Gödöllő - Gödöllői Szolgálat, 2014 (23. évfolyam, 1-44. szám)
2014-04-08 / 12. szám
2 Gödöllői Szolgálat Közélet Két különböző fejlesztés lesz az M3-as autópályán Nem állítottunk valótlant Lapunk március 18-ai számában beszámoltunk az M3-as autópálya tervezett fejlesztési munkálatairól. A cikkre reagálva Vécsey László országgyűlési képviselő e-mailt juttatott el szerkesztőségünkbe, amiben állítása szerint, a rendelkezésünkre álló adatok nem felelnek meg a valóságnak, valamint a hivatalos dokumentumban szereplők helyett új, egészen más adatokat adott meg az M3-asra tervezett zajvédő fallal kapcsolatosan - ezt múlt heti számunkban olvashatták. Mivel, lapunk számára fontos a hiteles tájékoztatás, az adateltérés miatt megkerestük a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t, aminek kommunikációs osztályától - lapunk megjelenését követően - április 1-jén az alábbi választ kaptuk: „2015-ben Gödöllőn az M3-as autópálya bal oldalán, a Blahai városrész felé eső oldalon a 27+670 km szelvénytől a 28+440 km szelvényig (a Sony telephelytől a jelenlegi zajvédő falig), 770 méter hosszban, 5 méteres magassággal, 3850 m2 felületű új zajvédő fal épül. A 28+440 km szelvénytől a 29+200 km szelvényig 760 méter hosszon elbontják a jelenlegi 3 méter magas falat és a helyére 3800 m felületű, 5 méter magas falat építenek.” Ez a projekt (zajárnyékoló falak létesítése a TEN-T közúti hálózat elemein) engedélyezési és kiviteli szintű tervezést (akusztikai vizsgálattal együtt) és jogerős építési engedély megszerzését, valamint kivitelezést is tartalmaz. Ebben nem terveztünk a jobb oldalra zajárnyékoló falakat, mert a leállósáv építések és az azok melletti zajárnyékoló fal építés a másik projekt keretében megterveztük, engedélyezés alatt van. Tehát ezek az információk helytállóak. Leállósáv építés a kapaszkodósávok mellett a jobb pálya 19+800- 22+400 km (Mogyoród), 28+850-30+350 km és a bal pálya 30+000- 32+850 km között valósulhat meg. A bal pálya mellett (30+000-32+850 km) nincs védendő épület, arra a szakaszra nem terveztünk zajárnyékoló falat. A jobb pályán lévő kapaszkodósáv melletti leállósáv építéssel egy időben a szakasz teljes hosszát megvizsgáltuk és az akusztikai szakvélemény alapján szükséges zajárnyékoló falakat megterveztettük (a 28+883-29+694 km szakaszon épül új, változó magasságú zajárnyékoló fal, helyenként a meglévő fal elbontása után). Az építési engedélyezési eljárás folyamatban van. Összegezve ezek is helytálló adatok.” Mint az a válaszból kiderül, két különböző projektről van szó, lapunk tehát nem állított valótlant. A képviselő úr által említett fejlesztésről azonban eddig még a Magyar Közút Nonprofit Zrt. lapunknak eljuttatott válasza az egyetlen hivatalosnak tekinthető információ. Tájékoztatásukat ezúton is köszönjük. A lakosság is sokat tehet a közbiztonságért közbiztonsági fórumok Az egyetemi városrészben és a Harasztban tartottak lakossági fórumot a múlt héten a városrész egyesületek szervezésében. A Tündérkert Egyesület a Premontrei Szent Norbert Gimnázium épületébe invitálta az érdeklődőket, ahol Pecze Dániel alpolgármesterrel, Halász Levente önkormányzati képviselővel (Gödöllői Lokálpatrióta Klub), Zahorecz Sándor alezredessel, a Gödöllői Rendőrkapitányság közrendvédelmi osztályának vezetőjével és munkatársaival, valamint a közterület-felügyelet munkatársaival tekintették át a városrész közbiztonsági helyzetét. A résztvevők úgy vélték, a területen főként az illegális hulladéklerakás jelent gondot, valamint az üdülőövezeti részeken történő lopások, rongálások. A fórumon felhívták a figyelmet arra, nem szabad megfeledkezni arról, hogy a terület részben a Szent István Egyetemhez tartozik, ahol az önkormányzat nem illetékes, és az egyesület is csak korlátozottan tevékenykedhet. A haraszti városrész fórumán szintén sok szó esett az illegális hulladéklerakásból adódó problémákról. A Haraszti Egyesület által szervezett, és a Táncsics Mihály úti óvodában megtartott rendezvényen Bálint István, az Ózonpajzs polgárőr egyesület elnöke felhívta a figyelmet arra, a lakosságnak is fontos szerepe van a közbiztonság jó színvonalának megőrzésében. Az egymásra való odafigyelés megelőzési szempontból is sokat számít. ki Önkéntesek segítik a katasztrófavédelem munkáját Az elméleti és gyakorlati felkészítés, valamint az ünnepélyes beiktatás keretében történt meg a Gödöllő Katasztrófavédelmi Kirendeltség önkéntes járási mentőcsoportjainak rendszerbeállítása március 29-én. Az Isaszegi-tavaknál megtartott eseményen a délelőtt folyamán katasztrófavédelmi, ár- és belvízzel kapcsolatos ismeretekről kaptak szakmai tájékoztatást a résztvevők. A program során a csömöri és a péceli önkéntes tűzoltó egyesület tagjaiból alakult Rákos-mentőcsoport, valamint az Iszapfaló Kft. tagjaiból és civilekből álló Galga-mentő csoport tagjai árvízvédelmi gyakorlást és fakitermeléssel kiegészített műszaki mentést hajtottak végre. A mentőcsoportok a jövőben a Gödöllői Katasztrófavédelmi Kirendeltség munkáját segítik majd, felkérés esetén kapcsolódhatnak be a műszaki mentési feladatokba. 2014. április 8 Rendezettebb lesz a palotakerti terület is Felújítások a HÉV gödöllői szakaszán Nagyszabású felújítást végez a BKV, ami egyaránt érinti a peronokat, a műszaki berendezéseket, a kihelyezett kényelmi eszközöket és ahol szükséges, az épületeket is. A munkába a VÜSZI-nél foglalkoztatott közmunkásokat is bevonják. A felújítási folyamat már a múlt év végén elkezdődött, a végállomás ütköző bakjainak festése, a Szabadság téri korlátsor elbontása és az Erzsébet-park utasváró felújítása már megtörtént. A tavaszi időszak egyik jelentős munkája a Palotakerti HÉV-megálló rendbetétele, amihez április első napjaiban hozzáfogtak. Ennek során felújítják a Szabadság útnál lévő váltókezelő házat, a két vágány közti kerítésről eltávolítják a bozótot, majd jön a festés. Hosszú idő után sor kerül az Állomás úthoz csatlakozó terület rendbetételére is, amit sokan parkolónak használnak. Bár ez nem szerepelt az eredeti tervek között, Tóth Tibor alpolgármester elengedhetetlennek tartotta, mivel a központ határán lévő terület jelentősen rontja a városképet. Mivel a terület részben a Magyar Közút Nonprofit Zrt., részben pedig az állam tulajdonában van, ezért jelenleg a szórt kő alap rendbetételére és kátyútlanításra van lehetőség, a végleges rendezésről további tárgyalások során születhet döntés. A munkák a tervek szerint május végéig tartanak. Ez azonban csak egy része a gödöllői BKV területeket érintő felújításnak. Az év folyamán valamennyi megállóban kicserélik a hulladékgyűjtő edényeket, megjavítják és lefestik a padokat, valamint az ősz végére felújítják a peronburkolatokat is. jb Felújítás miatt változik a vasúti menetrend! A Keleti pályaudvar bevezető szakasza felett átívelő, Kerepesi úti híd felújítása a Budapesti Közlekedési Központ irányításával márciusban megkezdődött. Az előkészítési munkák kezdetben a vasúti közlekedés kisebb zavarása mellett folynak. Azonban a „Százlábú híd” átépítése - első ütemben - április 13. és május 27. közötti időszakban már érinti a Keleti pályaudvar vasútvonalainak menetrendjét. A személyszállító vasúttársaság az utasai szíves türelmét és megértését kéri. A hat héten át tartó időszakban a Keleti pályaudvar tehermentesítése miatt változik számos vonat menetrendje, kiindulási és célállomása. A változás a Budapest-Hatvan vasútvonalon közlekedő vonatokat is érinti. A Budapest-Hatvan vonal elővárosi vonatai módosított menetrend szerint közlekednek. A Gödöllő-Állami telepek megállóhelynél - a reggeli és esti időszak kivételével - csak a munkanapokon közlekedő Budapest-Gödöllő (Budapest) viszonylatú vonatok állnak meg. A kiindulási és célállomás változása mellett az utasoknak számolniuk kell azzal, hogy a vonatok összeállításában is várhatók változások, a korszerű motorvonatok és a hagyományos, elővárosi ingavonatok közlekedtetése számos esetben felcserélődhet. A vonatok közlekedésének jelentős módosítása azért vált szükségessé, mert a felújítás miatt folyamatosan egy-egy vágányon szünetel majd a vasúti forgalom és a teljes felsővezetéket is áramtalanítani kell a híd alatt. Ezek a korlátozások jelentősen leszűkítik a vonatok ki- és behaladását a főpályaudvaron. Az érintett vasútvonalak vágányzári menetrendjei a vasúttársaság honlapjának (www.mavstart.hu) vágányzári oldalán érhetőek el, de az ELVIRA menetrendi keresőben is megtalálhatóak, de a MÁVDIREKT telefonos ügyfélszolgálat is az utasok rendelkezésére áll a 06 40 49 49 49-es telefonszámon, és az állomásokon elhelyezett hirdetmények is jelzik a módosításokat. (Forrás: mavstart.hu) Csomagautomatát helyezett el a Magyar Posta a vasútállomáson. Ezen a terminálokon keresztül hamarosam bármikor, akár az éjszaka közepén is átvehetők lesznek megrendelt csomagjaink. Az automata jelenleg tesztelés alatt áll. Gödöllői Szolgálat Lokálpatrióta hetilap. Kiadó: Gödöllő Városáért Alapítvány. A kiadásért felel: Vella Nándor. Mb. felelős szerkesztő: Csikor Ottó. Cím: 2100 Gödöllő, Szabadság út 6. Postacím: 2101 Gödöllő, Pf. 385. Web: www.szolgalat.com E-mail: info@szolgalat.com, Tel.: +36-20/5255-366 Nyomdai előállítás: Pannon Lapok Társasága Nyomdai Központ, 8200 Veszprém, Házgyári út 12. Felelős vezető: Horváth Gábor nyomdavezető. A nyomdai előállítás ideje: a megjelenés előtti nap. Megrendelési szám: 12/2014. ISSN 1218-2087