Előszállás - Kisbíró helyett, 1992 (3. évfolyam, 4-7. szám)
1992-04-01 / 4. szám
2 A KÖZÉLET HÍREI Közmeghallgatás 1992. A nagyközség képviselő-testületének a Szervezeti és Működési Szabályzat rendelkezései szerint munkatervben rögzítve évente két alkalommal közmeghallgatást kell tartani, testületi ülés keretében. E kötelezettségének tett eleget a képviselő-testület március 16-án Kisszentmiklóson, 17-én Daruban és 18-án Előszálláson. Ezúton kívánom tájékoztatni a "A KISBÍRÓ HELYETT" című helyi újságban az érdeklődőket tapasztalatainkról. Más településeken az a gyakorlat, hogy a képviselő-testület kihirdeti, melyik ülésén tart közmeghallgatást és erre várja az érdeklődőket. Nálunk már régen kialakult hagyományokat tisztelve, a fent említett településrészeken különkülön került sor a közmeghallgatásra. Feltételezhető és el kell rajta gondolkoznunk, hogy mi a jövőben ne a más települések gyakorlatát kövessük-e. Az érdeklődés inkább Kisszentmiklóson és Daruban volt kedvezőbb, különösen ha a lakosság számarányát vesszük figyelembe. Tájékoztatót adtunk az 1991. évi gazdálkodásról, ismertettük az 1992. évi költségvetési rendeletünket. A jelenlévőknek átadtuk a képviselő-testület által jóváhagyott köztisztasági rendeletet, szóltunk arról is, hogy a közbiztonság javítása érdekében szeretnénk megszervezni a figyelőszolgálatot. A jelenlévők többsége mindenütt elfogadta az elhangzottakat, olyan kérdések merültek fel, amik az adott településrészen vagy az érdeklődő részéről kifogást, problémát jelent, így szóba került a település telefonhelyzetének nem minősíthető állapota, a vezetékes vízrendszer kiépítésének várható befejezési időpontja, a közrend, közbiztonság egyre romló helyzete, a lakosság tájékoztatásának hiányosságai, a gazdálkodással kapcsolatos és a béreket érintő kritikai megjegyzések. A kérdések többsége jogosnak ítélhető meg, az ezekre adott válaszokat és a szükséges intézkedéseket, amelyeket felvállaltunk, megelégedéssel és jószándékkal fogadták. A hozzászólások többsége mérsékelt, a meglévő nehézségeket is figyelembe vevő, a realitásokon alapult. Volt egy-két szélsőséges megnyilvánulás is, amit mi nem utasítunk vissza, mert aki azt felvetette, olyannak ítéli meg a helyzetet, mint ahogy azt előadta. Türelmesen igyekeztünk ezekre a felvetésekre is reagálni. A kérdésekre adott válaszokból néhányat itt megismétlek. Ismerjük, de sajnos nem tudjuk kezelni a közrend, közbiztonsággal kapcsolatos jelenlegi helyzetet, az alapvető személyi feltételek sincsenek jelenleg biztosítva, mivel mintegy 7 ezer lakost szolgál egy körzeti megbízott, mert Nagykarácsony, Előszállás, Daruhegy, Dánieltelep, Kisszentmiklós és Kisapostag térségében is ez az egy szem rendőr van jelenleg. A Dunaújvárosi Rendőrkapitányság intézkedését többször kértük, azt sürgetjük, valamelyest az utóbbi hetekben a mezőfalvi rendőrök és a Dunaújvárosi Rendőrkapitányság besegítésével javult a helyzet. A telefonhálózat kiépítésére vonatkozóan a mi elképzelésünk és szándékunk megvan, ehhez egyrészt a MATÁV jobb hozzáállása szükséges, ezentúl az Országgyűlésnek el kell fogadni a továbblépéshez szükséges törvényeket, ami lehetővé teszi a külföldi tőke beáramlását, a különböző külföldi cégek közreműködését. Meg fogjuk szervezni a lakosság jobb tájékoztatását azzal is, hogy több ún. hirdetőtáblát helyeztünk el. A vezetékes ivóvíz kérdése többször napirenden volt már, mi úgy tervezzük, ha ehhez folyamatosan kapjuk a céltámogatást, 1995-re a kivitelezés elvégezhető. Terveink szerint ez évben elkészül a vízbázis, oda kerül állandó jelleggel az energia és a hálózati, kiviteli tervek, aminek alapján az engedélyokiratokat be lehet szerezni. Összeségében véleményem szerint a közmeghallgatás csak azért volt részben sikeres, mert az érdeklődők száma különösen a település nagyobbik részén igen minimális volt. Akik viszont részt vettek, őszinte, egyértelmű információkhoz juthattak és erre számolhatnak a következő időszakban is. Váradi István polgármester TERVEZETE/őszám/ás Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 3/1992. (///. 1.J sz. rendelete a köztisztaság fenntartásáról IV. Szennyező anyagok szállítása 7.§. (1) A közterületen minden olyan anyag, amely valamilyen módon szennyeződést okozhat, csak úgy szállítható, ha a közterület szennyezésének lehetőségét a szállító kiküszöbölte. (2) Amennyiben bármely anyag szállítása közben a közterület szennyeződik, a szennyeződés előidézője köteles azt eltakarítani és a további szennyezés megakadályozása érdekében intézkedni. (3) A különböző anyagok közterületen történő lerakása esetén gondoskodni kell arról, hogy az ott található berendezési és felszerelési tárgyak, a fák, növények ne sérüljenek meg. Csapadékvíz 8.§. (1) A házas ingatlan tulajdonosa köteles gondoskodni a csapadékvíz felfogására és elvezetésére szolgáló esőcsatornák állandó jó karbantartásáról, valamint arról, hogy az épület tetőzetéről a közterületre csapadékvíz ne csurogjon. (2) A közutak mentén elhelyezkedő ingatlanok tulajdonosai kötelesek az ingatlanuk utcafrontja hosszán a csapadékvíz elvezetését szolgáló árkot kiásni. (3) A csapadékvíz-elvezető árokba szennyvizet, trágyalét bevezetni tilos! (4) A tulajdonos (használó, bérlő) köteles a telke előtti úttesten felgyülemlett esővizet az árokba bevezetni. (5) Az áereszek és az árkok folyamatos karbantartását, felújítását és tisztítását a tulajdonos (használó, bérlő) köteles elvégezni! (6) A gépkocsibehajtók és gyalogosbejárók előtt a tulajdonos köteles át