Jánoshalma - Hunyadi Népe, 2015 (30. évfolyam, 1-12. szám)
2015-10-01 / 10. szám
6. oldal 2015. október Tájékoztatjuk Tisztelt Ügyfeleinket, hogy 2015. október 16-án pénteken a BKMKH Jánoshalmi Járási Hivatal Okmányirodai Osztályán a Kormányablakba történő költözés miatt az ügyfélfogadás szünetel. Ezeken a napokon az elkészült okmányok átvételére sincs lehetőség! Megértésüket és türelmüket köszönjük! Vállalkozók figyelem! Az egyéni vállalkozók számára megnyílik a teljes körű elektronikus ügyintézés lehetősége A KEKKH honlapján 2013. január 1. óta érhető el a Webes Ügysegéd szolgáltatás, amely az Ügyfélkapu-regisztrációval rendelkező állampolgároknak teljes körű elektronikus ügyintézési lehetőséget biztosít egyes ügytípusok esetén, beleértve az elektronikus fizetést is. Az EKOP-2.1.15-2012-2013-0001 számú, „Integrált ügyfélszolgálatok interoperábilis informatikai infrastruktúrájának kialakítása” elnevezésű projekt keretében a Webes Ügysegéden elérhető szolgáltatások bővítésével az egyéni vállalkozók számára megnyílik a teljes körű elektronikus ügyintézés lehetősége. FELHÍVJUK AZ EGYÉNI VÁLLALKOZÓK FIGYELMÉT, HOGY Az Általános Nyomtatványkitöltő (ÁNYK) űrlapos megoldása helyett 2015. október 1-jétől az egyéni vállalkozással kapcsolatos ügyek elektronikusan kizárólag Webes Ügysegéden keresztül lesznek intézhetőek. Egyéni vállalkozással kapcsolatos ügytípusok, ahol az ügyfél ügyfélkapuján történő bejelentkezést követően a Webes Ügysegéden keresztül az online ügyintézés végén elektronikus értesítést kap: - egyéni vállalkozói tevékenység megkezdésének bejelentése; -egyéni vállalkozói tevékenységgel kapcsolatos adatváltozás bejelentése; - egyéni vállalkozói tevékenység szüneteltetésének bejelentése; - egyéni vállalkozói tevékenység folytatásának bejelentése; - egyéni vállalkozói tevékenység megszüntetésének bejelentése; - egyéni vállalkozók nyilvántartásában szereplő saját adatainak megtekintése, lekérdezése. Egyéni vállalkozással kapcsolatos ügytípusok, ahol az ügyfél online, a Webes Ügysegéden keresztül: -egyéni vállalkozói igazolványt igényelhet (személyes átvétellel vagy postai úton történő kézbesítéssel); - hatósági bizonyítványt igényelhet (postai úton történő kézbesítéssel). A Webes ügysegéd alkalmazás az alábbi honlapon érhető el: http:// kekkh.nov.hu/hu/webes uavsened Forrás: Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala tájékoztatója Ov vr„ Tájékoztató a Munkahelyvédelmi Akcióterv foglalkoztatáshoz kapcsolódó adókedvezményeiről munkaadók részére A Magyar Közlöny 136. számában kerültek kihirdetésre 2012. október 15-én a munkahelyvédelmi akciótervben foglaltak megvalósítása érdekében szükséges egyes módosításokról szóló 2012. évi CXLVI. törvény, továbbá a kisadózó vállalatok tételes adójáról és a kisvállalati adóról szóló 2012. évi CXLVII. törvény. A kihirdetett törvények egyes rendelkezései lépcsőzetesen, a kihirdetésüket követő napon, továbbá 2012. november 1-jétől, december 1-jétől és 2013. január 1-jétől lépnek hatályba. Az akciótervben megfogalmazott intézkedéscsomagot három fő csoportra lehet osztani. I. A munkáltatóknak a foglalkoztatásra tekintettel nyújtott adókedvezmények A Munkahelyvédelmi Akcióterv megvalósításához kapcsolódó törvénymódosítások a munkaerő-piaci szempontból hátrányos helyzetű munkavállalók foglalkoztatóinak a meglévő munkahelyek megőrzése és új munkahelyek létesítése érdekében jelentős mértékű szociális hozzájárulási adókedvezményt nyújtanak. A munkáltatót terhelő szociális hozzájárulási adóból és szakképzési hozzájárulásból 2013. január 1-jétől igénybe vehető új kedvezmények az alábbiak: - 25 év alatti munkavállalók utáni kedvezmény - 55 év feletti munkavállalók utáni kedvezmény A szakképzettséget nem igénylő munkakörben foglalkoztatott munkavállalók utáni kedvezmény Tartósan álláskeresők utáni kedvezmény (tartósan álláskereső az, akit az állami foglalkoztatási szerv a kedvezményezett foglalkoztatást megelőző 9 hónapon belül legalább 6 hónapig álláskeresőként nyilvántartott) Kisgyermekes munkavállalók utáni kedvezmény (ha a kedvezményezett foglalkoztatásra valamelyik anyasági ellátás - GYED folyósítását követően, illetve a GYES és a gyermeknevelési támogatás folyósítása alatt vagy azt követően kerül sor). Az akcióterv nemcsak az új alkalmazottakra, hanem a jelenleg foglalkoztatottakra is érvényes, így a módosítások a foglalkoztatottak megtartását és új dolgozók felvételét egyaránt segíti. A kedvezmény mértéke részletesen az alábbiak szerint alakul: 1. A munkáltatót terhelő szociális hozzájárulási adó és szakképzési hozzájárulás 28,5%-os együttes összege helyett 14%-ra csökken: - a 25 év alatti és az 55 év feletti munkavállaló foglalkoztatása esetén. 2. A munkáltatót terhelő szociális hozzájárulási adó és szakképzési hozzájárulás 28,5%-os együttes összege 14 %-ra csökken, - a szakképzettséget nem igénylő munkakörben foglalkoztatott munkavállaló foglalkoztatása esetén. (FEOR-08 9. főcsoportjába tartozó foglalkozás szerinti munkakörben) 3. A bér utáni szociális hozzájárulási adó és szakképzési hozzájárulás a foglalkoztatás első két évében 28,5 %-os együttes összege 0%-ra csökken, a 25 év alatti, legfeljebb 180 nap munkaviszonnyal rendelkező pályakezdő munkavállaló foglalkoztatása esetén. 4. A munkáltatót terhelő szociális hozzájárulási adó és szakképzési hozzájárulás 28,5%-os együttes összege 0 %-ra csökken a foglalkoztatás első két évében, a harmadik évben 14%, - a tartós munkanélküliséget követően elhelyezkedő, - a gyermekgondozási díj folyósítását követően, illetve a gyermekgondozási segély és a gyermeknevelési támogatás folyósítása alatt vagy azt követően foglalkoztatott munkavállaló foglalkoztatása esetén. A kedvezmény alapja a munkavállalót terhelő közterhekkel és más levonásokkal nem csökkentett (bruttó) munkabér összegéig, de legfeljebb 100 ezer forintig terjedhet, az ezen felüli részt már az általános szabályok szerint terheli közteher. A bevezetésre kerülő adókedvezmények a START PLUSZ, START EXTRA vagy START BÓNUSZ kártyák alapján járó adókedvezménnyel nem vonhatók össze. 27% foglalkoztatás első 2 évében 14,5% 3. évben 27% 14,5% 14,5 % foglalkoztatás első 2 évében 3. évben II. Vállalkozások számára biztosított új, választható adózási formák A második csoportot a vállalkozások számára kidolgozott egyszerűbb, kedvezőbb adózási feltételek alkotják. III. A vállalkozások finanszírozását, adminisztrációját segítő intézkedések A harmadik csoportot a vállalkozások finanszírozását illetve az egyéb számviteli elszámolást segítő intézkedések alkotják: A devizaárfolyam-veszteségek miatt nehéz helyzetbe került vállalkozások megsegítése Pénzforgalmi szemléletű általános forgalmi adózás Házipénztárra vonatkozó adminisztráció-egyszerűsítés 25 év alatti pályakezdő (max. 180 nap biztosítási idő)* 25 év alattiak (180 napot meghaladó biztosítási idő) részkedvezmény 27% 14,5% kedvezmény időtartama részkedvezmény 14,5% kedvezmény időtartama időkorlát nélkül Tartós álláskeresők (előző 9 hónapból 6 hónapig álláskereső) 55 év felettiek foglalkoztatás első 2 éve életkor eléréséig az életkor felett folyamatosan Szakképzettséget nem igénylő munkakörben foglalkoztatottak Kisgyermekes 1. Maximum 100.000.- Ft/hó jövedelemig érvényesíthetőek a kedvezmények * a 2012 december 31.-én fennálló munkaviszony esetén is alkalmazható anyák* FÖLDHIVATALI ÜGYFÉLFOGADÁS A BKMKH JÁNOSHALMI JÁRÁSI HIVATALÁBAN Értesítjük Tisztelt Ügyfeleinket, hogy a Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal Jánoshalmi Járási Hivatalánál a kihelyezett földhivatali ügyfélfogadás 2015. szeptember hónaptól kezdődően hetente, hétfőnként kerül megtartásra. Földhivatali ügyfélfogadás minden hétfőn 8-12 óra között Az ügyfeleket Jánoshalmán a Béke tér 1. sz. alatt a 24. sz. irodában várjuk. BKMKH Jánoshalmi Járási Hivatala Ebzárlat, legeltetési tilalom 2015.10.03-10.24. között A 328/2010.(XII.27.) Korm. rendelet 6.§ (5) bekezdése alapján biztosított hatáskörömben BÁCSALMÁS, BÁCSSZŐLŐS, BALOTASZÁLLÁS, CSIKÉRIA, HARKAKÖTÖNY, JÁNOSHALMA, KELEBIA, KÉLESHALOM, KISKUNHALAS, KISSZÁLLÁS, KUNBAJA, KUNFEHÉRTÓ, PIRTO, TOMPA, ZSANA, BOROTA, RÉM, MÉLYKÚT, TATAHÁZA, MÁTÉTELKE, BÁCSBOKOD, BÁCSBORSOD, KATYMAR, MADARAS közigazgatási területére EBZÁRLATOT és LEGELTETÉSI TILALMAT rendelek el, ebekre, macskákra és legelő állatokra vonatkozóan. INDOKOLÁS így határoztam, mivel a Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal értesítése alapján 2015. 10. 03. - 10. 18. között rókák veszettség elleni orális immunizálása /oltóanyagot tartalmazó csalétek kiszórása/ került elvégzésre, ennek értelmében a zárlati intézkedést és legeltetési tilalmat kellett elrendelnem a 164/2008. (XII.20.) FM rendelet 8. § (5) bekezdése alapján 2015. október 03 - 2015. október 24-ig. dr. Maruzsenszki József járási főállatorvos, osztályvezető Használja bátran! Ezúton szeretnénk felhívni a figyelmet arra, hogy a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala (továbbiakban: KEKKH) tovább bővítette a Webes Ügysegéd keretrendszerén (továbbiakban: WÜ) keresztül, teljes körűen elektronikusan intézhető ügyek körét. Ennek eredményeként, 2015. augusztus 24-én bevezetésre került a Gépjárműadat-lekérdező szolgáltatás. A Gépjárműadat-lekérdező szolgáltatás használatával az ügyfelek az Ügyfélkapus bejelentkezést követően lekérdezhetik egy vagy több gépjármű műszaki adatait (adatigénylés), valamint kérhetik bizonyos adatok egyezőségének vizsgálatát. A lekérdezés során az adatigénylők minden adatigénylés körébe tartozó adatot megkapnak, amennyiben arra vonatkozóan tartalmaz információt a nyilvántartás. Adategyezőség vizsgálatra azonban csak akkor kerül sor, ha a felhasználó a kérelmében kitölti az arra vonatkozó adatmezőket. Ez esetben a felhasználó arról kap tájékoztatást, hogy az általa megadott adat megegyezik-e a nyilvántartásban tárolt adatokkal. Az adatszolgáltatás eredménye azonnal megjelenik a képernyőn, valamint megküldésre kerül a felhasználó Ügyfélkapu tárhelyére is, ahonnan a dokumentum letölthető és nyomtatható. A szolgáltatás igazgatási szolgáltatási díj megfizetése ellenében vehető igénybe, amelynek mértéke gépjárművenként 275 Ft, de eljárásonként a minimum fizetendő összeg 625 Ft. Az igazgatási szolgáltatási díj számítása az 54/1999. BM rendeltben foglaltak alapján történik. Adatigénylés esetén az alábbi adatok kérhetők a gépjármű rendszámának ismeretében: - gépjármű gyártmány megnevezése - gépjármű típusa -jármű elsődleges színe, színkódja - forgalomban van-e - az összes, az adott gépjárműnél rögzített km-óra állás(ok) és rögzítésiek) időpontja - körözés ténye - Adategyezőség vizsgálat körében az alábbi adatok kérhetők a gépjármű megadott műszaki adati alapján: - forgalmi engedély szám - jármű gyártási éve - első nyilvántartásba vétel időpontja - első magyarországi nyilvántartásba vétel időpontja - műszaki érvényességi idő - saját tömeg - együttes tömeg - szállítható személyek száma - hengerűrtartalom - hajtóanyag - teljesítmény - ülések száma vezetővel, állóhelyek száma (ha van) - forgalmazási korlátozás ténye Forrás: Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala tájékoztatója Megyénkben október végére kiépül a kormányablak hálózat Izsákon kezdődött meg a tegnapi napon az az átadás sorozat, amelynek eredményéül 10 új kormányablak nyílik a megyénkben. Október végétől így már a megye 14 településén, összesen 15 helyszínen fogja tudni a Bács- Kiskun Megyei Kormányhivatal új típusú integrált ügyfélfogadási térben kiszolgálni ügyfeleit. A kormányablakok egyenlőre a megye legforgalmasabb okmányirodái helyett nyílnak meg, lényegébe kiváltva azokat. Az okmányirodákban intézhető 110 ügykör helyett a kormányablakokban jelenleg 423 típusú ügyben kezdeményezhetnek az ügyfelek eljárást, tehát szinte négyszer annyi ügyüket intézhetik el egy helyen, mint eddig. Ráadásul a 21. századnak megfelelően kialakított, akadálymentesített, modern környezetben, jól felkészített ügyintézők segítségével. A kormányablakokban intézhető ügyek száma folyamatosan növekszik, hamarosan az ezret is meghaladhatja, így sok esetben még annak is meg fogja érni felkeresni a kormányablakot, akinek a településén okmányiroda működik, hiszen egy helyen sokkal több ügyét intézheti majd az ügyfél időt és energiát megtakarítva magának. Ezzel a Kormányhivatal nagy lépést tesz a kormány céljának megvalósítása érdekében, az ügyintézés során valódi szolgáltatást fog tudni nyújtani. Az ügyek intézése során már nem kell az ügyfeleknek a „hivatali labirintusokban" bolyonganiuk, elég felkeresni a kormányablakot, ahol udvarias és gyors kiszolgálás mellet egy helyen intézhetik az ügyeiket, vagy ha az adott ügy még nem intézhető a kormányablaknál, világos útbaigazítást kaphatnak. Új kormányablak nyílik október végéig az izsákin túl Kiskőrösön, Solton, Topmán, Jánoshalmán, Bácsalmáson, Kunszentmiklóson, Tiszakécskén, Kiskunfélegyházán és a már üzemelőn túl még egy Kecskeméten. Az izsáki átadó ünnepségen részt vett dr. Feldman Zsolt helyettes államtitkár, Lezsák Sándor országgyűlési képviselő, az országgyűlés alelnöke, Kovács Ernő kormánymegbízott, Mondok József Izsák város polgármestere és mint az ünnepség házigazdája Turánné Török Ágnes, a Kiskőrösi Járási Hivatal vezetője. Feldman Zsolt és Mondok József átadóbeszédükben a kormányablak megnyitását a környék gazdaságának fejlődése szempontjából fontos tényként értékelték, hiszen a gyors és szakszerű ügyintézés nagy segítségére lesz a már a környékben működő vállalkozásoknak és a jövőben alakulóknak is. Lezsák Sándor a jövő nemzedéke szempontjából is fontos ténynek nevezte a kormányablak kialakítását Izsákon és külön méltatta a kormányablak munkatársainak kedves megjelenését. Kovács Ernő kormánymegbízott mindenkinek megköszönte a munkáját aki részt vett a kormányablak kialakításában, külön kiemelve Izsák Város és polgármestere hatékony közreműködését. A kormányablak átadások sorozata folytatódik, annak érdekében, hogy a megye teljes lakossága minél előbb hozzáférhessen ezen új típusú ügyintézési lehetőséghez.