Tihany - Tihanyi Visszhang, 2009 (3. évfolyam, 14-24. szám)

2009-06-01 / 19. szám

TIHANY 2. OLDAL ÖNKORMÁNYZATI HÍREKTihanyi Visszhang Az önkormányzat hírei Mint arról már előző számunkban beszámoltunk, több pályá­zaton is nyert jelentős összegeket Tihany Község Önkormány­zata. Azóta már a szerződések is megköttettek, megvalósul­hat a Visszhang Óvoda felújítása is. „A Bölcsődék és közok­tatási intézmények infrastrukturális fejlesztése” témában kiírt pályázaton az Önkormányzat 10 millió forintos vissza nem té­rítendő támogatást nyert el, melyhez mintegy 2,5 millió fo­rint önrészt kell biztosítani. Ebből a keretből megvalósul a kis­csoport öltözőjének bővítése, a kiscsoport melletti szélfogó fel­újítása, az óvoda bejáratának és a játszó udvarnak az akadály­­mentesítése, parkett cserére kerül sor mind a három csoport­­szobában. Az egész épületben kicserélik a radiátorokat, ezek mellett a melegítőkonyhában és az étkezőben lecserélődnek az elektromos és vízvezetékek is, felújítják a vizesblokkot, és a konyhában is, valamint az étkezőkben és az öltözőkben is bur­kolatot cserélnek. A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség Társadalmi Megújulás Operatív Programjának keretén belül „Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés­­ innovatív intézményekben” című pályázaton a tihanyi Visszhang Óvoda és az Illyés Gyula Ál­talános és Zeneiskola együtt mintegy 22 millió forint támo­gatást nyert a Zöld Óvoda és az Ökoiskola kompetencia alapú oktatásba integrálása céljából. A projekt megvalósításá­nak kezdő időpontja 2009. május 25., befejezése 2010. augusz­tus 31. A megítélt összegből a Visszhang Óvoda 6055045 forint, az általános iskola pedig 12975­340 forint támogatás­ban részesül. Ebből az összegből továbbképzéseket, a felme­rülő költségek térítését, a helyettesítést és eszközbeszerzést valósíthat meg a két intézmény. Befejeződött a Németh László Művelődési Ház felújítása, melyre a Balaton Fejlesztési tanácstól nyert el 10 millió forin­tot, és ugyanennyi önrészt vállalt az Önkormányzat. Ebből az összegből megvalósult a tető­héjazat cseréje, - reméljük, tar­­tósabb lesz, mint az előző (a szerk.) - megújult a külső vako­lat, új nyílászárókat kapott a műemlék épület, valamint a földszinti WC aka­dálymentesítésére is sor került. Tihany Község Önkormányzata a Ba­latoni Turisztikai Desztináció Me­nedzsment Szervezetek támogatását célzó pályázatot nyújtott be júniusban, a Közép-dunántúli Operatív Program keretében, Tihanyi Legenda, komplex helyi turisztikai fejlesztési program címmel a Tourinform Iroda és Németh László Művelődési Ház szakmai bevo­násával. A pályázat beadását megelőzte egy előpályázat, melynek keretében az Önkormányzat októberben sikeresen előminősítette magát turisztikai deszti­náció menedzsment szervezet létreho­zására, amelyben a Tourinform irodát és a jövőbeni turisztikai fejlesztések irány­vonalát (pl. Tihany brand létrehozása) kívánta egyesíteni. Az önkormányzat a jövőbeni feladatok ellátására nonprofit Kft. létrehozása mellett döntött, melynek cégbejegyzése folya­matban van. A tulajdonosok, azok a kompetens személyek, vállalkozások, intézmények, akik közvetve vagy közvetlenül Tihany és kis­térségére épülő turizmusból kívánják vállalkozásaikat fenntar­tani. Elsődleges cél, hogy a megszépülő településképet, a megújult minden igényt kielégítő turisztikai terméket minél szélesebb körben propagáljuk Tihany és környéke egész éves idegenfor­galmának fellendítése érdekében. A TDM szervezet létrehozásának célja Tihany turisztikai von­zerejének és marketingjének fejlesztése. Ezen belül különösen a turisztikai tervezés, a turisztikai termékfejlesztés a hang­súlyos feladat, valamint a marketing- és a kommunikációs kampányok megszervezése - a régiós célkitűzésekkel össze­hangolva. A fejlesztéstől azt várjuk, hogy egységes (önálló imázzsal bíró) és magas színvonalú, helyi turisztikai termékek jönnek létre, és jelennek meg a balatoni turisztikai piacon. A pályázatban kiemelt stratégiai célok között elsősorban a tu­rizmus szerkezetének átalakítása szerepel. Új célcsoportok bevonása tervezett a turizmusba, ami a természeti és az épí­tett környezet védelmét egyaránt szolgálja. A Tihany-márka megalkotása régóta tervezett, amely a szolgáltatások egysége­sen magas színvonalát hivatott biztosítani. Fontos célként jelenik meg a szolgáltatásfejlesztés, a turisták komfortérzeté­nek javítása az egyes turisztikai helyszínek kényelmesebbé té­telével. A helyi lakosság, illetve a helyi vállalkozók közötti együttműködés javítása is kiemelt helyet kapott a pályázati stratégiában. Mindezek által elérhetővé válik a szezonalitás ha­tásainak mérséklése, ehhez kapcsolódóan pedig a foglalkoz­tatottság, jövedelmezőség emelése is. Baranyainé Máté Marietta - Rózsa Éva

Next