Hajdú-Bihari Napló, 2012. január (69. évfolyam, 1-26. szám)

2012-01-11 / 9. szám

6 Topauto NAPLÓ Autómatuzsálemekbe fektetnek a gazdagok A veterán és kicsit fiatalabb autók is megjelentek a vagyon „őrzőjeként”. Budapest. A művészeti világ­piac ma már nem az egyedüli lehetőség azok számára, akik pénzüket nem hagyományos tőzsdei befektetések révén szeretnék fialtatni: az autó­matuzsálemek, az oldtimerek világa is új kihívást jelent szá­mukra. Erre az a decemberi angliai árverés hívta fel a figyelmet, amelyen egy érdekes történe­­tű Austin­ Healey kocsi került kalapács alá. A párizsi Le Figa­ro tudósítása szerint a négy­kerekű 1955-ben részt vett a Mans-ban megrendezett 24 órás versenyben, de nem fe­jezte be: balesetet szenvedett és kis híján a roncstelepre került. A Londonban megren­dezett aukción viszont a res­taurált autó 983 ezer eurónak megfelelő összegért talált új gazdára. Egy ritkaság Szép összeg, de korántsem számít rendkívülinek ezen a piacon, sőt. Nyáron egy Ferra­ri 250 Testarossa versenyautó egyenesen 16,5 millió dol­lárért kelt el a legszebb régi autóknak szentelt kaliforniai vásáron, amelynek hagyomá­nyosan Pebble Beach a szín­helye. Ez az üzlet szép remé­nyekre jogosítja fel a február 3-i párizsi Rétromobile szalon előre bejelentett kínálatán szereplő Ferrari GT California LWB forgalmazóit, annál is in­kább, mert ez az autóritkaság valaha Roger Vadimé, Brigitte Bardot első férjéé, a francia színész-rendezőé is volt. Az ilyen különleges jármű­vek mellett a legendás Aston Martin DB 5, a Jaguar Type E és a Mercedes 300 SL típu­sok is biztos értéknek szá­mítanak, áruk folyamatosan nő. A trend alól nem képez­nek kivételt a szériakocsik sem, kezdve a Citroennel. A Retromobile-on az Artcurial árverési cég becslése szerint 50 OOO-70 OOO eurót érhet el egy DS 23-as modell az 1970- es évek elejéről. Jönnek a kínaiak Az áremelkedés ma már az 1980-as évek luxuskocsijaira is átterjedt. Ezek bekerültek a youngtimerek új kategóriá­jába, amely iránt elsősorban a II. világháború után született úgynevezett baby-boom nem­zedék tagjai, a mai ötven-hat­­vanévesek érdeklődnek, akik még mindig rajonganak gyer­mekkoruk járművei iránt. Az ő körükben népszerű az Audi 200 Turbo, a Mercedes AMG, a BMW M-széria és a Jaguár XJ - az utóbbi már „potom” 5-15 ezer euróért elérhető. Matthieu Lamoure, az Artcurial Motorcars árverési ház igazgatójának beszámo­lója szerint a vevők 70 szá­zaléka külföldi, de a gazdag kínaiak még nincsenek kö­zöttük, mert országukban igen magas a behozatali vám. „Előbb vagy utóbb ők is be­lépnek a vevők sorába” - jó­solta Lamoure. Áreséstől így kevesen tar­tanak e piac befektetői közül. MTI Jól karbantartva a régi autó is értékes lehet fotó: archív Nem csökkent a használtautó-eladás A tavalyihoz hasonlóan teljesít a hazai piac és időlegesen javulás is volt, Budapest. Bár a regisztrációs adó kedvezőbbé válik, ez a po­zitív változás csak akkor érez­tetheti majd igazán a hatását a használtautó-piacon, ha az euró árfolyamát sikerül jóval 300 forint alatt stabilizálni. A Használtautó.hu szerint a jelenlegi árfolyamrekordok időszakában azonban erre ke­vés esély mutatkozik, a piac összességében jó esetben is a csak tavalyihoz hasonló, mér­sékelt forgalomra számíthat. Illeték A portál szerint az év végé­re időlegesen magára talált a használtautó-piac. A hasz­náltautó-index értéke 100,8 százalék volt az utolsó ne­gyedévben, ami három év óta először lépte át a 2009 eleji referenciaszintet. Mind­ez azonban még nem a stabil piaci fellendülés jele, hanem egyedi piaci fejlemények, a többi között a végtörlesztés miatti értékesítések, illetve az átírási illeték januártól ese­dékes jelentős emelésének eredménye. Az autók átlagára továbbra is 1,6 millió forint alatt stagnált. Kínálat A portál adatbázisa 2011 utol­só negyedére több mint 15 százalékkal nagyobb össz­forgalmat mutat az egy évvel korábbi időszakhoz képest, mivel az átírási illeték janu­ári emelése miatt sokan még 2011-ben lecserélték autóju­kat. Az év végi élénkülés csak időleges, a fellendülést még sokáig akadályozza az 1-3 éves autók kínálatának be­szűkülése. Az utánpótlás hi­ánya a 2007 óta a negyedére zuhanó újautó-eladásokkal magyarázható, ezt a hiányt a 2011-ben növekedésnek in­dult import csak mérsékelni volt képes. A használtautó-importot 2011 második félévben alap­vetően a regisztrációs adóval kapcsolatos hírek mozgatták. A kedvezőbb avultatási sza­bályok időlegesen kedvezőb­bé tették a regisztrációs adót, és az eredeti adótervek még a regisztrációs adó jelentős emelését vetítették előre, mti 2012. JANUÁR 11. SZERDA l-WAY felszereltséggel' ^ 2 zónás digit klíma, tolatókamerás navigáció, panoráma üvegtető, ^ 18-as könnyű fémjelni. A következő színekben elérhető:­­ fekete • 6.870.000Ft HELYETT 5.899.000Ft* Nissan X-Trail 2,0 dCI 1 73LE / LE felszereltséggel **' '^ilfeni 4x4 meghajtás, 2 zónás digit klíma, bőrkárpit, üvegtető, ^ érintőképernyős navigáció, BDSE hifi A következő színekben elérhető: --------- | - fekete C ’T || 11.813.000 Ft HELYETT 9.140.000 Ft* ( —J* Nissan Pathunder LE­­|| 4 zónás digit klíma, bőrkárpit, napfénytető, 4x4 meghajtás, xenon JH A következő színekben elérhető:­­ fekete 0 Jp ^ 15.179.000 Ft HELYETT 10.990.000 Ft Nissan 3707 Roadster __ V6-os motorral 337 LE • _ Packl A következő színekben elérhető: • fekete % f A 16.039.000 Ft HELYETT 10.599.000 Ft* J f................................................................................... 3 At^ltsmfcJelwMíisb'niosftadakesVrMtla^tíitouiúj'fcgüAr^^ SHIFT the way yOU move A Citroen C4 vegyes fogyasztása: 4,2-6,91/100 km, CO/kibocsátása: 104-159 g/km, a Citroen C4 Picasso vegyes fogyasztása: 4,8-6,91/100 km, C02-kibocsátása: 125-177 g/km, a Citroen C3 Picasso vegyes fogyasztása: 4,6-6,91/100 km, CO2-kibocsátása 119-149 g/km. A finanszírozási ajánlat a Citroen Finanszírozás forint alapú, változó kamatozású pénzügyi lízing ajánlata, amely az akcióban részt vevő márkakereskedésekben érvényes 2012. január 31-ig, a természetes személyek által leadott ügyfélmegrendelésekre vonatkozóan. A képek illusztrációk: THM: 9,99%. A THM meghatározása az aktuális feltételek, illetve hatályos jogszabályok figyelembe vételével történt, a feltételek változása esetén mértéke módosulhat A THM mutató nem tükrözi a finanszírozás kamatkockázatát.­­A folyósítás feltétele a pozitív hitelbírálat. A feltüntetett 2 420 000 Ft kezdőrészlet a Citroen C4 Picasso VTi 120 Tendance, a feltüntetett 1975 000 Ft kezdőrészlet a Citroen C4 VTi 95 Tendance, a feltüntetett 1645 000 Ft kezdőrészlet a Citroen C3 Picasso VTi 95 Tendance modellekre érvényes, gyártásból történő rendelet esetén. A tájékoztatás nem teljes körű, a jelen hirdetésben szereplő adatok tájékoztató jellegűek, és nem minősülnek szerződéskötési ajánlatnak, a Citroen Hungária és a Citroen Finanszírozás a kondíciók változtatásának jogát fenntartja. Részletekért keresse fel Citroen márkakereskedőjét! CITROEN ORBÁN 4002 DEBRECEN, BALMAZÚJVÁROSI ÚT 10. TEL: 52/503-510 www.ompautohaz.hu Suzuki Swift 1.3 2001.03. havi, 73 074 km, indításgátló, színezett első-hátsó lökhárító, gyerekzár, hátsó szélvédőfűtés 419 OOO Ft Suzuki Alto 1.1 GL 2006.05. havi, 31141 km, 2 légzsák, ABS, indításgátló, hátsó ablakfűtés, metálfényezés, gyerekzár 699 OOO Ft Skoda Fabia Combi 1.2 2004.12. havi, fordulatszámmérő, CD-rádió, légzsák, indításgátló, hátsó ablakfűtés, metálfényezés, gyerekzár 969 OOO Ft FIZETI MOST! 3 FELE-FELE FINANSZÍROZÁSSAL CITROEN C4 CITROEN C3 PICASSO ^ v FELE-FELE FINANSZÍROZÁSSAL MÁR FELE-FELE FINANSZÍROZÁSSAL MÁR m­m. ^sr­ 975 000 ft Mmég 1045 000 ft ^, KEZDŐRÉSZLETTEL »55SKMHjr KEZDŐRÉSZLETTEL CRÉATÍVt TECHNOLOGIE CITROETl SUZUKI STOP AUTOHAZ 4031 Debrecen, Balmazújvárosi út 6. Tel.: 52/530-730 KÉSZPÉNZES FELVÁSÁRLÁSA évjárat­nélkül. 1999.07. havi, 151 274 km, ABS, légszákok, klíma, riasztó, távirányítós kp.­zár, elektromos ablakok, lejtmenetvezérlés, négykerék­­meghajtás, elektromos napfénytető, könnyűfém felni,... 1 290 000 Ft Suzuki Grand Vitara 2.0 JLX-A (benzin) 2010.04. havi, bemutató-tesztautó, automata klíma, ABS, EBD/EVB, 6 légzsák, multikormány, CD-rádió, elektromos ablak, távirányítós kp.­zár, fűthető elektromos tükör 5 490 000 Ft Land Rover Freelander 1.8 HIRDETÉSEK

Next