Budapest XV. kerület - Helyem, Házam, Palotám, 2017 (3. évfolyam, 1-4. szám)

2017-09-01 / 3. szám

A 3-as metró 1990. decemberi átadása a fő utazási irányokat alapvetően formálta át Rákos­palotán is. Ettől kezdve a térség járatainak jelentős része menetrendjében vagy útvonalában a metróra történő ráhordásra specializálódott (például 12-es villamos, 104, 104A és 170-es gyors busz), a 70-es azonban a 24-essel együtt változatlanul kanyargott békésen a kerület utcáin. Az átlagos utazási idő jelentősen csök­kent, mivel utazási cél tekintetében teljesen helyi jellegűvé (metróra, földalattira hordó jára­tokra történő átszállás, más járat által ki nem szolgált terület elérése stb.) vált a viszonylat, míg az egykor vágyott, népszerű Rákospalota - Zugló kapcsolat sokat vesztett jelentőségéből. A helyi utasforgalom adatait némiképp javította a 1988-89-től 1994-ig épülő 320 lakásos Huszt utcai ELTE lakótelep, illetve a 90-es évek végén - kétezres évek elején a 385 lakásos Porcelán lakópark a zuglói Telepes utcában.48 A menetrendi adatok igazolják a 70-es szerepének csökkenését: egy 1989-es meg­állóhelyi menetrendet vizsgálva a legsűrűbb A járat útvonal- és jelzésváltozásai 1961.12.11. 24Y beindítása - Telepes utca - Hubay tér 1962.01.15. Atszámozás 25Y-ra, hosszabbítás a Székely Elek útig 1964.08.10. Sződliget utca helyett a Fő úton, Énekes utcán jár 1964.08.26. A végállomás a Telepes utcától a Bosnyák térre kerül 1966.12.01. Atszámozás 70-esre 1980.06.17. Tóth István utca helyett a Rekettye utcán jár 1984.11.12. A Pázmány Péter utca helyett az Eötvös utcán közlekedik, a Bácska utca helyett a Deák utca - Fő út útvonalon éri el a Széchenyi teret. 1986.09.16. A betér a Pázmány utcába, de a Dugonics utcán visszakanyarodik az Eötvös utcára 1990.02.01. Nem érinti a Növényolajgyárat (Horváth M. utca lezárása) 1996.03.01. Meghosszabbítás a MEDIMPEX-ig 2008.09.06. Átszámozás 125-re 2014.06.28. Nem érinti a Mélyfúró utcai ipartelepet 48 Rátonyi Gábor Tamás gyűjtése 46 HELYEM, HÁZAM, PALOTÁM ■ III. ÉVFOLYAM 3. SZÁM ■ 2017. SZEPTEMBER

Next