Hajdú-Bihari Napló, 2001. augusztus (58. évfolyam, 178-203. szám)
2001-08-25 / 198. szám
• Visszaesés. Az év első hét hónapjában 32,3 százalékkal esett az újonnan értékesített gépkocsik száma Lengyelországban, mert a magas kamatok és fenntartási költségek miatt visszaszorult a kereslet. • Eredményjavulás. Több mint hatvan százalékkal lett jobb idei első féléves adózatlan nyeresége a tavalyinál a német BMW AG-nek - jelentette be a napokban a vállalat képviselője. „Piros Pont” Díj az Almera Tinónak Debrecen (HBN) A Nissan sokfunkciós járműve, az Almera Tinó egyterű elnyerte a „Piros Pont" Design Díjat a North-Rine Designközponttól. A díj, amit a Nissan már harmadszor nyert meg, elismeri az Almera Tinó újszerű belső designját. Immáron négy évtizede, hogy a „Piros Pont” Díjat évenként odaítéli a designközpont. Ebben az évben 877 cég és 378 designer 24 országból lépett be több mint 1500 termékkel a 2001-es designversenyre. Az „egyterű és szállító autó” kategóriában a díjat a Nissan Almera Tinó nyerte. A gyártmányok tervezésének felmérése céljából a szakértők megvizsgálták az újítás erősségei, a funkcionalitás, az ergonómia, a környezetkímélés, a tartósság, és az emocionális igények kielégítése szempontjából. Az Almera Tinó tervezését és fejlesztését a Nissan Európai Technikai Központjában készítették. A Nissan „szuperhasznos” tervezési koncepciója alapján a tervezőcsoport 20 különböző belső tárolási megoldást alkotott, valamint egy teljesen rugalmas üléselrendezést. Az üléseket 24 különböző konfigurációba lehet állítani. A Nissan eddig „Piros Pont” Díjat kapott a Nissan Micrára 1993-ban és a Nissan Almerára 1996-ban. Nagyszerű egyterű - mondták a pontozók Fotó: Iklódy János Moszkvai autószalon Moszkva (MTI) Negyven ország 500 cége képviselteti magát az ötödik moszkvai nemzetközi autószalonon. A kiállítók sorában 28 személyautó-, 18 teherjármű-, illetve autóbuszgyártó vállalat van, felvonultatva a világ összes vezető autóipari szereplőjét. Szinte valamennyi gyártó hozott olyan terméket, ami újdonságnak számít az orosz piacon. A legnagyobb érdeklődés a Volvo új limuzinját és a Nissan terepjáróját kíséri, amelyeknek ez egyben a világpremierjük is. Az orosz gyártók részéről a Chevrolet-Niva számíthat kiemelt figyelemre. A látogatók helyben meg is vehetik a kocsikat Fotó: EPA _ _ _ __ MT — HAJDÚ-BIHARI V AUTÓS NAPOI 2001. augusztus 25., szombat 13. oldal Autópiac: akciós árak bűvöletében Mintegy háromezer új autót értékesítettek az első fél évben a márkakereskedők Petneházi Attila Debrecen (HBN) - Kétszáz körüli eladási darabszámmal előkelő helyen lehetett végezni az első fél évben a hajdú-bihari márkakereskedők vevőkért folytatott küzdelmében. Erre a bravúrra azonban csak kevesen voltak képesek. A debreceni okmányirodában az idei év első felében 2873 új autót helyeztek forgalomba, valójában azonban az eladott új gépkocsik száma 3 ezer körül lehet. Előfordul ugyanis, hogy a márkakereskedő valamelyik vidéki okmányirodában intézi el a papírmunkát. Dobogós helyeken A kishaszonjárművek iránt több márkánál csökkent a kereslet, ugyanakkor azt, hogy melyik az éppen aktuális „húzómodell”, alapvetően az akciók határozták meg. A képzeletbeli dobogó első helyén a Franco Kft. végzett 244 darab Volkswagen eladásával, második a Renault Kalydi Kft. 228 autóval, harmadik pedig a Suzuki Stop Autóház lett 220 darabbal. (A helyi Opel-márkakereskedés értékesítési adatairól nincs információnk.) A „kétszázasok klubjához” tartozik még a féléves eredménye alapján az Autó- Eskort Kft. (206 darab Ford) és a Rong Kft. (200 darab Volkswagen és Audi) értékesítésével. A Debreceni Autójavító Szövetkezet az első hat hónapban mintegy 100 Suzukit értékesített, ami az egy évvel korábbi teljesítményük megismétlését jelenti. Hyundaiból megduplázták az eladásaikat, és 25 autóval zárták a fél évet. Az Autó-Toldy Center Kft. időarányosan túlteljesítette a tervét. Toldy Attila ügyvezető igazgató elmondta, hogy június végéig 62 Mazdát értékesítettek, melyek 40 százaléka személy-, 60 százaléka pedig kistehergépkocsi volt. Az Autó- Eskort Kft. Fordból a fél év végéig 206-ot adott el, ami az idei tervüket (193) és a tavaly első félévi eredményüket (172) is meghaladja. Ősz Görgy ügyvezető igazgató szerint a javuló tendencia annak köszönhető, hogy a Tranzit-, a Mondeo- és a Focus-modellek iránt is élénk kereslet mutatkozott. A Franco Kft. ebben az időszakban 244 Volkswagenre talált vevőt. Nagy Mártonna ügyvezető igazgató úgy véli, hogy a siker jelentős részben az akciós Polo Classicnak köszönhető. A Roag Kft. Volkswagenből és Audiből összesen 200-at adott el, az előbbi márkából túlteljesítették, utóbbiból hozták az időarányos tervüket. Márkatársak versenye A Renault Kalydi Kft. az első hat hónapban tervezett 234 új autóból 228-at értékesített, az áttörést számukra a Thalia hozta meg. A két Skoda-kereskedő szoros csatát vívott, a Full-Autó Kft. 95, az ebesi Roland Autóház pedig 88 autó eladásával teljesítette a féléves tervét. A Skodánál a Felicia és a Fabia volt a két meghatározó modell. Az Újhelyi-Autó Kft. Mercedesből többet (33-at), Toyotából viszont kevesebbet (mintegy 100- at) értékesített, mint egy évvel korábban. Újhelyi István, cégvezetőnek az okoz fejtörést, hogy a haszonjárművek iránt csökkent a kereslet. A Postaautó Kftnél 62 darab Mercedes kishaszonjármű talált gazdára, melyek közül 49 darab Vito-modell volt. A Mercedes személyautókat most kezdik forgalmazni, egyelőre kettőt adtak el. A Peugeot-eladások felét a 206- os tette ki. A Xeviko Kft. június végéig 170 oroszlános autót értékesített, miközben az éves tervük 300 darab. „Az eladott 118 Citroennel és 116 Nissannal időarányosan hoztuk a tervet” - mondta el Orbán András, az OMP Autóház ügyvezető igazgatója, aki szerint az egyes modellek népszerűségét az akciók jelentősen befolyásolják. Volvoból hat hónap alatt 35 kelt el. Belme József, a Volvo- Belme Kft. ügyvezetője reményt lát arra, hogy idén Debrecenben eladják a tervezett 75 autót. Náluk egyébként a visszatérő ügyfelek aránya feltűnően magas, 70 százalékos. A debreceni autókiállítást a kereskedők közös akarata hívta életre Fotó: Napló-archívum HIRDETÉS---------------------------------Yaris Verso Van már tehergépkocsi-változatban is! 2 270 000 Ft+áfa • VVT- motor • 2000-ben a legjobb törésteszt • megbízhatóság, garancia. NÉZZE MEG, PRÓBÁLJA KI, VÁSÁROLJA MEG! Újhelyi Autó Kft., Debrecen, Böszörményi út 66. Tel.: 52/347-244, 319-006 TOYOTA BÍZHAT A JELBEN 88060________________________________________________ Mercedes-Benz Újhelyi Autó II. Kft. Új bemutatótermünkben a Mercedes-Benz teljes típusválasztékával várjuk ügyfeleinket. - Vita tehergépkocsi újra kamatmentes finanszírozással. - Sprinter alacsony havi törlesztő részletre. - Személygépkocsik akár 8% kedvezménnyel. Debrecen, Böszörményi út 66. I Tel.: 52/418-266 Megyei hírek, hét végi sport, sztárok, riport... . ..* j/ S I Aj I I I I i ^ I Ik Vw jL-Ji jLÍlT-J Klímás Wagon R 1 és Swift akció: akár 10% befizetéssel, amíg a készlet tart. Itt az új limitált modellünk, a Green: 1.0 és 1.3-as motorral V \ \%V jól felszereltséggel és olcsó órával hódít. Egyéb típusok: swiftek, sedanok. ES : nagy kedvezménnyel, értékes ajándékai?KiÉÉSletekről érdeklődjön kereskedésünkben!1*' Suzuki Stop Autóház fetri — ^ JTSijíi flá i Nyitva mindennap. Db., Balmazújvárosi út 6. Tel.: 52/530-730 Negyedéves előnyben vannak A legélesebb versengés talán a Suzuki-márkakereskedők között figyelhető meg. A Limuzin Autóház 193 autóval 32 százalékkal teljesítette túl a féléves tervét, a Stop Autóház pedig 220 eladott Suzukival negyedéves előnyre tett szert a tavalyi eredményéhez képest. A Mogép Kft. Ladából 37-et, Chryslerből hatot, Jeepből kettőt, Saabból pedig hármat adott el, utóbbit most vezetik be a helyi piacon. A Magisz Kft. BMW-ből 15-öt (az éves terv 25), Roverből pedig 11-et (az éves terv 18) értékesített az első fél évben. Orlik Róbert ügyvezető igazgató a hamarosan nyíló új szalonjuktól remél további élénkülést. Az Autóméry Kft. június végéig 165 új Fiatot forgalmazott, és (noha a második fél év gyengébben indult) remény van arra, hogy teljesítsék az egész évre tervezett 300 darabos eladást. A Tipp-Autó Kft. SEAT-ból a fél év végéig 150-et adott el, ami jelentősen meghaladja a tervezettet. A Bodolai Kft. ugyanebből a márkából mintegy 70 új kocsit értékesített, némileg elmaradva az időarányos teljesítéstől. Utóbbi vállalkozás idén 150-160 új autót tervez eladni. Szóljon hozzá: www.haon.hu