Csetény - Csetényi Hírmondó, 1995 (3. évfolyam, 1-4. szám)
1995-01-01 / 1. szám
1995. 1. negyedév A fordulat csapata ? Az 1994. december 11-ei helyhatósági választásokkor Csetény község lakossága is megválasztotta a község 9 fős képviselőtestületét , és polgármesterét. A választások eredményeként megválasztott személyek neveit nem kívánom felsorolni, mert különböző forrásokból már mindenki megismerhette. Azt viszont nem mindenki tudja, hogy a megelőző ciklus képviselőtestületi tagjai közül 4 főt újraválasztottak a választópolgárok, s így az újraválasztott polgármesterrel együtt az új testület tizes létszámából öten régiek. E megközelítés kapcsán vetődhet fel a kérdés, - amelyet a cikk mottójaként is írtam - hogy a megválasztott, vagy az újonnan választott testületi tagok a fordulat csapatát alkotják-e ? A kérdéshez válaszként további kérdés is kapcsolódhat. Nevezetesen az, hogy szükség van-e fordulatra ? Úgy gondolom, e kérdésre a választ mindenkinek önmagának kell megadni, sőt minden bizonnyal a választáskor leadott voksok mindenki részéről e választ is tartalmazták. A tény - mármint a választások eredménye - viszont ismert és megváltoztathatatlan. A község lakosságának többsége a megválasztott 10 ember kezébe tette le a falu közéletiségének irányítási jogát, és az azzal járó felelősséget újabb négy esztendőre. Az hogy ez a csapat fordít-e, s ha igen merre - jól vagy rosszul - a négy év elteltével az újabb választások megtartásakor kerül igazán a lakosság részéről kiértékelésre. Egy dolgot viszont nem szabad kétségbe vonni, a jószándékot, és a tenniakarást. A község szempontjából mindenki akkor cselekszik a leghelyesebben, ha e megválasztott testületet támogatja, függetlenül attól, hogy a fordulat csapata-e vagy sem. Ács Jenő polgármester Földosztás, avagy az elmaradt örökösödési jog érvényesítése Újságunk hasábjain - korábbi számainkban - már többször foglalkoztunk a Csetényi szőlő és barackos tulajdonjogi sorsának alakulásával Korábbi tájékoztatásainkkal összhangban, az elmúlt hónapokban sikerült e kérdéskörrel kapcsolatban olyan eredményre jutni, hogy megnyílt a lehetősége az ingatlanrészek használatba adásának, illetve a megfelelő ügyviteli, és hatósági eljárások lefolytatása után a tulajdonba adásnak Az önkormányzatnak sok munkába és természetesen ehhez kapcsolódó anyagi áldozatvállalásába került, amíg az előzőekben említett lehetőséget megteremtette. Nem kívánok e történések felidézésével foglalkozni, sokkal inkább azzal, hogy a továbbiakban mi a teendő. Előkészítő munkánk során gyakran találkoztunk olyan megfogalmazással, és magatartással, az igénybenyújtók részéről, amikor azt éreztették velünk, hogy eljárásunk méltánytalan és igazságtalan, mert a vélt jog alapján mindenkinek visszajár, amit valamikor tőle, vagy őseiktől valamilyen formában, esetleg valamilyen térítési díj ellenében elvettek. Szeretném eloszlatni azt a tévhitet, amely a kötelező visszajár gondolatából fakad