Híres Maros, 2001 (2. évfolyam, 1-11. szám)
2001-01-01 / 1. szám
2 Önkormányzati hírek Új aljegyzők A képviselő-testület novemberi ülésén bírálta el az aljegyzői állásra benyújtott pályázatokat. Az önkormányzat szakmai munkájának erősítése, a magasan képzett munkatársak számának növelése érdekében végezetül úgy döntött, hogy a három pályázó közül két megfelelő szakmai képesítéssel és gyakorlattal rendelkező aljegyzőt nevez ki, 2001. január 1-től. Ezzel lehetővé válik egyrészről az utóbbi években rendkívül megnövekedett államigazgatási feladatok (köztük több körzeti igazgatási feladat, pl. okmányiroda, gyámhivatal, építéshatóság) aljegyzők közötti megosztása és felügyelete által a feladataink gyorsabb, precízebb, hatékonyabb ellátása. A Heves Megyei Közigazgatási Hivatal Hatósági Főosztályáról hozzánk kerülő dr. Burik Mária a hatósági igazgatási feladatokat fogja felügyelni, ill. közvetlenül ellátni (szabálysértési, birtokvédelmi, építéshatósági, honvédelmi igazgatási, ipari és kereskedelmi, hagyatéki, hadigondozási stb. ügyek). A jelenleg is hivatalunkban dolgozó Somlai Kiss Andrásné a helyi adó ügyek teljes területét és feladatait, a pénzügyi kérdések részterületeit, valamint a szociális igazgatás teljes vertikumát fogja felügyelni, ill. ellátni. Jómagam az aljegyzők révén fogom a polgármester, valamint a jegyző hatáskörébe utalt államigazgatási feladatok ellátását irányítani, ellenőrizni, a hivatal vezetésével kapcsolatos teendőket ellátni. Emellett közvetlenül irányítom és felügyelem a Városi Gyámhivatal, a Városi Okmányiroda, valamint a Pénzügyi Csoport tevékenységét. A képviselő-testülethez kapcsolódó feladatokat üléseinek előkészítése, előterjesztések készítése, az üléseken való részvétel, döntéseinek végrehajtása, kapcsolattartás a képviselőkkel, bizottságokkal stb.) szintén én fogom ellátni. Ezen megmaradó feladataim mellett a képviselő-testület kiemelt feladatomként határozata meg a városfejlesztési koncepcióban lefektetett fejlesztési, programalkotási, program-megvalósítás előkészítésével, a kapcsolódó pályázati források felkutatásával, megszerzésével összefüggő tevékenységek ellátását. Természetesen ebbe beletartoznak az Európai Unióhoz történő csatlakozás kapcsán az önkormányzatot érintő kérdések áttekintése, az előcsatlakozási alapokból a támogatható fejlesztési célokra pályázati források megszerzésével, és eljárásuk megtanulása által a tagság megszerzését követően az Uniós pénzügyi alapokból megfelelő pályázati rutinnal az önkormányzat számára jelentős források megszerzését eredményező feladatok. Okmányiroda Az okmányirodában 2001. január 1-től el fogják látni a közlekedési igazgatási okmányok, így: - a járművezetésre jogosító okmányok (vezetői engedély, - nemzetközi vezetői engedély, ideiglenes vezetői engedély) kiadásával, cseréjével, pótlásával, - a gépjárművek nyilvántartásba vételével, forgalmi engedéllyel, törzskönyvvel, rendszámtáblával történő ellátásával, adat (pl. tulajdonosváltozás átvezetésével új okmányok kiadásával kapcsolatos feladatokat. Az új típusú személyazonosító igazolvánnyal nem rendelkező kérelmezők a járművezetésre jogosító okmányok iránti kérelmekhez mindazon mellékleteket kötelesek csatolni, melyek a személyazonosító igazolvány kiállításához szükségesek. Emellett az egészségügyi alkalmasság orvosi igazolására, adott esetben a pályaalkalmassági vizsgálat eredményét igazoló határozatra van szükség. A gépjárműhöz kapcsolódó okmányok kiadásához (cseréjéhez, pótlásához, tulajdonosváltozás átvezetéséhez) szükség van járműkísérő lapra, előzetes eredetiség- vizsgálat eredményére, előző forgalmi engedélyre, törzskönyvre, adásvételi szerződésre. Az eljárás illetékét csekken ill. illetékbélyegen kell leróni (melyről tájékoztatást és csekket az okmányirodában lehet beszerezni). A gépjárművezetői engedély kiadására irányuló eljárás illetéke 4000 forint, a forgalmi engedély kiadásával kapcsolatos és a törzskönyv kiadására irányuló eljárás illetéke 4000-4000 forint. A több okmány kiadására irányuló eljárás esetén az illetéket külön-külön meg kell fizetni. Az okmányiroda ügyfélfogadási rendje: Hétfő: 730-12, 12.30-16.30 Kedd: 7.30-12,12.30-15.30 Szerda: 7.30-12,12.30-15.30 Csütörtök: nincs félfogadás Péntek: 7.30-12 Az okmányiroda a 354-704 számon, valamint a hivatal központi (354-311) telefonszámán keresztül érhető el. Népszámlálás A 2001. februárjában tartandó népszámlálás feladataiban való közreműködésre számlálóbiztosokat keresünk, legalább középfokú végzettséggel, lehetőség szerint statisztikai összeírással, választásokon való közreműködéssel szerzett gyakorlattal. A jelentkezéseket a Polgármesteri Hivatal Titkárságán lehet leadni, név, cím, telefonszám megadásával. A feladat ellátására való felkérésről az érintetteket értesíteni fogom. Az összeírást részletes oktatás előzi meg. Az összeírásért bruttó 160 Ft munkadíjat fizet a KSH összeírt személyenként. Hallgatói pályázatok Az Oktatási Minisztériummal együtt az önkormányzat ösztöndíj pályázatot írt ki felsőoktatási hallgatók részére. A részletek a hivatal hirdetőtábláján található kiírásban olvashatók, pályázati űrlap a titkárságon vehető át. Dr. Horváth Béla jegyző úr Nagymaros c. lapban megjelent írása nyomán A HETEK - hatan Moór Róbert - Kismaros, Seres István - Szokolya, Zoltai Mihály - Nagymaros, Bethlen Farkas - Verőce, Krebsz Ferenc - Zebegény, Lábai László - Vác Híres Maros 2001. január