is. Az orosz gyártók ré­széről a Chevrolet-Niva számíthat kiemelt figyelemre. A látogatók helyben meg is vehetik a kocsikat Fotó: EPA _ _ _ __ MT — HAJDÚ-BIHARI V AUTÓS NAPOI 2001. augusztus 25., szombat 13. oldal Autópiac: akciós árak bűvöletében Mintegy háromezer új autót értékesítettek az első fél évben a márkakereskedők Petneházi Attila Debrecen (HBN) - Kétszáz körüli eladási darabszám­mal előkelő helyen lehetett végezni az első fél évben a hajdú-bihari márkakereske­dők vevőkért folytatott küz­delmében. Erre a bravúrra azonban csak kevesen vol­tak képesek. A debreceni okmányirodában az idei év első felében 2873 új au­tót helyeztek forgalomba, valójá­ban azonban az eladott új gépko­csik száma 3 ezer körül lehet. Előfordul ugyanis, hogy a már­kakereskedő valamelyik vidéki okmányirodában intézi el a pa­pírmunkát. Dobogós helyeken A kishaszonjárművek iránt több márkánál csökkent a ke­reslet, ugyanakkor azt, hogy melyik az éppen aktuális „húzó­­modell”, alapvetően az akciók határozták meg. A képzeletbeli dobogó első helyén a Franco Kft. végzett 244 darab Volkswa­gen eladásával, második a Re­nault Kalydi Kft. 228 autóval, harmadik pedig a Suzuki Stop Autóház lett 220 darabbal. (A helyi Opel-márkakereskedés értékesítési adatairól nincs in­formációnk.) A „kétszázasok klubjához” tartozik még a félé­ves eredménye alapján az Autó- Eskort Kft. (206 darab Ford) és a Rong Kft. (200 darab Volkswa­gen és Audi) értékesítésével. A Debreceni Autójavító Szö­vetkezet az első hat hónapban mintegy 100 Suzukit értékesített, ami az egy évvel korábbi telje­sítményük megismétlését jelen­ti. Hyundai­ból megduplázták az eladásaikat, és 25 autóval zárták a fél évet. Az Autó-Toldy Cen­ter Kft. időarányosan túlteljesí­tette a tervét. Toldy Attila ügy­vezető igazgató elmondta, hogy június végéig 62 Mazdát értéke­sítettek, melyek 40 százaléka személy-, 60 százaléka pedig kistehergépkocsi volt. Az Autó- Eskort Kft. Fordból a fél év vé­géig 206-ot adott el, ami az idei tervüket (193) és a tavaly első félévi eredményüket (172) is meghaladja. Ősz Görgy ügyveze­tő igazgató szerint a javuló ten­dencia annak köszönhető, hogy a Tranzit-, a Mondeo- és a Focus-modellek iránt is élénk kereslet mutatkozott. A Franco Kft. ebben az idő­szakban 244 Volkswagenre talált vevőt. Nagy Mártonna ügyveze­tő igazgató úgy véli, hogy a si­ker jelentős részben az akciós Polo Classicnak köszönhető. A Roag Kft. Volkswagenből és Audiből összesen 200-at adott el, az előbbi márkából túlteljesítet­ték, utóbbiból hozták az időará­nyos tervüket. Márkatársak versenye A Renault Kalydi Kft. az első hat hónapban tervezett 234 új au­tóból 228-at értékesített, az áttö­rést számukra a Thalia hozta meg. A két Skoda-kereskedő szo­ros csatát vívott, a Full-Autó Kft. 95, az ebesi Roland Autóház pe­dig 88 autó eladásával teljesítet­te a féléves tervét. A Skodánál a Felicia és a Fabia volt a két meghatározó modell. Az Újhelyi-Autó Kft. Merce­desből többet (33-at), Toyotából viszont kevesebbet (mintegy 100- at) értékesített, mint egy évvel korábban. Újhelyi István, cégve­zetőnek az okoz fejtörést, hogy a haszonjárművek iránt csök­kent a kereslet. A Postaautó Kft­­nél 62 darab Mercedes kisha­­szonjármű talált gazdára, melyek közül 49 darab Vito-modell volt. A Mercedes személyautókat most kezdik forgalmazni, egyelő­re kettőt adtak el. A Peugeot-eladások felét a 206- os tette ki. A Xeviko Kft. június végéig 170 oroszlános autót ér­tékesített, miközben az éves ter­vük 300 darab. „Az eladott 118 Citroennel és 116 Nissannal idő­arányosan hoztuk a tervet” - mondta el Orbán András, az OMP Autóház ügyvezető igazga­tója, aki szerint az egyes model­lek népszerűségét az akciók je­lentősen befolyásolják. Volvoból hat hónap alatt 35 kelt el. Belme József, a Volvo- Belme Kft. ügyvezetője reményt lát arra, hogy idén Debrecenben eladják a tervezett 75 autót. Ná­luk egyébként a visszatérő ügy­felek aránya feltűnően magas, 70 százalékos. A debreceni autókiállítást a kereskedők közös akarata hívta életre Fotó: Napló-archívum HIRDETÉS---------------------------------­Yaris Verso Van már tehergépkocsi-változatban is! 2 270 000 Ft+áfa • VVT-­ motor • 2000-ben a legjobb törésteszt • megbízhatóság, garancia. NÉZZE MEG, PRÓBÁLJA KI, VÁSÁROLJA MEG! Újhelyi Autó Kft., Debrecen, Böszörményi út 66. Tel.: 52/347-244, 319-006 TOYOTA­­ BÍZHAT A JELBEN 88060________________________________________________ Mercedes-Benz Újhelyi Autó II. Kft. Új bemutatótermünkben a Mercedes-Benz teljes típusválasztékával várjuk ügyfeleinket. - Vita tehergépkocsi újra kamatmentes finanszírozással. - Sprinter alacsony havi törlesztő részletre. - Személygépkocsik akár 8% kedvezménnyel. Debrecen, Böszörményi út 66. I Tel.: 52/418-266 Megyei hírek, hét végi sport, sztárok, riport... . ..* j/­ S I Aj I I I I i ^ I Ik Vw jL-Ji jLÍlT-J Klímás Wagon R­ 1 és Swift akció: akár 10% befizetéssel, amíg a készlet tart. Itt az új limitált modellünk, a Green: 1.0 és 1.3-as motorral V \ \%V jól felszereltséggel és olcsó órával hódít. Egyéb típusok: swiftek, sedanok. ES : nagy kedvezménnyel, értékes ajándékai?K­iÉÉSletekről érdeklődjön kereskedésünkben!1*' Suzuki Stop Autóház fetri — ^ JTSijíi flá i Nyitva mindennap. Db., Balmazújvárosi út 6. Tel.: 52/530-730 Negyedéves előnyben vannak A legélesebb versengés talán a Suzuki-márkakereskedők között figyelhető meg. A Li­muzin Autóház 193 autóval 32 százalékkal teljesítette túl a féléves tervét, a Stop­ Autóház pedig 220 eladott Suzukival negyedéves előnyre tett szert a tavalyi eredményéhez ké­pest. A Mogép Kft. Ladából 37-et, Chryslerből hatot, Jeepből kettőt, Saabból pedig hármat adott el, utóbbit most vezetik be a helyi piacon. A Magisz Kft. BMW-ből 15-öt (az éves terv 25), Roverből pedig 11-et (az éves terv 18) értéke­sített az első fél évben. Orlik Róbert ügyvezető igazgató a hamarosan nyíló új szalonjuk­tól remél további élénkülést. Az Autóméry Kft. június végéig 165 új Fiatot forgalma­zott, és (noha a második fél év gyengébben indult) remény van arra, hogy teljesítsék az egész évre tervezett 300 dara­bos eladást. A Tipp-Autó Kft. SEAT-ból a fél év végéig 150-et adott el, ami jelentősen meghaladja a tervezettet. A Bodolai Kft. ugyanebből a márkából mint­egy 70 új kocsit értékesített, némileg elmaradva az időará­nyos teljesítéstől. Utóbbi vál­lalkozás idén 150-160 új autót tervez eladni. Szóljon hozzá: www.haon.hu

Next