Bőny - Bőnyi Krónika, 2021 (1. évfolyam, 1-2. szám)

2021-12-01 / 2. szám

2021. december 13 BŐNYI KRÓNIKA Határtalanul! Határtalanul­ "Petőfi Sándor nyomában • Erdélyi körutazás" 2021.szeptember 20-24. között a Határtalanul pályázat keretében, iskolánk szervezésében, a 8. osztályosok, a nagyszentjánosi 8. osztályosokkal közösen, ötnapos tanulmányi kiránduláson vettek részt Erdélyben. Olyan településeket, emlékhelyeket látogattunk meg, amelyek elsősorban Petőfi Sándorhoz köthetőek. Első nap megtekintettük Nagykárolyban a gyönyörűen felújított Károlyi-kastélyt, sétáltunk a parkjában, majd Szatmárnémetiben megálltunk Petőfi Sándor mellszobránál, ahol költőnk szatmári éveire emlékeztünk. Rövid sétát tettünk a belvárosban. A Püspöki Palota Kápolnájában megtekintettük az oltárt, amely előtt Petőfi Sándor és Szendrey Júlia hűséget fogadott egymásnak. Második napon Költőn bementünk a Teleki kastélyban berendezett Petőfi-emlékmúzeumba, majd kirándulást tettünk a Bódi-tóhoz. Ezután pedig Nagybányára mentünk. Sétánk során ellátogattunk a Szent István toronyhoz, a csodálatos református templomhoz és a főtéren álló Erzsébet-házhoz, amely Nagybánya talán legrégibb épülete. Harmadik napunk sem telt élmények nélkül, Kolozsvárra érkeztünk, sétát tettünk a belvárosban. Felkerestük Mátyás király, valamint Bocskai István szülőházát, a Szt. Mihály székesegyházat, Mátyás király lovasszobrát is. A nap fénypontja a tordai sóbánya látogatása volt, melynek lenyűgöző földalatti világát néztük meg. A sóbánya napjainkban turisztikai központ, gyógyhely. 40 méter mélységbe lehet lejutni, ahol csónakázás és szabadidős tevékenységek közül lehetett választani. Negyedik napon ellátogattunk Petőfi körtefájához, ahol a költő az utolsó estéjét töltötte. Utána a Petőfi Múzeumba mentünk Fehéregyházára, mely nagyon bensőséges élményt nyújtott. Ezután tettünk egy sétát Segesvár Unesco Világörökség részét képező központjában. Farkaslakán, Tamási Áron sírjánál is jártunk, Korondon pedig a helyi népművészeti alkotásokban gyönyörködtünk. Megnéztük Nagyenyeden, a Jókai Mór által megírt, két fűzfát, a református kollégium udvarán. Ötödik napon már kissé elfáradva, hazafelé megálltunk Kőrösfőn, ahol megtekintettük a református templomot, és az ott kiállított török szőnyeget, melyet még II. Rákóczi György ajándékozott a falunak. Egy életre szóló élménnyel gazdagodtunk, mely örökké emlé­kezetes marad. Vaskóné Erős Andrea