Jánoshalma - Hunyadi Népe, 2015 (30. évfolyam, 1-12. szám)

2015-10-01 / 10. szám

6. oldal 2015. október Tájékoztatjuk Tisztelt Ügyfeleinket, hogy 2015. október 16-án pénteken a BKMKH Jánoshalmi Járási Hivatal Okmányiro­dai Osztályán a Kormányablakba történő költözés miatt az ügyfélfogadás szünetel. Ezeken a napokon az elkészült okmányok átvéte­lére sincs lehetőség! Megértésüket és türelmüket köszönjük! Vállalkozók figyelem! Az egyéni vállalkozók számára megnyílik a teljes körű elektronikus ügy­intézés lehetősége A KEKKH honlapján 2013. január 1. óta érhető el a Webes Ügysegéd szolgáltatás, amely az Ügyfélkapu-regisztrációval rendelkező állampolgá­roknak teljes körű elektronikus ügyintézési lehetőséget biztosít egyes ügytí­pusok esetén, beleértve az elektronikus fizetést is. Az EKOP-2.1.15-2012-2013-0001 számú, „Integrált ügyfélszolgálatok interoperábilis informatikai infrastruktúrájának kialakítása” elnevezésű pro­jekt keretében a Webes Ügysegéden elérhető szolgáltatások bővítésével az egyéni vállalkozók számára megnyílik a teljes körű elektronikus ügyintézés lehetősége. FELHÍVJUK AZ EGYÉNI VÁLLALKOZÓK FIGYELMÉT, HOGY Az Általános Nyomtatványkitöltő (ÁNYK) űrlapos megoldása helyett 2015. október 1-jétől az egyéni vállalkozással kapcsolatos ügyek elekt­ronikusan kizárólag Webes Ügysegéden keresztül lesznek intézhetőek. Egyéni vállalkozással kapcsolatos ügytípusok, ahol az ügyfél ügyfélka­puján történő bejelentkezést követően a Webes Ügysegéden keresztül az online ügyintézés végén elektronikus értesítést kap: - egyéni vállalkozói tevékenység megkezdésének bejelentése; -egyéni vállalkozói tevékenységgel kapcsolatos adatváltozás bejelen­tése; - egyéni vállalkozói tevékenység szüneteltetésének bejelentése; - egyéni vállalkozói tevékenység folytatásának bejelentése; - egyéni vállalkozói tevékenység megszüntetésének bejelentése; - egyéni vállalkozók nyilvántartásában szereplő saját adatainak megte­kintése, lekérdezése. Egyéni vállalkozással kapcsolatos ügytípusok, ahol az ügyfél online, a Webes Ügysegéden keresztül: -egyéni vállalkozói igazolványt igényelhet (személyes átvétellel vagy postai úton történő kézbesítéssel); - hatósági bizonyítványt igényelhet (postai úton történő kézbesítéssel). A Webes ügysegéd alkalmazás az alábbi honlapon érhető el: http:// kekkh.nov.hu/hu/webes uavsened Forrás: Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala tájé­koztatója Ov vr„ Tájékoztató a Munkahelyvédelmi Akcióterv foglalkoz­tatáshoz kapcsolódó adókedvezményeiről munkaadók részére A Magyar Közlöny 136. számában kerültek kihirdetésre 2012. október 15-én a munkahelyvédelmi akciótervben foglaltak megvalósítása érde­kében szükséges egyes módosításokról szóló 2012. évi CXLVI. törvény, továbbá a kisadózó vállalatok tételes adójáról és a kisvállalati adóról szó­ló 2012. évi CXLVI­I. törvény. A kihirdetett törvények egyes rendelkezései lépcsőzetesen, a kihirdetésüket követő napon, továbbá 2012. november 1-jétől, december 1-jétől és 2013. január 1-jétől lépnek hatályba. Az akciótervben megfogalmazott intézkedéscsomagot három fő cso­portra lehet osztani. I. A munkáltatóknak a foglalkoztatásra tekintettel nyújtott adóked­vezmények A Munkahelyvédelmi Akcióterv megvalósításához kapcsolódó törvény­­módosítások a munkaerő-piaci szempontból hátrányos helyzetű munkavál­lalók foglalkoztatóinak a meglévő munkahelyek megőrzése és új munkahe­lyek létesítése érdekében jelentős mértékű szociális hozzájárulási adó­­kedvezményt nyújtanak. A munkáltatót terhelő szociális hozzájárulási adóból és szakképzési hoz­zájárulásból 2013. január 1-jétől igénybe vehető új kedvezmények az alábbiak: - 25 év alatti munkavállalók utáni kedvezmény - 55 év feletti munkavállalók utáni kedvezmény A szakképzettséget nem igénylő munkakörben foglalkoztatott munka­­vállalók utáni kedvezmény Tartósan álláskeresők utáni kedvezmény (tartósan álláskereső az, akit az állami foglalkoztatási szerv a kedvezményezett foglalkoztatást meg­előző 9 hónapon belül legalább 6 hónapig álláskeresőként nyilvántartott) Kisgyermekes munkavállalók utáni kedvezmény (ha a kedvezményezett foglalkoztatásra valamelyik anyasági ellátás - GYED folyósítását követő­en, illetve a GYES és a gyermeknevelési támogatás folyósítása alatt vagy azt követően kerül sor). Az akcióterv nemcsak az új alkalmazottakra, hanem a jelenleg foglalkoz­tatottakra is érvényes, így a módosítások a foglalkoztatottak megtartását és új dolgozók felvételét egyaránt segíti. A kedvezmény mértéke részletesen az alábbiak szerint alakul: 1. A munkáltatót terhelő szociális hozzájárulási adó és szakképzési hozzájárulás 28,5%-os együttes összege helyett 14%-ra csökken: - a 25 év alatti és az 55 év feletti munkavállaló foglalkoztatása esetén. 2. A munkáltatót terhelő szociális hozzájárulási adó és szakképzési hozzájárulás 28,5%-os együttes összege 14 %-ra csökken, - a szakképzettséget nem igénylő munkakörben foglalkoztatott munka­­vállaló foglalkoztatása esetén. (FEOR-08 9. főcsoportjába tartozó fog­lalkozás szerinti munkakörben) 3. A bér utáni szociális hozzájárulási adó és szakképzési hozzájárulás a foglalkoztatás első két évében 28,5 %-os együttes összege 0%-ra csökken,­­ a 25 év alatti, legfeljebb 180 nap munkaviszonnyal rendelkező pályakezdő munkavállaló foglalkoztatása esetén. 4. A munkáltatót terhelő szociális hozzájárulási adó és szakképzési hoz­zájárulás 28,5%-os együttes összege 0 %-ra csökken a foglalkoztatás első két évében, a harmadik évben 14%, - a tartós munkanélküliséget követően elhelyezkedő, - a gyermekgondozási díj folyósítását követően, illetve a gyermekgondo­zási segély és a gyermeknevelési támogatás folyósítása alatt vagy azt követően foglalkoztatott munkavállaló foglalkoztatása esetén. A kedvezmény alapja a munkavállalót terhelő közterhekkel és más levonásokkal nem csökkentett (bruttó) munkabér összegéig, de legfel­jebb 100 ezer forintig terjedhet, az ezen felüli részt már az általános sza­bályok szerint terheli közteher. A bevezetésre kerülő adókedvezmények a START PLUSZ, START EXTRA vagy START BÓNUSZ kártyák alapján járó adókedvezménnyel nem vonhatók össze. 27% foglal­koztatás első 2 évében 14,5% 3. évben 27% 14,5% 14,5 % foglal­koztatás első 2 évében 3. évben II. Vállalkozások számára biztosított új, választható adózási formák A második csoportot a vállalkozások számára kidolgozott egysze­rűbb, kedvezőbb adózási feltételek alkotják. III. A vállalkozások finanszírozását, adminisztrációját segítő intéz­kedések A harmadik csoportot a vállalkozások finanszírozását illetve az egyéb számviteli elszámolást segítő intézkedések alkotják: A devizaárfolyam-veszteségek miatt nehéz helyzetbe került vállal­kozások megsegítése Pénzforgalmi szemléletű általános forgalmi adózás Házipénztárra vonatkozó adminisztráció-egyszerűsítés 25 év alatti pályakezdő (max. 180 nap biztosítá­si idő)* 25 év alattiak (180 napot meg­haladó biztosí­tási idő) részkedvezmény 27% 14,5% kedvezmény időtartama részkedvezmény 14,5% kedvezmény időtartama időkorlát nélkül Tartós álláske­resők (előző 9 hó­napból 6 hónapig álláskereső) 55 év felettiek foglalkoztatás első 2 éve életkor eléréséig az életkor felett folyamatosan Szakkép­zettséget nem igénylő munkakörben foglalkozta­tottak Kisgyermekes 1. Maximum 100.000.- Ft/hó jövedelemig érvényesíthetőek a kedvezmények * a 2012 december 31.-én fennálló munkaviszony esetén is alkalmazható anyák* FÖLDHIVATALI ÜGYFÉLFOGADÁS A BKMKH JÁNOSHALMI JÁRÁSI HIVATALÁBAN Értesítjük Tisztelt Ügyfeleinket, hogy a Bács-Kiskun Megyei Kormány­­hivatal Jánoshalmi Járási Hivatalánál a kihelyezett földhivatali ügyfélfo­gadás 2015. szeptember hónaptól kezdődően hetente, hétfőnként kerül megtartásra. Földhivatali ügyfélfogadás minden hétfőn 8-12 óra között Az ügyfeleket Jánoshalmán a Béke tér 1. sz. alatt a 24. sz. irodában várjuk. BKMKH Jánoshalmi Járási Hivatala Ebzárlat, legeltetési tilalom 2015.10.03-10.24. között A 328/2010.(XII.27.) Korm. rendelet 6.§­ (5) bekezdése alapján biztosí­tott hatáskörömben BÁCSALMÁS, BÁCSSZŐLŐS, BALOTASZÁLLÁS, CSIKÉRIA, HAR­­KAKÖTÖNY, JÁNOSHALMA, KELEBIA, KÉLESHALOM, KISKUNHA­LAS, KISSZÁLLÁS, KUNBAJA, KUNFEHÉRTÓ, PIRTO, TOMPA, ZSA­­NA, BOROTA, RÉM, MÉLYKÚT, TATAHÁZA, MÁTÉTELKE, BÁCSBO­­KOD, BÁCSBORSOD, KATYMAR, MADARAS közigazgatási területére EBZÁRLATOT és LEGELTETÉSI TILALMAT rendelek el, ebekre, macskákra és legelő állatokra vonatkozóan. INDOKOLÁS így határoztam, mivel a Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal értesíté­se alapján 2015. 10. 03. - 10. 18. között rókák veszettség elleni orális immunizá­lása /oltóanyagot tartalmazó csalétek kiszórása/ került elvégzésre, ennek értelmében a zárlati intézkedést és legeltetési tilalmat kellett elrendelnem a 164/2008. (XII.20.) FM rendelet 8. § (5) bekezdése alapján 2015. október 03 - 2015. október 24-ig. dr. Maruzsenszki József járási főállatorvos, osztályvezető Használja bátran! Ezúton szeretnénk felhívni a figyelmet arra, hogy a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala (továbbiakban: KEKKH) tovább bővítette a Webes Ügysegéd keretrendszerén (továb­biakban: WÜ) keresztül, teljes körűen elektronikusan intézhető ügyek körét. Ennek eredményeként, 2015. augusztus 24-én bevezetésre került a Gépjárműadat-lekérdező szolgáltatás. A Gépjárműadat-lekérdező szolgáltatás használatával az ügyfelek az Ügyfélkapus bejelentkezést követően lekérdezhetik egy vagy több gép­jármű műszaki adatait (adatigénylés), valamint kérhetik bizonyos adatok egyezőségének vizsgálatát. A lekérdezés során az adatigénylők minden adatigénylés körébe tartozó adatot megkapnak, amennyiben arra vonat­kozóan tartalmaz információt a nyilvántartás. Adategyezőség vizsgálat­ra azonban csak akkor kerül sor, ha a felhasználó a kérelmében kitölti az arra vonatkozó adatmezőket. Ez esetben a felhasználó arról kap tájékozta­tást, hogy az általa megadott adat megegyezik-e a nyilvántartásban tárolt adatokkal. Az adatszolgáltatás eredménye azonnal megjelenik a képer­nyőn, valamint megküldésre kerül a felhasználó Ügyfélkapu tárhelyére is, ahonnan a dokumentum letölthető és nyomtatható. A szolgáltatás igazgatási szolgáltatási díj megfizetése ellenében vehe­tő igénybe, amelynek mértéke gépjárművenként 275 Ft, de eljáráson­ként a minimum fizetendő összeg 625 Ft. Az igazgatási szolgáltatási díj számítása az 54/1999. BM rendeltben foglaltak alapján történik. Adatigénylés esetén az alábbi adatok kérhetők a gépjármű rend­számának ismeretében: - gépjármű gyártmány megnevezése - gépjármű típusa -jármű elsődleges színe, színkódja - forgalomban van-e - az összes, az adott gépjárműnél rögzített km-óra állás(ok) és rögzí­tésiek) időpontja - körözés ténye - Adategyezőség vizsgálat körében az alábbi adatok kérhetők a gépjár­mű megadott műszaki adati alapján: - forgalmi engedély szám - jármű gyártási éve - első nyilvántartásba vétel időpontja - első magyarországi nyilvántartásba vétel időpontja - műszaki érvényességi idő - saját tömeg - együttes tömeg - szállítható személyek száma - hengerűrtartalom - hajtóanyag - teljesítmény - ülések száma vezetővel, állóhelyek száma (ha van) - forgalmazási korlátozás ténye Forrás: Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala tájékoztatója Megyénkben október végére kiépül a kormányablak hálózat Izsákon kezdődött meg a tegnapi napon az az átadás sorozat, amelynek eredményéül 10 új kormányablak nyílik a megyénkben. Október végétől így már a megye 14 településén, összesen 15 hely­színen fogja tudni a Bács- Kiskun Megyei Kormányhivatal új típusú integrált ügyfélfogadási térben kiszolgálni ügyfeleit. A kormányablakok egyenlőre a megye legforgalmasabb okmányirodái helyett nyílnak meg, lényegébe kiváltva azokat. Az okmányirodákban intéz­hető 110 ügykör helyett a kormányablakokban jelenleg 423 típusú ügy­ben kezdeményezhetnek az ügyfelek eljárást, tehát szinte négyszer annyi ügyüket intézhetik el egy helyen, mint eddig. Ráadásul a 21. századnak megfelelően kialakított, akadálymentesített, modern környezetben, jól fel­készített ügyintézők segítségével. A kormányablakokban intézhető ügyek száma folyamatosan növekszik, hamarosan az ezret is meghaladhatja, így sok esetben még annak is meg fogja érni felkeresni a kormányablakot, akinek a településén okmányiroda működik, hiszen egy helyen sokkal több ügyét intézheti majd az ügyfél időt és energiát megtakarítva magának. Ezzel a Kormányhivatal nagy lépést tesz a kormány céljának megvalósí­tása érdekében, az ügyintézés során valódi szolgáltatást fog tudni nyújta­ni. Az ügyek intézése során már nem kell az ügyfeleknek a „hivatali labirin­tusokban" bolyonganiuk, elég felkeresni a kormányablakot, ahol udvari­as és gyors kiszolgálás mellet egy helyen intézhetik az ügyeiket, vagy ha az adott ügy még nem intézhető a kormányablaknál, világos útbaigazítást kaphatnak. Új kormányablak nyílik október végéig az izsákin túl Kiskőrösön, Solton, Topmán, Jánoshalmán, Bácsalmáson, Kunszentmiklóson, Tiszakécskén, Kiskunfélegyházán és a már üzemelőn túl még egy Kecskeméten. Az izsáki átadó ünnepségen részt vett dr. Feldman Zsolt helyettes állam­titkár, Lezsák Sándor országgyűlési képviselő, az országgyűlés alelnöke, Kovács Ernő kormánymegbízott, Mondok József Izsák város polgármes­tere és mint az ünnepség házigazdája Turánné Török Ágnes, a Kiskőrösi Járási Hivatal vezetője. Feldman Zsolt és Mondok József átadóbeszédükben a kormányab­lak megnyitását a környék gazdaságának fejlődése szempontjából fontos tényként értékelték, hiszen a gyors és szakszerű ügyintézés nagy segítsé­gére lesz a már a környékben működő vállalkozásoknak és a jövőben ala­kulóknak is. Lezsák Sándor a jövő nemzedéke szempontjából is fontos ténynek nevezte a kormányablak kialakítását Izsákon és külön méltatta a kormá­nyablak munkatársainak kedves megjelenését. Kovács Ernő kormánymegbízott mindenkinek megköszönte a munkáját aki részt vett a kormányablak kialakításában, külön kiemelve Izsák Város és polgármestere hatékony közreműködését. A kormányablak átadások sorozata folytatódik, annak érdekében, hogy a megye teljes lakossága minél előbb hozzáférhessen ezen új típusú ügy­intézési lehetőséghez.

Next