Gödöllő - Gödöllői Szolgálat, 2000 (9. évfolyam, 1-46. szám)
2000-12-07 / 44. szám
6 • Közélet TESTÜLETI ÜLÉS A városi képviselő-testület lapunk megjelenésének napján, december 7-én a tervezett napirend szerint először a Gödöllői Királyi Kastély tájékoztatóját hallgatta meg. Körösvölgyi László ügyvezető igazgató írásos előterjesztésében többek között beszámolt a tulajdonosok körében történt változásokról - megszűnt a Grassalkovich Kastély Közalapítvány a felújítás tervezett folytatásáról - amely során szálloda is épülne ott, ahol egykor szovjet tankok álltak. Számos előterjesztés foglalkozott a következő évvel, így például az is, amely értékelte a helyi adók idei érvényesülését és javaslatot tett a helyi építményadó, telekadó és iparűzési adó új rendelettel való szabályozására. A testület elé került a város jövő évi költségvetése, a városüzemeltető és a közétkeztető közhasznú társaság üzleti tervének koncepciója, a szennyvízcsatorna, a helyi tömegközlekedés és a szemétszállítás díjaira vonatkozó javaslat. Beszámoló készült a csatornázási beruházások közbeszerzési eljárásairól, továbbá fontos városi beruházások lezárásáról. A testület a polgármester részére meghatározott költségtérítés módjának felülvizsgálatára vonatkozó javaslatot is megtárgyalt. A döntésekről a következő számunkban tájékoztatjuk olvasóinkat. PIAC Áru Gödöllő Vác Burgonya (Ft/kg) 58-70 60 Káposzta (Ft/kg) 43 50 Vörös káposzta (Ft/kg) 68 68-70 Kelkáposzta (Ft/kg) 98 100-110 Hagyma (Ft/kg) 68 88 Lila hagyma (Ft/kg) 118 130-150 Répa (Ft/kg) 78 76 Fehérrépa (Ft/kg) 148 250-300 Cékla (Ft/kg) 65 60-80 Sütőtök (Ft/kg) 50 40 Gomba (Ft/kg) 350 386-400 Karalábé (Ft/db) 40 55 Szárazbab (Ft/kg) 350 350-460 Lencse (Ft/kg) 300 280-320 Alma (Ft/kg) 58-100 70-100 Szőlő (Ft/kg) 220-480 380-500 Körte (Ft/kg) 188 190-240 Narancs (Ft/kg) 160 160 Dió (Ft/kg) 880 980 Mák (Ft/kg) 550 600 Akácméz (Ft/kg) 750 750 Virágméz (Ft/kg) 640 640 Tojás (Ft/db) 22 21-24 Gödöllői Szolgálat • 2000. december 7. Az elégedett vendég hozza az újabb vendégeket Megnyílt az új Tourinform iroda November 29-én ünnepélyes keretek között adták át a kastélyban a felújított Tourinform irodát. Az eseményre a Tourinform irodák munkatársai országos találkozójának keretében került sor. Gémesi György polgármester köszöntőjében arra emlékeztette az egybegyűlteket, hogy városunk az elsők között támogatta és segítette a helyi Tourinform iroda létrejöttét. — A Széchenyi-tervben milyen szerepe van a turizmusnak? — kérdeztük az átadás után Budai Zoltánt, a Gazdasági Minisztérium turisztikai ügyekben illetékes helyettes államtitkárát. A turizmus Magyarországon sikerágazat: a GDP tíz százalékát adja és több mint háromszázezer munkahelyet jelent. A kormány tudatában van ennek, és jövőre minden eddigit meghaladóan, huszonöt milliárd forinttal támogatja a turizmus fejlesztését. A Széchenyi-tervben több alprogram kapcsolódik az idegenforgalomhoz. Ilyen a gyógyturizmus, a kastély- és várturizmus, ide tartozik az élményparkok kialakítása, a lovasturizmus, a kongresszusokhoz kapcsolódó idegenforgalom fejlesztése. - Mire helyezik a fő hangsúlyt? - Kiemelt célunk a minőségi turizmus feltételeinek a megteremtése. Olyan exkluzív környezetet szeretnénk kialakítani, ahol a turisták hosszú időt tölthetnek és sok pénzt költhetnek el. Fontos, hogy javítsunk a szezonalitáson - vagyis ne csak nyáron érkezzenek hozzánk turisták. - Szó esett az információs rendszer fejlesztéséről is. - Ez nagyon fontos: a közönségnek tájékozódnia kell a lehetőségekről. Jövőre egymilliárd forintot szán a kormány a turizmus információs rendszerének a fejlesztésére. Ebből az összegből részben a Tourinform irodákat fejlesztjük. Ezeket az irodákat online számítógépes rendszerrel fogjuk összekapcsolni, így a gödöllői Tourinform irodából például akár Tapolcára is foglalhat magának szállást és programokat az utazó. A rendszerre rákapcsolódhatnak az idegenforgalmi vállalkozók is, az ő kínálatuk is megjelenhet ezekben az irodákban. - Mennyire ismert a Tourinform irodák hálózata? - kérdeztük Zsámboky Gábort, a Magyar Turizmus Rt. vezérigazgatóját. - A hazai lakosságot még alaposabban kell tájékoztatnunk arról, hogy mit jelent a Tourinform-hálózat. A felmérésekből az derül ki, hogy míg a külföldiek pontosan tudják, hogy e név alatt mire számíthatnak, addig a hazai közönség jó része úgy gondolja, hogy ez valamilyen utazási iroda. Pedig ezek döntő többségükben önkormányzatok vagy nonprofit szervezetek által fönntartott, versenysemleges módon működő információs irodák. Ha magunkévá tesszük azt a filozófiát, hogy a legtöbb vendéget az elégedetten távozó vendég hozza, akkor bizony nagyon oda kell figyelnünk arra, hogy miként informáljuk a vendégeket. Az elégedettségnek ugyanis az ügyfélkezelés milyensége az egyik legfontosabb eleme. M. A. R. G. Fotó: B. G.