Kiskunmajsa - Kunsági Hírlap, 2015 (6. évfolyam, 1-47. szám)

2015-02-06 / 5. szám

facebook.com/kunsagihirlap Kunsági Hírlap 2015. február 6. Rekord: 90 ezer körül Majsán a vendégéjszakák száma A növekedés folyamatos, de érzékenyen kell reagálni a piaci változásokra: a majsai Tourinform a holland kempingesekért ment ki januárban Hollandia legnagyobb kempingvásárába Hollandia legnagyobb kemping­vásárát januárban szokták megrendezni Leeuwardenben, az ország északi részén, Fríz­földön. A körülbelül Szeged na­gyságú település borzasztóan fontos szereppel bír az idegen­­forgalmi szezonra való felké­szülésben, mivel itt tájékozód­hatnak az utazásszervezők az év aktuális lehetőségeiről, és a gyártók is itt mérik fel azokat a vásárlói igényeket, amelyeket az idény kezdetéig majd meg­próbálnak kielégíteni. A kiemelt jelentőségű ide­genforgalmi és turisztikai ren­dezvény Kiskunmajsa számára más szempontból is lényeges volt. A legfrissebb adatok alap­ján 90 ezer körül lesz a ven­dégéjszakák száma, ami a tava­lyi 82 ezerhez képest 8-10 szá­zalékos növekedést jelent, de még szembetűnőbb a fejlődés a tavalyelőtti 76 ezerhez képest. A legintenzívebb küldőor­szágok Szerbia, Románia és Né­metország a belföldről érkező vendégeken kívül, ugyanakkor a vendégéjszakák növekedése ellenére is kevesebb kempinge­ző érkezik Hollandiából, mint korábban - tudtuk meg Vadker­ti Ritától, így a Leeuwardenben rendezett kiállítás egyik célja volt a holland kempingesek visszacsábítása Kiskunmajsára. A vásárt január 22 és 27 között rendezték meg, ahová a Magyar Turizmus Zrt kiállí­tójaként utazott ki a kiskunmaj­­sai Tourinform Iroda, amelyet az iroda munkatársa, Tapodi Zsuzsa képviselt.­­A kiállítóterület 40 ezer négyzetméteren helyezkedett el, a több mint 400 kiállító ter­mékeit majd 50 ezren tekintet­ték meg. Európa szinte minden országából érkeztek kiállítók, így a holland belföldi ajánlatok mellett szép számmal szerepel­tek a külföldiek is. Az ajánlatok mellett szinte minden bemuta­tásra került, ami a kemingező életformához szükséges, de a mi szempontunkból az volt a leglényegesebb, mit tudunk mi nyújtani, amire igény lenne - mesélt Tapodi Zsuzsa hollandi­ai tapasztalatairól, majd rátért arra, mit tud Majsa nyújtani, amiért érdemes Hollandiából (ismét) Majsára utazni. Mindenekelőtt sík felületet, ami talán kicsit humorosan hangzik, de valójában fontos szempont annak, aki egész éle­tében semmitől se zavarva lát el a horizontig. Ehhez az adott­sághoz kapcsolódik a fürdő és szolgáltatásai, mely iránt igen jelentős érdeklődés mutatko­zott a kempingezési lehető­ségekkel, adottságokkal együtt. Hollandia másik sajátossá­ga a kerékpáros közlekedés, és ahogy Tapodi Zsuzsa mesélte, az is igen fontos szempont volt, hogy vannak-e kerékpárutak Kiskunmajsa környékén. Mindent összetéve a CARA­­VANA kempingvásár igen sike­resnek mondható majsai rész­ről, hiszen a preferált adottság­hoz olyan turisztikai terméke­ket tudót kínálni Kiskunmajsa, ami felkeltette a potenciális lá­togatók figyelmét. - Majsai szempontból ez a vásár azért is fontos volt, mert egy olyan közönséget próbál­tunk megszólítani, amely eleve kedveli Magyarországot, más­részt a kempingező életformá­jukból adódóan nem 1-2 éjsza­kára érkeznének, hanem huza­mosabb időre. A kiskunmajsai idegenforgalom számára így Hollandia egy igen fontos küldő országnak számít - rész­letezte szakmai meglátásait Ta­podi Zsuzsa. - Első alkalommal voltunk ezen a kiállításon, s igen kedvezőek voltak a tapasz­talatok. Ehhez az is hozzájárult, hogy egy lényegében friss, ma­­gyar-angol-német nyelvű, Kis­­kunmajsát és kistérségét bemu­tató kiadvánnyal valamint a Jo­nathermál Zrt. részéről több ki­advánnyal, promóciós eszköz­zel érkeztünk, amiből a prefe­rált szolgáltatásokon kívül, mint a fürdő, a kemping, kerék­párút, további lehetőségekről is tájékozódhattak az érdeklődők. Természetesen az majd csak később fog kiderülni, mennyire sikerült megszólíta­ni a célközönséget. De ahogy később Vadkerti Ritával beszél­gettünk, felmelegette: négy év kihagyás után, amikor a Tour­inform Irodával ismét felmen­tek Budapestre az Utazás Kiállí­tásra, jelentős hatást gyakorol­tak a majsai vendégszámra. Ez ugyanis ilyen szakma, marke­ting nélkül nem lehet ered­ményt elérni. Hiába Kiskun­majsa a Dél-Alföldön a negye­dik legnagyobb szereplő ezzel a 90 ezer körüli vendégéjsza­kával Szeged, Kecskemét, Gyu­la mögött, ha nincs marketing, egy pillanat alatt elveszted a po­zíciódat - vagy ahogy Tapodi Zsuzsa fogalmazott a Hollan­diában látottak alapján: - Ha nem vagy jelen, ha nem vagy ott a piacon, elfelejtenek. kunsagihirlap.hu Hol vannak a szép majsai lányok, a vágytól duzzadt ajkak? Eredetileg olyasmi címet akartam adni, hogy a szó vagy a mondat halála, vagy valami hasonlót, de aztán úgy gondoltam, hogy ez talán nem lenne érvényes, hiszen vannak élő szavak is, mondatok is, valami más halál történt ott péntek este Vedres-Nagy Ibolya és Vedres Ferenc könyvbemutatóján a Konecsni György Kulturális Központban. Folytatás: 8. oldal

Next