Kiskunmajsa - Kunsági Hírlap, 2015 (6. évfolyam, 1-47. szám)
2015-02-06 / 5. szám
facebook.com/kunsagihirlap Kunsági Hírlap 2015. február 6. Rekord: 90 ezer körül Majsán a vendégéjszakák száma A növekedés folyamatos, de érzékenyen kell reagálni a piaci változásokra: a majsai Tourinform a holland kempingesekért ment ki januárban Hollandia legnagyobb kempingvásárába Hollandia legnagyobb kempingvásárát januárban szokták megrendezni Leeuwardenben, az ország északi részén, Frízföldön. A körülbelül Szeged nagyságú település borzasztóan fontos szereppel bír az idegenforgalmi szezonra való felkészülésben, mivel itt tájékozódhatnak az utazásszervezők az év aktuális lehetőségeiről, és a gyártók is itt mérik fel azokat a vásárlói igényeket, amelyeket az idény kezdetéig majd megpróbálnak kielégíteni. A kiemelt jelentőségű idegenforgalmi és turisztikai rendezvény Kiskunmajsa számára más szempontból is lényeges volt. A legfrissebb adatok alapján 90 ezer körül lesz a vendégéjszakák száma, ami a tavalyi 82 ezerhez képest 8-10 százalékos növekedést jelent, de még szembetűnőbb a fejlődés a tavalyelőtti 76 ezerhez képest. A legintenzívebb küldőországok Szerbia, Románia és Németország a belföldről érkező vendégeken kívül, ugyanakkor a vendégéjszakák növekedése ellenére is kevesebb kempingező érkezik Hollandiából, mint korábban - tudtuk meg Vadkerti Ritától, így a Leeuwardenben rendezett kiállítás egyik célja volt a holland kempingesek visszacsábítása Kiskunmajsára. A vásárt január 22 és 27 között rendezték meg, ahová a Magyar Turizmus Zrt kiállítójaként utazott ki a kiskunmajsai Tourinform Iroda, amelyet az iroda munkatársa, Tapodi Zsuzsa képviselt.A kiállítóterület 40 ezer négyzetméteren helyezkedett el, a több mint 400 kiállító termékeit majd 50 ezren tekintették meg. Európa szinte minden országából érkeztek kiállítók, így a holland belföldi ajánlatok mellett szép számmal szerepeltek a külföldiek is. Az ajánlatok mellett szinte minden bemutatásra került, ami a kemingező életformához szükséges, de a mi szempontunkból az volt a leglényegesebb, mit tudunk mi nyújtani, amire igény lenne - mesélt Tapodi Zsuzsa hollandiai tapasztalatairól, majd rátért arra, mit tud Majsa nyújtani, amiért érdemes Hollandiából (ismét) Majsára utazni. Mindenekelőtt sík felületet, ami talán kicsit humorosan hangzik, de valójában fontos szempont annak, aki egész életében semmitől se zavarva lát el a horizontig. Ehhez az adottsághoz kapcsolódik a fürdő és szolgáltatásai, mely iránt igen jelentős érdeklődés mutatkozott a kempingezési lehetőségekkel, adottságokkal együtt. Hollandia másik sajátossága a kerékpáros közlekedés, és ahogy Tapodi Zsuzsa mesélte, az is igen fontos szempont volt, hogy vannak-e kerékpárutak Kiskunmajsa környékén. Mindent összetéve a CARAVANA kempingvásár igen sikeresnek mondható majsai részről, hiszen a preferált adottsághoz olyan turisztikai termékeket tudót kínálni Kiskunmajsa, ami felkeltette a potenciális látogatók figyelmét. - Majsai szempontból ez a vásár azért is fontos volt, mert egy olyan közönséget próbáltunk megszólítani, amely eleve kedveli Magyarországot, másrészt a kempingező életformájukból adódóan nem 1-2 éjszakára érkeznének, hanem huzamosabb időre. A kiskunmajsai idegenforgalom számára így Hollandia egy igen fontos küldő országnak számít - részletezte szakmai meglátásait Tapodi Zsuzsa. - Első alkalommal voltunk ezen a kiállításon, s igen kedvezőek voltak a tapasztalatok. Ehhez az is hozzájárult, hogy egy lényegében friss, magyar-angol-német nyelvű, Kiskunmajsát és kistérségét bemutató kiadvánnyal valamint a Jonathermál Zrt. részéről több kiadvánnyal, promóciós eszközzel érkeztünk, amiből a preferált szolgáltatásokon kívül, mint a fürdő, a kemping, kerékpárút, további lehetőségekről is tájékozódhattak az érdeklődők. Természetesen az majd csak később fog kiderülni, mennyire sikerült megszólítani a célközönséget. De ahogy később Vadkerti Ritával beszélgettünk, felmelegette: négy év kihagyás után, amikor a Tourinform Irodával ismét felmentek Budapestre az Utazás Kiállításra, jelentős hatást gyakoroltak a majsai vendégszámra. Ez ugyanis ilyen szakma, marketing nélkül nem lehet eredményt elérni. Hiába Kiskunmajsa a Dél-Alföldön a negyedik legnagyobb szereplő ezzel a 90 ezer körüli vendégéjszakával Szeged, Kecskemét, Gyula mögött, ha nincs marketing, egy pillanat alatt elveszted a pozíciódat - vagy ahogy Tapodi Zsuzsa fogalmazott a Hollandiában látottak alapján: - Ha nem vagy jelen, ha nem vagy ott a piacon, elfelejtenek. kunsagihirlap.hu Hol vannak a szép majsai lányok, a vágytól duzzadt ajkak? Eredetileg olyasmi címet akartam adni, hogy a szó vagy a mondat halála, vagy valami hasonlót, de aztán úgy gondoltam, hogy ez talán nem lenne érvényes, hiszen vannak élő szavak is, mondatok is, valami más halál történt ott péntek este Vedres-Nagy Ibolya és Vedres Ferenc könyvbemutatóján a Konecsni György Kulturális Központban. Folytatás: 8. oldal