Kiskundorozsma - Új Dorozsmai Napló, 1998 (2. évfolyam, 1-12. szám)
1998-01-16 / 1. szám
2. OLDAL SZOLGÁLTATÁSOK 1998. január 16. Dagonyázunk! Hol? A piactéren. A Vízművek teherautói és az esőzések jó kis dagonyázós tereppé változtatták a vasárnapi piacok helyszínét. Csúszkálva egyensúlyozunk kosarainkkal az árusító asztalok előtti - régebben keményre taposott - már nem járható ösvényen. Idősebbek kerékpárjukra, botjukra támaszkodva egy kis biztonságot keresve tocsognak vagy éppen ragadnak bele a sárba velünk együtt. Udvariaskodunk: „Elnézést, el tetszene engedni?” Közben majd összeölelkezünk, amíg elhaladunk egymás mellett. Új barátságok köttetnek? Nyugdíjas tanítónő ismerősöm is megjegyzi: „ Ezt is meg kellene már írni az újságotokban! Senki nem érez felelősséget a piacért, hogy néz itt ki minden?” Sokszor írtunk már az előző számokban is piacaink helyzetéről, de amit az utóbbi hónapokban tapasztaltunk meg cipőnkön, újfajta tornagyakorlatainkon keresztül, az már elképesztő. Nem lehetne a belső kibetonozott részen árulni? Ilyenkor nem vagyunk Szegeden? Sajnálkozva mondja Ráczné Piroska — helypénzszedő — is szörnyülködésemre: „A Mars téri piachoz tartozunk, de nem tud róla, hogy rendbehozatala tervbe volna-e véve!” Azt hiszem igazán türelmesek vagyunk. Örülünk, hogy a csatornázás gondja is részben megoldódott. De mi, akik kijárunk, árusok és vásárlók még meddig fogunk dagonyázni?! Itt PIAC-KÉP L. G. Meghívást kaptunk december 17-re a Dorozsmai Nagybani Piacra Katona Andrástól, a Szegedi Nemzetközi Vásár és Piacszervező Kft. igazgatójától. A Szegedi Polgármesteri Hivatal vezetőit, a városi és a helyi sajtót tájékoztatták a piacon bevezetett újításokról, számítógépes rendszerről, az elvégzett és a leendő építési feladatokról. Piaci sétánkat a Negyvennyolcas utcai bejáratnál kezdtük, ahol a sportpálya melletti szabad területen ingyenes parkolóhely található azok részére, akik nem kívánnak gépkocsival behajtani. Wábits Győző a rendszer műszaki gazdája, kivitelezője és szakértője tájékoztatott a technikai újításokról. Elmondta, hogy járművel két folyosón közelíthető meg a terület. Az elsőn a készpénzzel fizetők, a másikon a fizetőkulccsal és fogadókártyával rendelkezők mehetnek be. A bejáratnál kapott helykártyával maximum 23 órára foglalhatja el az azon megjelölt helyet. A rendszer nem tesz kivételt termelő vagy kereskedő között, így regisztrálva van minden piaci látogató. A számítógépes rendszer lehetővé teszi, hogy a területbérleti díjat a benntartózkodástól függően időarányosan fizethessék a lejáratnál. A be- és kijárat nem csak sorompóval és fényjelzéssel van ellátva, de az illetéktelen belépő riasztó hangjelzéssel is találkozik. Megtudtuk még, hogy további tízezer négyzetméterrel növelték a piac szilárdburkolatú területét. Ennek hasznosításáról Dr. Martonosi István, a Csongrád megyei Kereskedelmi és Iparkamara alelnöke, KISOSZ titkár tájékoztatott bennünket. Elmondta, hogy kb. 2000 négyzetméteren raktárkomplexum épül ez év közepéig, ami a déligyümölcs, a zöldség-gyümölcs és a vendéglátás részére lesz hasznosítható. Megtekintettük még a Piac „agyát”, a számítógépes központot, ahol a rendszer még nem igazán zökkenőmentes működését irányítják. A fizetőkulcsok és foglalókártyák árusítása február 1-től kezdődik a piac ügyfélszolgálati irodáján. Mindamellett elmondhatjuk, hogy bíztatóan folytatódik a szeged-kiskundorozsmai zöldséggyümölcs nagy piacfejlesztése az európai színvonal elérése érdekében. ~Tn Vass József Kábeltévé Régen hallottunk a dorozsmai Kábel TV működéséről. Ezt pótlandó kerestem meg Géczi Tibort, a KTV elnökét. A tájékoztatás többirányú. Egyszer van ugye a képújság, amely folyamatosan minden kábeltévés változásról tájékoztat. Aztán vannak a minden évben megrendezett közgyűléseink, ahova az is eljöhet aki nem tag, természetesen nem szavazati joggal, de részt vehet. 97-ben volt egy rendkívüli közgyűlésünk is. Ott eléggé széleskörűen tájékoztattam a résztvevőket. És a Dorozsmai Naplóban, amikor még nem számított, hogy zöld vagy kék, akkor Ollainé Évike készített egy oldalas beszámolót, de ez lehet, hogy korábban volt. Lehet, hogy nem mindig zökkenőmentesen, de eljutott az információ az érintettekhez.Az előfizetők visszajelzéseire lennék kíváncsi. Tetszik vagy nem tetszik? Meg kell kérdezni az előfizetőt. Én minden visszajelzést komolyan szoktam venni. A legdurvább az volt, mikor fejes asszonynak küldtek el bennünket, hogyha nem tudjuk megoldani a problémát - azóta az egyik legboldogabb előfizetőnk az illető. Talán nem hangzik nagyképűnek, ha azt mondom, hogy az emberek meg vannak elégedve a szolgáltatással. Ami jogos rosszallás, az az, hogy bekötéskor miért szüneteltetjük az adást. Ez technikai probléma, ami ezzel jár. Sajnos az előfizetők nem igazán értik meg, pedig soha nem fő műsoridőben történik az ilyesmi, hanem a délelőtti órákban. Van-e „idegen kéz” a rendszerben? Igen ez egy nagyon fontos kérdés. Az ügyfél ugyan bejelenti, hogy rossz a vétele, de azt nem, hogy a szomszédja lopja az adást, pedig ezt vélhetően tudja. Ezért nagyon fontosnak tartom azt a sort, hogy „Közös érdekből segítsék munkánkat!” Az utóbbi időben úgy változott a törvény, hogy az illetéktelen beavatkozás bűncselekménynek minősül.Hogy áll a HBO, a fizető csatorna? A fizető mozicsatornának jelenleg 240 előfizetője van, ami ahhoz kevés, hogy ebből megéljünk, de ez egyfajta igény-kielégítés, választékbővítés. Az összes előfizetőnk 1900, amihez képest ez nem nagy szám, de szükség van rá. Többen kifogásolják, hogy annyi idegen nyelvű adó van a rendszerben. Ez szubjektív nézőpont. Én személy szerint arra törekszem, hogy minden igény ki legyen elégítve, tehát minden nyelvből legyen kóstoló, ha más nem. Az előfizetési díj változik-e? Természetesen, ahol élet van, ott elkerülhetetlen a változás. Szeretnénk többet nyújtani, tehát fejleszteni, és ez pénzbe kerül. 1998 január 1-től 620 Ft+ ÁFA, tehát 694 Ft havonta az előfizetési díj. Kéthavonta kiküldjük a csekket és ezenkívül lehetőség van átutalással vagy személyesen a ügyfélszolgálati irodán rendezni a számlát. A HBO-nak 1487 Ft a havi előfizetési díja. Hallhatnánk valamit a fejlesztésekről - tervekről? A fejlesztések tekintetében mindig fontosnak tartom, hogy ami magyar nyelvű, azt adjuk be adásba, így most sor kerül a Spektrum magyar csatorna bevezetésére. Ami pedig a technikai fejlesztést illeti, komoly elképzeléseink vannak. Itt a személyre szóló szolgáltatásokra gondolok. Tervezünk olyant, hogy riasztás, őrzésvédelem visszhangos adatátvitel ezen a kábeltévén, telefonos belső kommunikációs rendszer számítógépes képen vagy hangon keresztül is. Azt szeretném még elmondani tisztelt előfizetőinknek, hogy a hibabejelentő telefon üzenetrögzítőjére bátran mondják el problémáikat, mert nem mindig áll módunkban a telefon mellett tartózkodni, de minden bejelentést könyvelnünk és ki kell vizsgálnunk! Vass József