Siófok - Siófoki Hírek, 2019 (32. évfolyam, 1-12. szám)
2019-11-01 / 11. szám
12 külföldi nyomtatott sajtóban megjelenő fizetett hirdetések, de nagy hangsúly kerül az idei évben a televíziós és rádiós megjelenésekre is, hiszen ezen a két csatornán keresztül érhető el a város célközönségének legszélesebb köre. Továbbra is nagy jelentőséggel bírnak a hivatalos városi turisztikai kiadványok is, melyeket az egyesület szerkeszt, és szerte az országban terjesztésre kerülnek. A kiadványok három nyelven szolgálnak információval a siófoki szálláshelyekről, vendéglátóhelyekről, programokról és attrakciókról. A médiamegjelenéseket tekintve a legfőbb cél, hogy Siófokot megfelelően pozícionálva minél költséghatékonyabb legyen az elérés, és azokat a potenciális látogatókat érjük el, akiknek valós szándékuk, hogy Siófokra látogassanak, és ezzel bevételt generáljanak a város turisztikai ágazatának. Mindez idén kiegészült az élményígéretek kommunikálásával, amelyekben nem fizetett modellek, hanem helyi, hétköznapi emberek szerepelnek, hogy a célcsoport számára minél hitelesebb tartalom jöjjön létre, minél jobban bele tudják képzelni magukat a siófoki élmények átélésébe. „Az elmúlt hónapokat értékelve a Fürdőegylet és a Tourinform iroda egy igen intenzív turisztikai résztvevője a városnak, és a korábbi évekhez hasonlóan minden évben munkaszervezetével igyekszik a maximális teljesítmény elérésére. A jövőben is szeretnénk minél több szakmai programon részt venni, egy nagyon erős kapcsolatot kialakítani a Magyar Turisztikai Ügynökséggel, a jó kapcsolatot fenntartani az egyesület tagságával, szeretnénk szakmai támogatást nyújtani az önkormányzat részére, összefogni a civil szervezeteket, képviselni a vállalkozói szféra érdekeit, minél professzionálisabban végezni a város marketing kommunikációját annak érdekében, hogy az elkövetkezendő években is magabiztosan kijelenthessük, hogy Itt kezdődik a Balaton!" - mondta Stadler-Szentpéteri Ildikó a siófoki Tourinform iroda vezetője. Arany Rózsa díjat nyert Siófok Siófok nyerte el a Virágos Magyarország közterületekre vonatkozó legmagasabb szintű díját, az Arany Rózsa díjat. Az Arany Rózsa díjat az a település kaphatja, amely legalább 5 éve nevez a versenybe, közterületi zöldfelületei változatosak, azokat magas színvonalon műveli, dinamikusan fejleszti és legalább egy szervező bizottsági díjat elnyert már.Az október 4-i díjátadón elhangzott: Siófok, a Balaton fővárosa évtizedek óta elkötelezett versenyzője a Virágos Magyarország mozgalomnak. Számos rangos elismerés, európai ezüst és arany minősítés birtokosa. Történeti közterületei folyamatosan a legmodernebb elveknek megfelelően újulnak meg. Zöldfelület-fenntartása a nyári szezonban sikerrel küzd meg a tömegturizmus okozta terheléssel. Az egykori villakertek mellett a Jókai park és a Rózsakert a legismertebb látványosságai. A város nagy figyelmet szentel a természetvédelmi területek és bemutatóhelyek gondozására is. A történeti platánfasorok megőrzése kiemelt feladat. 1994-ben volt az első Virágos Magyarország verseny, így túlzás nélkül mondhatjuk, hogy ez az ország legnagyobb múltú környezetszépítő megmérettetése. A magyar verseny része az Európai Virágos Városok és Falvak versenyének, amely jövőre ünnepli 45. születésnapját. Az Entente Florale Europe nemcsak egy verseny, hanem egy kampány a közös európai környezeti és kulturális értékek megóvásáért, az élhetőbb környezet megteremtéséért az európai összetartozás jegyében. A hazai verseny népszerűségét mi sem bizonyítja jobban, minthogy évente több mint 300 település vesz részt rajta. Az idei, 26. Virágos Magyarország környezetszépítő verseny viszont kicsit más, mint az eddigiek. Megújult a verseny felépítése, melynek célja, hogy minél nagyobb esélyt kapjanak a részt vevő települések. Idén ezért kétlépcsőssé vált a verseny, ami azt jelenti, hogy első körben területi szinten mérkőzhettek meg a települések. Összesen hat régiót alakítottak ki, ahol kiválasztották a hat-hat legvirágosabb várost és falut, a két fődíjas, illetve a miniszterelnöki különdíjas települések pedig közülük kerültek ki.