Pilisborosjenő - Pilisborosjenői Hírmondó, 2004 (11. évfolyam, 1-12. szám)
2004-01-01 / 1. szám
hírmondó 11. ÉVFOLYAM • 1. SZÁM 2004. JANUÁR A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) szakemberei az elmúlt év végén szigorú nyomás alá helyezték az önkormányzatot. Az M0 nyomvonalának legújabb tervezetét ismertették meg az önkormányzat képviselőivel. E tervezet szerint Üröm felől alagútban érkezne meg Pilisborosjenőre az M0, s az alagút a Lazarét alsó részén bukkanna ki a földből két csőkígyó formájában, majd a felszínen a Fő utat keresztezve a Fő út - Budai út közötti szántóterületen a csőkígyó megszűnne, s a Budai utat már a nyílt pályán keresztezve haladna egészen a 10-es útig a Tücsök utcai lakóterület néhány házának lerombolása révén. Üröm önkormányzata ezt a nyomvonalat december végén elfogadta, Pilisborosjenő Önkormányzat képviselő-testülete pedig határozottan elutasította. Azonban arra is rá kellett jönnünk, hogy az elutasítás önmagában kevés, csak konstruktív megoldással kerülhetjük el a bajt. Az M0 nyomvonalát ugyanis az Országos Területrendezési Tervről szóló 2003. évi XXVI. tv. mellékletei alapján kötelesek vagyunk Pilisborosjenő közigazgatási területén átengedni. A konkrét nyomvonal kijelölése 2004. február 1-től a gyorsforgalmi utakról szóló vadonatúj törvény szerint a gazdasági és közlekedési miniszter hatásköre. E törvény szerint a miniszter köteles figyelembe venni a nyomvonal kijelölésekor a jogszabályban rögzített területrendezési tervek tartalmát. A képviselő-testületnek tehát addig kell cselekednie, amíg a miniszter előbb említett hatásköre meg nem nyílik. Ugyanebben az időszakban jutott el a Lazarét belterületbe vonását előkészítő eljárás a végső fázisába. Az utolsó egyeztetési eljárásban a BM Közép-magyarországi Területi Főépítészi Iroda vezetője felhívta az önkormányzat figyelmét arra, hogy nem tett eleget a 2003. évi XXVI. tv. előírásainak, mivel nem tüntette fel Pilisborosjenő településszerkezeti tervén az M0 nyomvonalát. Ekkor a képviselő-testületnek súlyos dilemmával kellett szembesülnie: szeretné belterületbe vonni a Lazarét területét, de a törvényi előírások szerint fel kellene tüntetnie Pilisborosjenő településszerkezeti tervén az M0 nyomvonalát. A képviselő-testület ezt a dilemmát úgy oldotta meg, hogy az M0 nyomvonalát nem a GKM szakemberei által javallott és Üröm önkormányzata által elfogadott módon tüntette fel a településszerkezeti terven, hanem a település adottságaira is tekintettel oly módon, amely egyszerre tesz eleget a a 2003. évi XXVI. tv. előírásainak, és lehető legkevésbé károsítja Pilisborosjenő kedvező környezeti adottságait és a pilisborosjenőiek életminőségét. A településszerkezeti terv ily módon módosított változatát a Lazarét belterületbe vonási eljárásának keretében ezúton lapunkban minden érdeklődő és érintett számára közzé tesszük. dr. Fiák István Az elkerülhetetlen út TARTALOM A civil élet hírei Matuz István levele Az Internet-beruházás viszontagságos története Vízkereszt Parasztkalendárium Fórum Rendeletek és határozatok A településszerkezeti terv módosítása A Polgárőrség új telefonszámai