Törökszentmiklós - Törökszentmiklós és Vidéke, 1997 (8. évfolyam, 1-12. szám)
1997-01-01 / 1. szám
2 1997. január TÖRÖKSZENTMIKLÓS ÉS VIDÉKE " OTP A LAKOSSÁG SZOLGÁLATÁBAN " A 90-es évektől folyamatosan szemmel látható változásokat észlelhetünk városunkban. Régi, patinás épületeink új ruhát kapnak, mint pl. a Hunyadi úti Óvoda, iskolák, Művelődési Központ, Almásy úti gyógyszertár és környéke, mozi (Filmcentrum) és még sorolhatnám. Nem kevés az újonnan épült létesítmények száma sem, mint pl. a modern piaccsarnok vagy a rendőrség épülete. Ezt a sort bővítette az új OTP székház, melynek igazgatóját, Kóródi Bélánét faggatom örömeikről, gondjaikról, terveikről. - A rendszerváltás következtében városunkban is egymás után nyitottak fiókokat a különféle pénzintézetek. Mennyiben befolyásolta ez a tény az OTP forgalmát, népszerűségét? - Örömmel számolhatok be arról, hogy dinamikusan nőtt a forgalmunk, emelkedett a betétállományunk. Egyre több vállalkozó tisztel meg bennünket bizalmával, választja fiókunkat számlavezető bankjának. A régi épületben meglehetősen szűkösen voltak. 1994- ben átköltöztek a szép, modern, tágas, új székházba. Milyen forrásból történt a beruházás? E nagy változás hogyan hatott munkájuk hatékonyságára, eredményességére? - A beruházás megvalósításához a területet az önkormányzat biztosította, melynek megvásárlásához és az építéshez a pénzügyi fedezetet központunk biztosította, az OTP Bank finanszírozta. Gyönyörű fiókhelyiségünk azon túl, hogy elősegíti, szinte meg is követeli a színvonalas munkát. Mi ezt csak úgy tudjuk "meghálálni", hogy igyekszünk legjobb tudásunk szerint dolgozni, ügyfeleink legteljesebb megelégedésére. Az eredményeink jók, bankunk teljesíti célkitűzéseit, és a mi fiókunknak sem kell szégyenkeznie Legnagyobb sikereket vezértermékünk, a folyószámla és az ehhez kapcsolódó bankkártya szervezésben értük el. Közel 5000 a folyószámlával rendelkező ügyfelünk száma, közülük 3000-en már kártyabirtokosok. Hatszáz vállalkozónak intézzük a pénzügyeit, és külön büszkék vagyunk arra, hogy a területünkhöz tartozó önkormányzatok és intézményeik továbbra is minket választottak számlavezető bankjuknak. A szép fiókhelyiségen túl a korszerű számítástechnikai rendszer is segíti munkánkat. Ügyfeleink kedvezően fogadták az új UNISYS számítógépes rendszer nyújtotta előnyöket és kihasználják lehetőségeit. Hamarosan a vállalkozók számlavezetése is e korszerű számítógépes rendszerrel történik, elősegítve az információáramlást, a gyorsabb ügyintézést. Feladataik ellátásához - amint látom - a tárgyi feltételek adottak. Ha nem így volna, kérem, javítson ki! Bizonyára nem okoz gondot a személyi feltételek biztosítása, kvalifikált munkaerők alkalmazása sem. Hogyan oldják meg a szakember utánpótlást? - Felkészült, nagy munkabírású munkatársaim vannak. Sajnos, az OTP-ben is szükségszerű volt a létszámleépítés. Folyamatosak a szakmai tanfolyamok, továbbképzések. Egyegy vizsga letétele alapos felkészülést igényel. Szolgáltatásaik közül melyek a legnépszerűbbek, és melyek azok, amelyek még nem eléggé ismertek a lakosság körében? Amint már említettem - legnépszerűbb a lakossági folyószámla és az ehhez kapcsolódó kártya üzletág Ami talán még nem eléggé közismert (bár mindent megteszünk népszerűsítése érdekében ) SAFE szolgáltatásunk, valamint az éjjelnappali trezor használatának lehetősége. Mindkét szolgáltatás ritka még a bankok körében is, szeretnénk, hogy ha már a mi városunkban megadatott, kihasználnák ügyfeleink. Értékeik megőrzésére nagyon kedvező feltételekkel biztosítjuk a SAFE fiók bérlését, vállalkozóknak, üzleteknek pedig szívesen ajánljuk az éjjel-nappali trezor használatát. Napjainkban van-e kedvezményes kamatozású hitel pl. lakásépítőknek vagy vásárlóknak? Van-e előtakarékossági forma, szintén kedvezőbb kamattal vagy egyéb kedvezménnyel, ezzel kapcsolatban milyen tanácsot tudna adni pl. egy fiatal házaspárnak vagy egy előrelátó, még ifjabb takarékoskodni vágyónak vagy szüleinek . Jelenleg azokat a fiatal házasokat tudjuk segíteni kedvezményes kölcsönnel, akik ifjúsági takarékbetéttel rendelkeznek. 1997-től Lakástakarékpénztár - új konstrukció - nyújt néhány év előtakarékosság után kedvező lehetőségeket, melyet tapasztalatunk szerint mindenki nagyon vár. Részleteiről szívesen adunk felvilágosítást fiókunkban, de amennyiben lapjuk lehetőséget ad rá, a legfontosabb tudnivalókat rendelkezésre bocsájtjuk. - A helyiség, a berendezés szép, modern, esztétikus. A lakosság vajon a szolgáltatások minőségében is érezheti ezt a kedvező változást? A régi épületben - főleg szerdai napokon, amikor egész napos az ügyfélfogadás - jellemző volt a sorban állás, a hosszú várakozás. Olykor egy egyszerű, folyószámláról történő pénzfelvétel is órákat vett igénybe. Mostanság nincs sorban állás, hosszú várakozás. Csökkent a forgalom? - Minden, ami az OTP-nél történik - ennél a fióknál is - elsősorban az ügyfelek érdekeit szolgálja. Reméljük, ők is érzik és értékelik ezt. Jólesik, amikor hangot adnak elismerésüknek. A forgalom szerencsére óriási, nem ritka, mikor 500-600 pénztári tételt bonyolítunk naponta. A tágas ügyféltér ma már nem tűnik zsúfoltnak akkor sem, ha egyszerre ötvenen vannak benn a fiókban. Rövidíti a várakozási időt a folyószámla korszerű számítógépes rendszere, hiszen lehetővé vált, hogy egy ugyanazon ügyintézőnél bonyolódik a tranzakció és azonnal hozzájut az ügyfél a pénzéhez, nem kell külön a pénztárnál várakoznia - 1996 januárjában Budapesten a kártyámmal készpénzt vettem fel egy automatából, mely művelet után az OTP - ATM kp felvét címén - díjat számolt fel. Ezen kicsit csodálkoztam,