Gödöllő - Gödöllői Hírek, 2018 (22. évfolyam, 1-12. szám)

2018-07-01 / 7. szám

Aktuális Gödöllői S 5 VII/7. 2018 július Drámaivá vált a szemét­ helyzet Ezt Gyenes Szilárd megbízott ügyvezető igazgató vázolta fel a képviselőtestület tagjainak tartott vészharang-kongató prezentációjában Gyenes Szilárd, Gödöllő korábbi al­polgármestere, jelenleg a Zöld Híd B.I.G.G. Nonprofit Kft. megbízott ügyvezető igazgatója prezentációval egybekötött tájékoztatást adott a hul­­ladékgazdálkodás jelenlegi állapo­táról a városatyák június 21-i ülésén A társaság irányítója azzal nyitot­ta mondandóját, hogy drámai a helyzet, ezért intézkedések szüksé­gesek. A probléma gyökerét a nagy­fokú forráselvonásban, a feladatnö­vekedésben, illetőleg az adó-, a bér- és a járulék­növekedésben jelölte meg Gyenes Szilárd, aki kiemelte, hogy a tervezett fejlesztésnek mind­össze 22 százalékát sikerült megva­lósítani, és a karbantartás sem érte el a kívánt szintet. A megbízott igazgató hozzá­tette: a 2017 áprilisa óta működő cégnek éves szinte 4,8 milliárd forintos bevételi igénye lenne, de havi szin­ten mintegy 136 millió forint hiány­zik a rendszerből. A tavalyi tört évet 57 millió forintos vesztséggel zárta a gazdasági társaság. Az éves díjnak 48.569 forintnak kellene lennie ház­tartásonként, hogy fenntartható le­gyen a gazdálkodás. Ehhez képest az átlag jelenleg 22.652 forint háztar­tásonként, ami azt eredményezi, hogy a lakossági befizetés rátája mindössze 47 százalék. Problémát jelent az alvállalkozói kintlévőségek növekvő tendenciája, ami meg­haladja a 322 millió forin­tot, illetőleg az sem segíti a hatékony működést, hogy a kötelező közszol­­gáltatásért saját begyűjtési díjra nem számíthatnak, azt a Nemzeti Hulla­dékgazdálkodási Koordináló és Va­gyonkezelő Zrt. (NHKV Zrt.) támo­gatásként folyósítja a részükre. Kérdésre válaszolva, Gyenes Szi­lárd elmondta, hogy jelentős segít­ség nélkül 2019-ben sem tud javulni a helyzet, sőt! Szemléltetésképpen kiemelte, hogy, amíg 2014-ben szin­te órára pontosan jelentek meg a gyűjtőautók egy-egy háztatásnál, addig ma a napot sem nagyon talál­ják el. További gondot okoz, hogy nem tudják kiszűrni a rendszer „po­tyautasait". Pozitívumként említette, hogy a terv szerint jövőre megnyílhat a már évekkel ezelőtt elkészült gödöllői hulladékudvar a vásártér felé evező Körösi Csom­a Sándor utca végén. A tavaszi lomtalanítás elmaradása miatt felmerült lakossági észrevéte­lek hatására elkészült a gyűjtési rend, ami a www.zoldhid.hu olda­lon, az ügyfeleknek a gyűjtési rend elérhetőségen szabályozza a nagy­darabos lomhulladék kiszállítását és ingyenes lerakását az Ökörtelek­­völgyi telepre. Úgy, mint társulási elnök és úgy is, mint polgármester, Gémesi György ugyancsak megszólalt a problematikus kérdésben. A város­vezető kiemelte, hogy a szolgáltatás veszélyben van. Hiába alakult át a társaság, előjöttek a korábbi pénz­ügyi problémák. Nonszensznek nevezte, hogy a szemétszállítás és - ártalmatlanítás kötelező önkor­mányzati feladat, ám az ehhez szük­séges anyagi forrást nem az önkor­mányzatok szedik be. Kihangsúlyozta: meghívót küld­tek az ellátási terület valamennyi or­szággyűlési képviselőjének, hogy tájékoztassák őket a gondokról és a várható, aggasztó következmények­ről, ám az invitálásra csupán egyet­len honatya reagált. Gémesi egyfajta „elgondolkodtató érdekességként" tu­datta azt, hogy az elöregedett jármű­park pótlására és cseréjére elvileg 12 gépjárművet vásárolhattak volna meg a rendelkezésre álló keretből, ám a központosított közbeszerzés miatt csupán 9 autó érkezik majd a társasághoz. A polgármester - a téma lezárása­ként - megszavaztatta képviselőtár­saival, hogy levelet írjon Vécsey Lászlónak, a gödöllői központú vá­lasztókerület kormánypárti ország­­gyűlési képviselőjének az ügyben. A városatyák 10 igen szavazattal és 2 tartózkodással zöld utat adtak Gé­mesi szándékának. Vécsey László: A jelek szerint az LMP-s urak folytatják a színielőadást Miután megszólíttatott, a hulladék­­gazdálkodással kapcsolatos drámai prezentáció során, megkérdeztük Vé­csey László országgyűlési képviselőt, mi a véleménye a kialakult állapo­tokról. A honatya ezt válaszolta: - Hat éve, 2012 óta ugyanez a rio­gatás folyik. Ha ennyire nehéz a fel­adat, már régen keresni kellett volna olyan ügyvezetőt, aki megbirkózik vele. 2016 óta világos, hogy ez azért nem történhet meg, mert a Társulás elnökeként Gémesi György polgár­­mester és Gyenes Szilárd ügyve­zető igazgató, Gödöllő volt, balassa­gyarmati illetőségű alpolgármestere ellenzéki, LMP-s pártpolitikai kar­rier álmokat dédelgettek. Ennél fog­va a Zöld Híd problémáit nem tud­ták, nem tudják és nem is fogják megoldani. Őket korábban és most sem érdekli a megoldás, a hulladék­­gazdálkodás ügyét továbbra is a sa­ját pártpolitikai céljaikra, kormány­­ellenes hangulatkeltésre akarják használni. Erre mutat az is, hogy Gémesi ál­lítólag engem meghívott valami megbeszélésre, miközben én sem­milyen formában, semmilyen meg­hívót nem kaptam tőle. A jelek sze­rint az LMP-s urak folytatják a szí­nielőadást. GH-összeállítás Drágul a személytaxizás Július 1-jétől emelkednek a taxisok által alkalmazható tarifák Gödöllőn. Legutóbb három éve fogadtak el olyan önkormányzati rendeletet, amiben szabályozták a város terüle­tén végzett személyszállítási szol­gáltatás vitel- és várakozási díjait. A polgármester által előterjesztett javaslatban indoklásként az szere­pel, hogy a vállalkozók álláspontja szerint az elmúlt időszakban több költségük is jelentősen emelkedett, ami indokolja a szolgáltatás ellenér­tékét jelentő hatósági árak emelését. Többletterhet jelentenek számukra a járulékok és üzemanyag árak, a pénztárgép üzemeltetési­ és javítási költségek, valamint az elektronikus fizetési módhoz kapcsolódó beruhá­zások is, illetőleg az is, hogy csak 10 évesnél fiatalabb járművel lehet a szolgáltatást végezni. A második félév első napjától a következő hatósági árakat kell alkal­mazni Gödöllőn végzett személy­­taxi-szolgáltatás esetén (zárójelben az eddigi tarifák és az emelés szá­zalékos mértéke): alapdíj 700 forint (450 forint, +55%) • kilométer-díj 300 forint/km (280 forint/km, +7%) • várakozási díj 75 forint/perc (70 forint/perc, +7%) • viteldíj kivételes időszakban 600 forint/km (560 forint/km, +7%) -ed

Next