Ajka - Ajkai Szó, 1994 (7. évfolyam, 1-51. szám)

1994-08-12 / 32. szám

Ajkai Szó 1994. augusztus 12. Ha nem laknék Ajkán, vajon eljönnék-e a nyári szabadságom idején éppen ebbe a városba? Ha bakonyi bolyongásaim közben kényelemre lenne szükségem, vagy utam során éjszakai szálláshelyet keres­nék, igénybe venném az ajkai kempinget. Megszeretném, s bizonyára visszajárnék - tényleg tetszik! -, mint sok külföldi teszi azt évek óta. De vajon mi vonzza a tu­ristákat Ajkára, mikor az idegenforgalmi látnivaló szűkös, és közel van a Balaton­part? Ruppert Ferenc, a kemping gondnoka erről így vélekedik: - A kemping jelenleg is telített, és a távozók helyére folyamatosan előre­jelentkeznek új vendégek. A lakók kb. 75-80 százaléka holland, a többi idelátogató belga, német, olykor egy-egy magyar. A két három­személyes, három négyszemélyes és hat hat­­személyes faházban 54 turista szállásolható el. A 66 számozott áramcsatlakozóval ellátott táborhelyen sátor és lakókocsi he­lyezhető el, kb. 250 fő pihenésére alkalmas. Marianna és Rainer Baden-Wilden Düsseldorfból érkezett.­­ Barátainktól 1990-ben hallottunk először az ajkai kempingről. Ők a Balatonra indul­tak, útközben elfáradtak. Az út menti tájé­koztató táblán olvasták az Ajka Strand feli­ratot és letértek az útról. A környezet nagyon megtetszett nekik, ezért útjukat nem is folytatták. Ajkán maradtak. Mi 1991-ben előzetes bejelentkezés nélkül érkeztünk. A kemping tele volt, de szerencsénkre kis várakozás után két hétre helyet kaptunk. A következő évben már három gyermekünkkel jöttünk, ekkor hat hétig maradtunk. Számunkra Ajka lényegesen többet jelent, mint a Balaton. Az itteni levegő, a csend, a családias hangulat pótolhatatlan. Dicsérjük a gondnok és felesége udvarias segítőkészségét, figyelmességét, nagyszerű a kemping elosztása, a bokorsorokkal történt leválasztás, mely nem zárt, mégis mindenki "érzi" a saját területét. Előnyös, hogy a kemping lakói az uszodát és a strandot belépődíj váltása nélkül látogathatják. Örülünk, hogy az alka-tósokberéndi hangversenyen találkoztunk dr. Csertán János polgármesterrel, és elmondhattuk, milyen jól éreztük magunkat. - Mi az, amit hiányolnak? - Szeretnénk, ha a kempingben vagy a közelében lenne egy olyan kis üzlet, ahol a reggelinket megvásárolhatnánk. Kenyérért, zsemléért, tejtermékekért sajnos a városba kell mennünk. A köztisztasági épület bővítését javasoljuk, mert a jelenlegi szűkös - de higiénikus és tiszta -, korlátozottak a tisztálkodási és mosási lehetőségeink. Nem értjük, miért nem lehet Eurocsekkel fizetni. Pénzváltás miatt sokszor kell a városba menni. Jövőre újra eljövünk, s bízunk benne, hogy az ígéreteket - tisztasági épület bővítése, stb. - betartják. E. Lukaret és M. v.d. Voorder Vlaardin­­genből jöttek Ajkára. - A kemping címét a holland autóklubtól kaptuk meg, benyomásaink kitűnőek. Sok helyen látunk német feliratot, de sajnos nem minden holland turista beszéli ezt a nyelvet. Ezért jó lenne, ha a fontosabb feliratokat a saját nyelvünkön is olvashatnánk. Erre annál is inkább szükség lenne, mivel az itt üdülők 70 százaléka holland. Szeretnénk a városban zajló kulturális és egyéb rendezvényeket látogatni, de mivel ezekről nem értesülünk, így többnyire lemaradunk róluk. Talán ha a kempingben, a Városházán vagy a VMK-ban a rendezvények idejét és helyét kifüg­gesztenék, időben megtudhatnánk. Sajnos csak utólag tudtuk meg, hogy a városban osztrák és francia zenészek jártak. Összegezve a kemping lakóinak véleményét, elmondhatom, hogy mindenki elégedett. Lelkesen beszéltek a gondnok házaspár munkájáról, a tisztaságról, a környezet szépségéről, szorgalmazzák a reggeli bevásárlás lehetőségének bizto­sítását. Örülnének, főleg estefelé egy kis zenének, és ha a strandbüfé nyitvatartását meghosszabbítanák. Vannak, akik négy-öt éve visszajárnak, látják a város fej­lődését, újonnan idelátogatók szeretnék, ha összefoglaló tájékoztatót olvashat­nának a városról, a helyi vendéglőkről, szórakozási és sportolási lehetőségekről. Kirándulási javaslatokat várnak, hos­­­szabb utakra is vállalkoznának, szeretnék Magyarországot jobban megismerni. Jó tipp ajkai vállalkozóknak: kellene egy közért a kemping mellé, szükség lenne ajkai szolgáltatásokról szóló (idényjellegű is) kiadványra, valamint országjáró kirándulások megvalósítására a kemping lakói részére. vgv - ra (Fotók: Györkös József)