Gödöllő - Gödöllői Szolgálat, 2014 (23. évfolyam, 1-44. szám)

2014-04-08 / 12. szám

2 Gödöllői Szolgálat Közélet Két különböző fejlesztés lesz az M3-as autópályán Nem állítottunk valótlant Lapunk március 18-ai számá­ban beszámoltunk az M3-as autópálya tervezett fejlesztési munkálatairól. A cikkre rea­gálva Vécsey László ország­­gyűlési képviselő e-mailt jut­tatott el szerkesztőségünkbe, amiben állítása szerint, a ren­delkezésünkre álló adatok nem felelnek meg a valóság­nak, valamint a hivatalos do­kumentumban szereplők he­lyett új, egészen más adatokat adott meg az M3-asra terve­zett zajvédő fallal kapcsola­tosan - ezt múlt heti szá­munkban olvashatták. Mivel, lapunk számára fontos a hite­les tájékoztatás, az adateltérés miatt megkerestük a Magyar Közút Non­profit Zrt.-t, aminek kommunikációs osztályától - lapunk megjelenését követően - április 1-jén az alábbi vá­laszt kaptuk: „2015-ben Gödöllőn az M3-as autó­pálya bal oldalán, a Blahai városrész felé eső oldalon a 27+670 km szel­vénytől a 28+440 km szelvényig (a Sony telephelytől a jelenlegi zajvédő falig), 770 méter hosszban, 5 mé­teres magassággal, 3850 m2 felületű új zajvédő fal épül. A 28+440 km szelvénytől a 29+200 km szelvényig 760 méter hosszon elbontják a jelen­legi 3 méter magas falat és a helyére 3800 m felületű, 5 méter magas fa­lat építenek.”­­ Ez a projekt (zaj­árnyékoló falak létesítése a TEN-T közúti hálózat elemein) engedélye­zési és kiviteli szintű tervezést (akusztikai vizsgálattal együtt) és jogerős építési engedély megszer­zését, valamint kivitelezést is tartal­maz. Ebben nem terveztünk a jobb oldalra zajárnyékoló falakat, mert a leállósáv építések és az azok melletti zajárnyékoló fal építés a másik pro­jekt keretében megterveztük, enge­délyezés alatt van. Tehát ezek az in­formációk helytállóak. Leállósáv építés a kapaszkodósá­vok mellett a jobb pálya 19+800- 22+400 km (Mogyoród), 28+850-30+350 km és a bal pálya 30+000- 32+850 km között valósulhat meg. A bal pálya mellett (30+000-32+850 km) nincs védendő épület, arra a sza­kaszra nem terveztünk zajárnyékoló falat. A jobb pályán lévő kapaszko­dósáv melletti leállósáv építéssel egy időben a szakasz teljes hosszát meg­vizsgáltuk és az akusztikai szakvé­lemény alapján szükséges zajárnyé­koló falakat megterveztettük (a 28+883-29+694 km szakaszon épül új, változó magasságú zajárnyékoló fal, helyenként a meglévő fal elbon­tása után). Az építési engedélyezési eljárás folyamatban van. Összegezve ezek is helytálló adatok.” Mint az a válaszból kiderül, két különböző projektről van szó, la­punk tehát nem állított valótlant. A képviselő úr által említett fej­lesztésről azonban eddig még a Ma­gyar Közút Nonprofit Zrt. lapunknak eljuttatott válasza az egyetlen hivata­losnak tekinthető információ. Tá­jékoztatásukat ezúton is köszönjük. A lakosság is sokat tehet a közbiztonságért közbiztonsági fórumok Az egyetemi városrészben és a Harasztban tartottak lakos­sági fórumot a múlt héten a városrész­ egyesületek szer­vezésében. A Tündérkert Egyesület a Premont­rei Szent Norbert Gimnázium épü­letébe invitálta az érdeklődőket, ahol Pecze Dániel alpolgármesterrel, Ha­lász Levente önkormányzati képvi­selővel (Gödöllői Lokálpatrióta Klub), Zahorecz Sándor alezredes­sel, a Gödöllői Rendőrkapitányság közrendvédelmi osztályának vezető­jével és munkatársaival, valamint a közterület-felügyelet munkatársaival tekintették át a városrész közbizton­sági helyzetét. A résztvevők úgy vél­ték, a területen főként az illegális hulladéklerakás jelent gondot, vala­mint az üdülőövezeti részeken törté­nő lopások, rongálások. A fórumon felhívták a figyelmet arra, nem sza­bad megfeledkezni arról, hogy a te­rület részben a Szent István Egye­temhez tartozik, ahol az önkormány­zat nem illetékes, és az egyesület is csak korlátozottan tevékenykedhet. A haraszti városrész fórumán szin­tén sok szó esett az illegális hulla­déklerakásból adódó problémákról. A Haraszti Egyesület által szerve­zett, és a Táncsics Mihály úti óvodá­ban megtartott rendezvényen Bálint István, az Ózonpajzs polgárőr egye­sület elnöke felhívta a figyelmet arra, a lakosságnak is fontos szerepe van a közbiztonság jó színvonalának meg­őrzésében. Az egymásra való odafi­gyelés megelőzési szempontból is sokat számít. ki Önkéntesek segítik a katasztrófavédelem munkáját Az elméleti és gyakorlati felkészítés, valamint az ünnepélyes beiktatás ke­retében történt meg a Gödöllő Ka­tasztrófavédelmi Kirendeltség ön­kéntes járási mentőcsoportjainak rendszerbeállítása március 29-én. Az Isaszegi-tavaknál megtartott ese­ményen a délelőtt folyamán kataszt­rófavédelmi, ár- és belvízzel kapcso­latos ismeretekről kaptak szakmai tá­jékoztatást a résztvevők. A program során a csömöri és a pé­­celi önkéntes tűzoltó egyesület tag­jaiból alakult Rákos-mentőcsoport, valamint az Iszapfaló Kft. tagjaiból és civilekből álló Galga-mentő­ cso­­port tagjai árvízvédelmi gyakorlást és fakitermeléssel kiegészített mű­szaki mentést hajtottak végre. A mentőcsoportok a jövőben a Gö­döllői Katasztrófavédelmi Kirendelt­ség munkáját segítik majd, felkérés esetén kapcsolódhatnak be a műsza­ki mentési feladatokba. 2014. április 8 Rendezettebb lesz a palotakerti terület is Felújítások a HÉV gödöllői szakaszán Nagyszabású felújítást végez a BKV, ami egyaránt érinti a peronokat, a műszaki berendezéseket, a kihelye­zett kényelmi eszközöket és ahol szükséges, az épületeket is. A mun­kába a VÜSZI-nél foglalkoztatott közmunkásokat is bevonják. A felújítási folyamat már a múlt év végén elkezdődött, a végállomás üt­köző bakjainak festése, a Szabadság téri korlátsor elbontása és az Erzsé­­bet-park utasváró felújítása már megtörtént. A tavaszi időszak egyik jelentős munkája a Palotakerti HÉV-megálló rendbetétele, amihez április első nap­jaiban hozzáfogtak. Ennek során fel­újítják a Szabadság útnál lévő váltó­kezelő házat, a két vágány közti kerí­tésről eltávolítják a bozótot, majd jön a festés. Hosszú idő után sor kerül az Állomás úthoz csatlakozó terület rendbeté­telére is, amit sokan parkolónak használnak. Bár ez nem szerepelt az eredeti tervek között, Tóth Tibor alpolgármester elengedhetetlennek tartotta, mivel a központ határán lévő terület jelentősen rontja a városké­pet. Mivel a terület részben a Magyar Közút Nonprofit Zrt., részben pedig az állam tulajdonában van, ezért je­lenleg a szórt kő alap rendbetételére és kátyútlanításra van lehetőség, a végleges rendezésről további tárgya­lások során születhet döntés. A mun­kák a tervek szerint május végéig tar­tanak. Ez azonban csak egy része a gödöllői BKV területeket érintő fel­újításnak. Az év folyamán valamen­­­nyi megállóban kicserélik a hulla­dékgyűjtő edényeket, megjavítják és lefestik a padokat, valamint az ősz végére felújítják a peronburkolatokat is. jb Felújítás miatt változik a vasúti menetrend! A Keleti pályaudvar bevezető szakasza felett átívelő, Kerepesi úti híd felújí­tása a Budapesti Közlekedési Központ irányításával márciusban megkezdő­dött. Az előkészítési munkák kezdet­ben a vasúti közlekedés kisebb zava­rása mellett folynak. Azonban a „Száz­lábú híd” átépítése - első ütemben - április 13. és május 27. közötti időszakban már érinti a Keleti pá­lyaudvar vasútvonalainak menetrend­jét. A személyszállító vasúttársaság az utasai szíves türelmét és megértését kéri. A hat héten át tartó időszakban a Keleti pályaudvar tehermentesítése miatt változik számos vonat menet­rendje, kiindulási és célállomása. A változás a Budapest-Hatvan vasút­vonalon közlekedő vonatokat is érinti. A Budapest-Hatvan vonal elővárosi vonatai módosított menetrend szerint közlekednek. A Gödöllő-Állami tele­pek megállóhelynél - a reggeli és esti időszak kivételével - csak a munkana­pokon közlekedő Budapest-Gödöllő (­Budapest) viszonylatú vonatok áll­nak meg. A kiindulási és célállomás változása mellett az utasoknak számolniuk kell azzal, hogy a vonatok összeállításában is várhatók változások, a korszerű mo­torvonatok és a hagyományos, elővá­rosi ingavonatok közlekedtetése szá­mos esetben felcserélődhet. A vonatok közlekedésének jelentős módosítása azért vált szükségessé, mert a felújítás miatt folyamatosan egy-egy vágányon szünetel majd a vasúti forgalom és a teljes felső­vezetéket is áramtalanítani kell a híd alatt. Ezek a korlátozások jelentősen leszűkítik a vonatok ki- és behaladását a főpályaudvaron. Az érintett vasútvonalak vágányzári menetrendjei a vasúttársaság honlapjá­nak (www.mavstart.hu) vágányzári ol­dalán érhetőek el, de az ELVIRA me­netrendi keresőben is megtalálhatóak, de a MÁVDIREKT telefonos ügyfél­­szolgálat is az utasok rendelkezésére áll a 06 40 49 49 49-es telefonszámon, és az állomásokon elhelyezett hirdet­mények is jelzik a módosításokat. (Forrás: mavstart.hu) Csomagautomatát he­lyezett el a Magyar Posta a vasútállomáson. Ezen a terminálokon keresztül hamarosam bármikor, akár az éjszaka közepén is átvehetők lesznek megrendelt csomagjaink. Az automata jelenleg tesztelés alatt áll. Gödöllői Szolgálat Lokálpatrióta hetilap. Kiadó: Gödöllő Városáért Alapítvány. A kiadásért felel: Vella Nándor. Mb. felelős szerkesztő: Csikor Ottó. Cím: 2100 Gödöllő, Szabadság út 6. Postacím: 2101 Gödöllő, Pf. 385. Web: www.szolgalat.com E-mail: info@szolgalat.com, Tel.: +36-20/5255-366 Nyomdai előállítás: Pannon Lapok Társasága Nyomdai Központ, 8200 Veszprém, Házgyári út 12. Felelős vezető: Horváth Gábor nyomdavezető. A nyomdai előállítás ideje: a megjelenés előtti nap. Megrendelési szám: 12/2014. ISSN 1218-2087

Next