Gödöllő - Gödöllői Szolgálat, 2009 (18. évfolyam, 25-46. szám)

2009-09-16 / 33. szám

2 Gödöllői Szolgálat Közélet 2009. SZEPTEMBER 16 Megkezdődött a képviselő-testület II. félévi ülésszaka Főtér-program: a 2. fordulóban (folytatás az 1. oldalról) A második fordulóba jutott pályá­zatban a kiírás szerint fontos szem­pont volt, hogy illeszkedjen a helyi gazdaságélénkítő stratégiába. A főtér program jól megfelel ennek az elvá­rásnak, hiszen önmagában gazdaság­élénkítő projektnek tekinthető, mely­nek elsősorban a szolgáltatási és a kereskedelmi ágazatok fejlesz­tését kell segítenie a helyi lakos­sági, vállalkozói, intézményi igények magasabb szint kielégí­tése céljából. Ennek lényegi ele­me, hogy a fejlesztések szerves összhangban legyenek a város­ban élők, dolgozók szükségle­teivel, ugyanakkor vegye figye­lembe a helyi szükségleteken túlmenően a kistérségi, regio­nális, országos, sőt nemzetközi szinten jelentkező igényeket is (idegenforgalom, felsőoktatás, nemzetközi vállalatok, stb.). Távlati, minőségi cél, hogy az igényes idelátogatók - Grassalko­­vich-kastély, Erzsébet királyné Szál­loda, egyetem, multinacionális cégek vendégei - is magas presztízsű üzle­tekben vásárolhassanak, ezzel egyben kínálatot teremtve a gödöllői polgá­rok számára is. Elfogadták a költségvetés első félévi beszámolóját A képviselő-testület elfogadta a vá­ros 2009. évi költségvetésének 1. fél­évi teljesítéséről szóló beszámolót. Benedek József, az önkormányzat könyvvizsgálója megállapította, hogy a költségvetés végrehajtása során a polgármesteri hivatal és az intéz­mények törekedtek a költségvetési előirányzatokban meghatározott be­vételeik beszedésére és a lehetősé­gekhez képest annak növelésére is. A kiadások teljesítése során szem előtt tartották az önkormányzat pénzügyi helyzetéből adódó követelményeket, az ésszerű takarékosságot. A féléves költségvetési beszámoló a költségve­tés teljesítéséről reális tájékoztatást nyújt. Az önkormányzat első félévi fel­adatainak végrehajtására 8,8 milliárd forint pénzforgalmi bevétellel rendel­kezett, összes kiadása 5,9 milliárd fo­rint volt. A bevételek az előirányzott feladatok végrehajtásához takarékos gazdálkodással elegendőnek bizo­nyultak. A polgármesteri hivatal és az intézmények működési bevételeiket túlteljesítették az időarányoshoz ké­pest. A helyi adóbevételek időarányos teljesítése 49,11 %. Az adókiesés az iparűzési adó elmaradásból adódik, amely egyrészt arra vezethető vissza, hogy a márciusi adóbevallások a 2008. évi adatokon alapulnak, más­részt több mint 119 millió forint túl­fizetés lett visszautalva. Az önkor­mányzat összes pénzforgalmi bevéte­lei közül a felhalmozási és tőke jelle­gű bevételek 46,14 %-ra teljesültek, aminek oka, hogy a betervezett telek­értékesítés után az érdeklődés drasz­tikusan lecsökkent. A költségvetési rendelet a dologi kiadások 10 %-át zárolta. Az első fél­év során az intézmények gazdálko­dására a nagy fokú takarékosság és gondosság volt jellemző. Ennek elle­nére a dologi kiadások teljesítése igen eltérő képet mutat. Egyes intézmé­nyeknél az alacsony teljesítés oka, hogy nyáron végezték a karbantartá­sokat és a legtöbb beszerzést. Né­hány intézménynél a nagy fokú taka­rékosság ellenére 50 %-ot meghaladó a teljesítés. Év végéig azzal lehet szá­molni, hogy a júliustól 25 %-ra emel­kedett ÁFÁ-t ki tudják gazdálkodni. A beszámolási időszakban a legna­gyobb városi beruházás a Damjanich János Általános Is­kola felújítása és bővítése volt. A 2009. évre terve­zett 803 millió fo­rintos keretből első félévben ös­­­szesen 414 millió forintot fizettek ki. A beruházás június 30-ra - költségke­reten belül, jó mi­nőségben, határidő előtt­­ elkészült. Az idei útfelújításokra 367 millió forintot tartalmaz a költségvetés, eb­ből az első félévben 106 millió forint teljesült. Lapunkban több alkalommal is beszámoltunk az aktuális munkák­ról. Járdák felújítására, építésére 50 millió forintot tartalmaz a költségve­tés, ebből június 30-ig 8 millió forin­tot fizettek ki. A Zöld Óvoda kivitelezésére elő­irányzott összeg 307 millió forint, a teljesítés 28 millió forint volt az első félévben. A kivitelező GÉV-Hum­ber Kft. a befejezést az elvártnál korábbi időpontra, 2010. május végére vállal­ta. Az intézményi felújításokra, beru­házásokra tervezett keret 75 millió forint. Mivel a munkák zömét kizá­rólag a nyári leállás idején lehetett elvégezni, az első félévben csak köz­­beszerzési közzétételi díjakra fizettek ki 240 ezer forintot. Vagyongazdálkodási beszámoló A képviselő-testület elfogadta a polgármester 2009. április 23-tól vég­zett, önkormányzati rendelet szerinti felhatalmazáson alapuló vagyongaz­dálkodási tevékenységéről szóló be­számolóját. A beszámoló többek között megál­lapítja, hogy a képviselő-testületi döntésnek megfelelően a volt Réz­gombos étterem vevőjével, az Elster Invest Kft-vel a településrendezési szerződés és az adásvételi előszerző­dés létrejött. A szerződések megköté­se előtt a vevő a teljes nettó vételár 95 %-át foglalóként, illetve vételárrész­letként megfizette. A végleges adás­vételi szerződés megkötésére az épü­let bontását követően kerül majd sor. A bontásra a jogerős engedély rendel­kezésre áll, a bontási munkák hama­rosan meg fognak kezdődni. Ugyancsak a képviselő-testület döntése szerint megszületett a LIDL Magyarország Kereskedelmi Rt-vel az adásvételi és településrendezési szerződés a 6270/21, a 6270/22 és a 6270/23 helyrajzi számú ingatlanok­ra. A vételárat - az adásvételi szer­ződésben foglaltaknak megfelelően - megfizette a vevő, tulajdonjoga az in­gatlan-nyilvántartásban bej­egyzésre került. A Dobogó térségében lévő, 8033 helyrajzi számú, kivett, 4 ha 0730 m2 területű, telephely megnevezésű in­gatlanra a Magyar Posta Zrt. vételi ajánlatát elfogadva, a képviselő-testü­let határozata alapján az adásvételi szerződés létrejött, a vevő a teljes vé­telárat megfizette. . . •_ Im»..___ , Városi ösztöndíj - hallgatóknak A képviselő-testület egyetértett azz­­al, hogy az önkormányzat kétmillió forinttal csatlakozzon a hátrányos helyzetű, szociálisan rászoruló, a fel­sőoktatásban tanuló, illetőleg felső­­oktatási tanulmányokat kezdő állandó gödöllői lakóhellyel rendelkező fiata­lok támogatását segítő Bursa Hunga­­rica Felsőoktatási Önkormányzati Ösztöndíjpályázat 2010. évi forduló­jához. Az önkormányzat évek óta részese a Bursa Hungarica ösztöndíjpályázat­nak. A 2009. évi pályázati ciklusban 71 állandó gödöllői lakóhellyel ren­delkező, szociálisan hátrányos hely­zetű fiatal részesült ösztöndíj támoga­tásban. A képviselő-testület által megbízott Kulturális, Oktatási és Ifjú­sági Bizottság döntése alapján, a megítélt helyi önkormányzati támo­gatás összege 12 fő esetében 5000 Ft/hó, 19 fő esetében 3300 Ft/hó, 2 fő esetében 3250 Ft/hó, 38 fő esetében 3000 Ft/hó volt. Ezeket az összegeket egészítette ki a megyei önkormányzat és az Oktatási és Kulturális Minisz­térium, így az egy főre jutó együttes támogatási összeg elérte a 10.000 Ft/hó összeget. A képviselő-testület által jóváhagyott támogatási szabály­zat elolvasható a www.godollo.hu honlapon. Közlekedési pályázatok A képviselő-testület harmadik al­kalommal döntött a város közigazga­tási területén, menetrend szerinti he­lyi autóbusz-közlekedés közszolgál­tatási szerződés keretében történő el­látásának pályáztatásáról. A feladat­ellátás kezdete 2010. január 1., időtar­tama legfeljebb 10 év. Mint ismere­tes, a pályázat két alkalommal ered­ménytelenül zá­rult. Ezek tapasz­talatait is figye­lembe véve, a Pá­lyázati felhívás és a Közszolgáltatá­si szerződés terve­zetét az alábbi ke­retfeltételekkel ké­szítették el: - A távlatilag optimálisnak tar­tott átlós szerke­zet viszonylatok helyett megmarad­nának a jelenlegi sugaras vonalak. - Megmaradna a jelenleg érvényes menetrend. - Az előző pályázati feltételekhez képest enyhítettek az elvárásokon. - Összességében maradjon meg - vagy javuljon - az autóbusz-közleke­dési szolgáltatás minősége. - A szolgáltatás biztonsága garan­tálható legyen. - A pályáztatás megfelelő legyen, a határidőknek Igazgatói pályázat A képviselő-testület pályázatot ír ki a Gödöllői Városi Könyvtár és Infor­mációs Központ igazgatói állásának betöltésére. A jelenlegi vezető, Glo­­serné Szabó Györgyi megbízása de­cember 31-én lejár. Kettőből egy iroda A képviselő-testület módosította a Polgármesteri Hivatal belső szerve­zeti tagozódását, ennek megfelelően szervezeti és működési szabályzatá­ról szóló rendeletét is. Az eredménye­sebb és hatékonyabb munkavégzés érdekében összevonta a Városüze­meltetési és a Vagyongazdálkodási Irodákat. Az új iroda elnevezése: Vá­rosüzemeltető és Vagyonkezelő Iro­da. Különösen ezeken a megjelölt te­rületeken van szükség menedzsmenti szemléletű, korszerű, koordinatív, komplex feladatellátásra. Munkaterv Október 15-én, november 12-én és december 10-én tartja soron követke­ző üléseit az idén a képviselő-testület, tartalmazza a szeptember 10-i ülésen elfogadott második féléves munka­terv. A munkaterv a testületi munka vázát adja. Természetesen vannak olyan feladatok, amelyeket nem lehet előre tervezni. Ezek folyamatosan, időszerűvé válva kerülnek a testület elé. A munkatervben többnyire a jog­szabályok és az önkormányzat által előírt feladatokat érintő előterjeszté­sek szerepelnek. Iskolák sporttámogatása Felosztotta a képviselő-testület az önkormányzati iskolák sportpályá­zataira elkülönített 4,1 millió forint. A Damjanich János Általános Iskola 380, az Erkel Ferenc Általános Iskola 945, a Hajós Alfréd Általános Iskola 836, a Montágh Imre Általános Isko­la, Speciális Szakiskola és Készségfe­jlesztő Speciális Szakiskola 677, a Petőfi Sándor Általános Iskola 576, a Török Ignác Gimnázium 686 ezer fo­rintot használhat fel a versenyezte­tésre, városi és házibajnokságok szervezésére, edzői, tanári költségté­rítésre, sportszervásárlásra, utazási költségekre, játékvezetők díjazására.­­ A pályázatok adataiból kitűnik,­ hogy az iskolák aktivitása múlt tanév­­­ben a Sportkoncepció céljainak meg­­­felelően jelentősen tovább növeke­dett, a városi tömegfutó versenyeken való részvétel 19 %-al emelkedett, a házibajnokságok száma a tavalyi 49- ről 58-ra nőtt. Alapító okiratok Módosította 19 költségvetési szer­vének alapító okiratát a képviselő-tes­tület. Erre részben az államháztartás működési rendjéről szóló, többször módosított kormányrendelet előírásai miatt került sor, részben pedig önkor­mányzati határozatok következtében. A módosított alapító okiratok megte­kinthetők a www.godollo.hu honla­pon. Buzíosíts a jeustí fj; Ikmror^áo is* I / I //fejlesztési TERV J Vállalkozókat díjazott az önkormányzat Minőség és színvonal Gödöllőn Rendhagyó módon a Pest megyei Kereskedelmi és Ipari Kamara ülé­sével egybekötve adták át a Gödöllő Vállalkozója Díjat szeptember 11- én a városházán. Az elismerést Tóth Katalinnak és Köntös Sándornak ítélte oda a képviselő-testület. A kamarai rendezvényen a fo­gyasztóvédelem tapasztalatairól hallgathattak meg tájékoztatót a résztvevők, majd a témával kapcso­latosan tehettek fel kérdéseket a sza­kértőknek. A rendezvényt követően került sor az ünnepségre. A díjjal - Varga Árpád önkor­mányzati képviselő kezdeményezé­sére - az önkormányzat azon polgá­rainak a teljesítményét méltatja, akik tradicionális, illetve modern ipari, szolgáltatási tevékenységük­kel a város gazdasági életében, a la­kosság ellátásában tartósan kiemel­kedő és színvonalas munkát vé­geznek. Tóth Katalin az Arzenál Áruház tulajdonosa 1981-ben nyitotta meg első üzletét Gödöllőn, majd 1994- ben az Arzenált, ahol épületgépészeti és lakberendezési dolgo­kat kínál a vásárlók­nak. Nagy hangsúlyt helyez az energiata­karékos berendezések forgalmazására. Je­lenleg harminc főnek nyújt biztos megélhe­tést. Köntös Sándor a K&K Monarchia Kft. vezetőjeként öt évvel ezelőtt nyitotta meg a Monarchia Rétesházat a Hamvay kúria épü­letében. A fiatal vállalkozó mára hat környékbeli tele­pülésen és Budapesten is működtet ilyen hangulatos létesítményt, s újabb há­rom nyitását tervezi. Bár máshol is jelen van, gödöllői vállalkozóként öregbíti városunk hírnevét. Jelenleg negyvenhét fő részére biztosít mun­kát. G­ödöllői Szolgálat Lokálpatrióta hetilap. Kiadó: Gödöllő Városáért Alapítvány. A kiadásért felel: Vella Nándor. Felelős szerkesztő: Fehér Zsolt. Cím: 2100 Gödöllő, Kossuth Lajos u. 1. Postacím: 2101 Gödöllő, Pf. 385. Web: www.szolgalat.com E-mail: godolloiszolgalat@gmail.com, Tel.: +36-20/5255-366 Nyomdai előállítás: Ringier Kiadó Kft. Nyomda Felelős vezető: Bertalan László nyomdaigazgató. E-mail: ringierprint@ringier.hu. A nyomdai előállítás ideje: a megjelenés előtti nap. Megrendelési szám: 33/2009. Terjesztés: Magyar Posta Zrt. ISSN 1218-2087________________

Next