Vác - Váci Napló, 2009 (18. évfolyam, 1-52. szám)

2009-05-08 / 37. szám

10 Váci Napló Mosolygós, elégedett arcok a váci Tourinform irodában • Új tervekkel, új vezető az iroda élén Papp Ildikó március 1. óta tölti be a váci Tourinform iroda veze­tői posztját. Két gyermek büszke édesanyja. A fia, Botond 16 éves, a lánya, Borka 14. Mindketten nagyon sikeresek, tehetségesek. Papp Ildikó 17 éve dolgozik az idegenforgalomban, ebből 9 évig vezetőként tevékenykedett. Szinte minden ágát ismeri, sok területen vette már ki a részét. Végzettségét tekintve felsőfokú idegenforgalmi vizsgával, peda­gógus és üzemgazdász diplomá­val, német és angol középfokú nyelvvizsgával rendelkezik. - Másfél évre nyerte el az iro­da vezetését. Mire elég ez? - Kinevezésem 19 hónapra szól. Viszonylag rövid idő ez, de remélem, ez alatt az idő alatt is sikerül megmutatnom rátermett­ségemet, szakértelmemet. - Milyen terveket tűzött ki cé­lul? - A Tourinform iroda egyik feladata, hogy a turisztikai keres­letet és kínálatot közvetítse, fo­lyamatos kapcsolattartás a szol­gáltatókkal, a különböző szakmai szervezetekkel, intézményekkel. Ezt a területet erősíteni szeret­ném. Véleményem szerint fontos az aktív, építő jellegű munkakap­csolat a turisztikai szolgáltatók­kal. Az információáramlás elen­gedhetetlen a mai világban a fej­lődéshez. Folyamatosan építem ki és erősítem ezt mind a váci, mind pedig a régióban megtalálható tu­risztikai vállalkozásokkal, és mindazokkal, akik akár érintőle­gesen is, de hatnak a környék ide­genforgalmi vérkeringésére. - Miben változtatná meg az iroda működését? - Fontos feladatunk az infor­máció átadása a turisztikai látni­valókról, szolgáltatásokról, ren­dezvényekről, programgazdákról a bel- és külföldi turisták napra­kész informálása. Célom, hogy ez a terület minél gördülékenyebben működjön. Ha interneten, telefo­non vagy személyesen megkere­sik az irodánkat, célunk a minél szélesebb körű tájékoztatás. Nagy hangsúlyt fektetek arra, hogy kol­légáim is naprakész információk­kal rendelkezzenek, hiszen ők áll­nak, azaz ülnek az első vonalban. Itt emelem ki, hogy az irodában két kollégám is felsőfokú szakirá­nyú végzettséggel rendelkezik, több nyelvet beszélnek közép-, il­letve felsőfokon, harmadik kollé­ganőm pedig sok éves, a szakmá­ban töltött tapasztalataival, kap­csolatrendszerével erősíti a csa­patmunkát. Nagy hangsúlyt fek­tetek arra, hogy az irodában igazi csapatszellem alakuljon ki, csak egymást segítve, támogatva, ki­egészítve, egymásra odafigyelve tudunk hatékonyan dolgozni. Fontos a jó hangulat, hogy öröm­mel jöjjenek munkába, ha bejön az irodába egy ügyfél, mosolygós, elégedett arcokat lásson és ez ne csak egy álarc legyen, hiszen ezt mindenki megérzi. Ahol jó a lég­kör, oda az emberek is szívesen, bizalommal térnek be és biztosan újra vissza is jönnek. - Hogyan tudja az iroda segí­teni a város és a régió népszerű­sítését? - Az információadás mellett a Tourinform iroda fontos feladata a működési területét érintő turisz­tikai adatok egész évben, folya­matosan történő gyűjtése, adat­szolgáltatás, adatfrissítés a Ma­gyar Turizmus Zrt nemzeti turisz­tikai adatbázisában. Ezeket az adatokat számos területen fel le­het használni statisztikák elkészí­téséhez, informálódáshoz, a mé­dián keresztül az emberek tájé­koztatásához. Számos megkere­sés érkezik hozzánk különböző médiától, hogy a városról és a környékről írjanak, forgassanak. Ezeket a megkereséseket is ma­ximálisan kiszolgáljuk, informá­ciókkal segítjük munkájukat. Fontos, hogy jó kapcsolat alakul­jon ki a sajtó képviselőivel, hiszen ez megalapozza, hogy hosszú tá­von tudjunk gondolkodni a város és a régió népszerűsítéséről. En­nek erősítésére szerveztünk vál­lalkozókkal, szolgáltatókkal összefogva egy úgynevezett study tour-át, azaz szakmai utat, amely­nek során a helyi és országos saj­tó képviselőivel, idegenforgal­­mászokkal, Tourinform irodák munkatársaival ismertettük meg Vác és a régió néhány olyan kü­lönleges turisztikai látnivalóját, szolgáltatását, melyek még nem kerültek kellően a figyelem kö­zéppontjába. Talán még a helybe­liek sem tudnak róla eléggé. Ezek népszerűsítését is fontos felada­tunknak tartom. - Hogyan ismerheti meg egy turista Vácot? - Feladataink közé tartozik a nemzeti és regionális kiadványok terjesztése, bemutatása. A mai gazdasági helyzetben sajnos kor­látozottak a lehetőségeink új ki­adványok elkészítésére, a koráb­bi kiadványokat viszont költség­kímélő módon internetes oldalun­kon bárki által letölthető, hozzá­férhető formában megjelentettük, így akár Debrecenben is lapozgat­hatják azt az érdeklődők. Terve­im között szerepel egy olyan pros­pektus elkészítése, amely nem csak a váci és környékbeli látni­valókat mutatja be, hanem hasz­nos információkkal is szolgál az ide látogatóknak. Hol tudnak megszállni, étkezni, érdeklődési körnek megfelelően ajánlanánk útvonalakat, látványosságokat, közlekedési lehetőségeket. Más dolgokat néz meg egy kerékpáros turista, mást egy olyan csoport, akiket az egyházi látnivalók érde­kelnek és mást egy diákcsoport. Ezt csak összefogással, támoga­tással tudom kivitelezni, ezért is nagyon fontos a jó kapcsolat a vállalkozókkal, és a települések vezetőivel. Folyamatosan figyel­jük a pályázati kiírásokat, keres­sük a forráslehetőségeket. - Részt vesznek programokon is? - Rendszeresen részt vesz iro­dánk a különböző rendezvénye­ken, eseményeken, turisztikai ki­állításokon. Lehetőség szerint személyesen is képviseltetjük magunkat, ha erre nincs mód, ak­kor pedig kiadványokkal segítjük a térség népszerűsítését. Kezde­ményező és koordináló szerepet vállalunk helyi rendezvények, események létrejöttében, aktívan részt veszünk rendezvények lebo­nyolításában. Az idei évben elő­ször települtünk ki a város által szervezett Európa Fesztiválra. Rengeteg prospektust, térképet, kiadványt osztottunk szét. A vá­rosi gyermeknap lebonyolításá­ban is segítjük a szervezők mun­káját. Szeretnénk, ha a főtéren a korábbi évekhez hasonlóan min­den hétvégén rendezvények, mű­sorok, programok várnák az itt élőket és az ide látogatókat. Fon­tosnak tartom, hogy élettel teli legyen a tér. Ehhez számítunk a vállalkozók segítségére is. - Milyen bevételei vannak az irodának? - Vác városa alapította és tart­ja fenn alapvetően az irodát. Ezen kívül működési támogatást ka­punk a Tourinform Pest megyé­től, valamint egyéb pályázati for­rásokból fejlesztjük az irodát. Jelentős bevételi forrást jelent, hogy irodánk színház- és koncert­jegyeket is árusít. Nem csupán a helyi programokra, hanem orszá­gos rendezvényekre, fesztiválok­ra vagy akár a Szegedi Szabadté­ri Játékokra is tudunk jegyeket adni. BKV jegyeket is árusítunk, leegyszerűsítve ezzel egy buda­pesti utazást, hiszen nem kell órá­kon át sorban állni a tömegben. - Milyen célokkal tekint a jövő elé? - Röviden összefoglalva: cé­lom az, hogy az információ ára­moltatása a legoptimálisabban működjön, erősítsük a kapcsolat­­tartást, az érdeklődők visszajelzé­sei alapján rugalmasan tudjuk ala­kítani a szolgáltatásainkat, a vá­ros “háziasszonyaként” méltó módon képviseljük Vác és a ré­gió érdekeit, környékünkről pozi­tív képet alakítsunk ki, erősítsük. Összekötő kapoccsá váljunk kü­lönböző emberek, szervezetek, vállalkozók, önkormányzatok között. Aki hozzánk betér, elége­detten távozzon és visszatérjen. Mosolygós arcok balról jobbra: Révész Orsolya, Kovács Zita, Somlyó Dóra, Papp Ildikó, Mészáros Zsuzsa, Wiesner Márta

Next