Törökszentmiklós - Városi Hírmondó, 1992 (1. évfolyam, 1. szám)
1992-12-17 / 1. szám
/— 2 V__ VÁROSI HÍRMONDÓ ----------------------------1992. DECEMBER ____________________. Bemutatkozik a hivatal. Az önkormányzati törvénynek megfelelően a törökszentmiklósi képviselőtestület is létrehozta az önkormányzat működésével, az államigazgatási ügyek döntésre való előkészítésével és végrehajtásával kapcsolatos feladatok ellátására egységes hivatalát, és ezen belül szervezeti egységeket, irodákat alakított ki. A hivatal épületében a harmadik emeleten található Műszaki Iroda, a második emeleten a Gazdasági Ellátó és Vagyonkezelő Iroda, valamint a Kulturális Szemező és Szolgáltató Iroda, az első emeleten a Polgármesteri Iroda, a földszinten pedig a Közigazgatási és Népjóléti Iroda. I.KÖZIGAZGATÁSI ÉS NÉPJÓLÉTI IRODA Ebben az irodában fordul meg a legtöbb ügyfél, hiszen itt sok olyan ügyet intézünk, amely az állampolgárok széles körét érinti. Itt történik pl. az anyakönyvi ügyek intézése, születés, házasságkötés, haláleset bejelentése, hagyatéki leltár felvétele, házasságon kívül született gyermekek családi jogállásának rendezése. A lakásigénylések benyújtására, a fiatal házasok első lakáshoz jutásához támogatás igénylésére is itt van lehetőség. Itt kell bejelenteni az állandó vagy ideiglenes lakcím megváltozását és utcanév változás esetén itt történik a változás személyi igazolványba való bejegyzése. A birtokvédelmi és szabálysértési eljárás lefolytatása is az iroda feladatai közé tartozik. A nehéz anyagi körülmények között élők, a mozgáskorlátozottak, a munkanélküli járadékból kiesők itt igényelhetnek támogatást. Alacsony jövedelem és magas gyógyszerfogyasztás esetén itt lehet kérni a közgyógyellátási igazolvány kiadását. Veszélyeztetett kiskorúak ügyében is az irodához lehet jelzéssel élni. A szociális otthoni elhelyezés iránti kérelmeket itt kell benyújtani. Az iroda egy dolgozója közvetlenül a bejáratnál áll az ügyfelek rendelkezésére. Ő végzi többek között a talált tárgyakkal, a közterületfoglalási engedélyek kiadásával kapcsolatos arra vonatkozóan, hogy hová fordulhatnak problémájukkal. Bejáratnál: általános információk, közterületfogalalási engedélyek, talált tárgyak, valamint hagyatéki /A-K-ig/ ügyekben: BOLYHOS ZOLTÁNNÉ A városháza földszinti nagytermében /4-14 asztal/ - szabálysértési, birtokháborítási, útlevél ügyekben: BLASKÓ ZOLTÁNNÉ, -népességnyilvántartási ügyekben: BARABÁS EDIT, - lakás és helyiséggazdálkodási ügyekben: MOLNÁR GÁBOR, - anyakönyvi és hagyatéki /L-Zs-ig/ ügyekben: BÁLINTNÉ DORKÓ ILONA, - koskorúak segélyezési ügyekben: KARA ISTVÁNNÉ, - egészség és gondnokoltak ügyeiben: DR. TÓTH TÍMEA irodavezető, - gyámügyekben: KONTOSNÉ SZABÓ MARIANN, - mozgáskorlátozottak, munkanélküli járadékosok támogatási ügyekben: VÍGH ÉVA, -időskorúak szociális segélyezési, szociális otthoni beutalási ügyekben: MARKÓTH JÁNOS, - bölcsődei felvételek, kiskorúak házasságkötése, közgyógyellátási igazolások, betegbiztosítási lapok, családsegítő ügyekben: SZLÁVIK JÁNOSNÉ áll az állampolgárok rendelkezésére. A legtöbb ügy intézéséhez nyomtatványok állnak rendelkezésre, melyet az ügyfelek az illetékes ügyintézőnél vehetnek át. Választási hír A 12. számú választókerületben - Márkus Mihály képviselő halála miatt - az időközi választás második fordulóján SERFŐZŐ ISTVÁN az MSZP képviselője nyerte el a mandátumot. Fogadónap - Az országgyűlési képviselő minden hónap első péntekén 13-15 óráig tart fogadónapot a polgármesteri hivatal I. emelet 106. sz. irodájában. A polgármester minden második hét szerdáján fogadónapot tart a polgármesteri hivatalban, illetve előre meghirdetett helyen. A kihelyezett fogadónapról a szokásos módon /hirdetmény, hangoshírekő/ tájékoztatjuk a lakosságot. A fennmaradó szerdai napokon a jegyző áll az állampolgárok rendelkezésére. Ügyfélfogadások rendje Irodák Ügyfélszolgálati csoport Hétfő 7.30-16.00 h. 7.30-16.00 h. Kedd nincs 7.30-16.00 h. Szerda 7.30-16.30 h. 7.30-16.30 h. Csütörtök nincs 7.30-16.00 h. Péntek 7.30-13.00 h. 7.30-13.00 h. Szombat nincs nincs