Visegrád - Visegrádi Hírek, 2015 (31. évfolyam, 1-12. szám)
2015-01-01 / 1. szám
2 VISEGRÁDI HÍREK 2015. január VÁROSHÁZI HÍREK Tájékoztató a testületi üléseken történtekről Munkaterv szerinti rendes ülést tartott a képviselőtestület 2014. november 20-án, melyen az alábbi döntések születtek: Elfogadásra került az önkormányzat 2014. III. negyedévi gazdálkodásáról szóló beszámoló. Az önkormányzat 2014. év III. negyedévben 703.607 e Ft bevételt (ebből előző évi maradvány igénybevétele 168.408 e Ft) és 580.222 e Ft kiadást teljesített. A bevétel nem tartalmazza a 2014.06.30 és 2014.09.30 közötti időszakban befizetett helyi adók összegét. (85.991 e Ft). Az önkormányzat pénzkészlete a tárgyidőszak végén 228.994 e Ft volt. Önkormányzatunk pénzügyi helyzete tehát kedvező és stabil képet mutat. Kiírásra került a 2015. évi homlokzat és kerítés felújításra vonatkozó pályázat. A pályázati felhívás a decemberi Visegrádi Hírekben jelent meg, a pályázatot a városházán, vagy Visegrád Város honlapján elérhető pályázati adatlapon folyamatosan lehet benyújtani 2015. január 16-án délig. Hiánypótlásra nincs lehetőség. A benyújtás történhet elektronikus úton a foepitesz@visegrad.hu címre, illetve az önkormányzathoz. A borítékra ez utóbbi esetben rá kell írni: Utcai homlokzat- és kerítés felújítási pályázat 2015. Mivel az elmúlt időszakban lakossági bejelentések érkeztek a Kilátó utca állapotára, illetve csapadékvízelvezetési problémái tekintetében, ezért az önkormányzat árajánlatokat kért be az utca átépítésének és csapadékvíz elvezetésének tervezési feladataira a környékben tevékenykedő, megfelelő referenciával rendelkező 3 vállalkozótól. Mivel a legkedvezőbb ajánlatot a Geodexpress Kft. adta, így a képviselő-testület ezt a vállalkozót bízta meg a tervezéssel 590.000 Ft + 0% áfa díjért. A feladatellátáshoz szükséges díjat az önkormányzat 2014. évi költségvetéséről szóló 1/2014. (II. 14.) számú rendelet általános tartalék sora terhére biztosítja. A Schulek utca II. ütemének kialakítása kapcsán a csapadékvíz elvezetése érintette a 154/2 hrsz.-ú 26 m2- es területnagyságú „saját használatú út” művelési ágú ingatlant is, melynek tulajdonosai Szebeni Imre, Szebeni Imréné, Mohácsiné Szebeni Szilvia és Szilas Ferenc István, akik felajánlották megvételre az önkormányzatnak ezt a testület. A képviselő-testület - figyelemmel a városfejlesztési bizottság javaslatára - úgy döntött, hogy 150.000 Ft-ért megvásárolja az ingatlant, ezzel tisztázva a csapadékvíz-elvezetés jogi hátterét. Tulajdonosi hozzájárulást adott — meghatározott feltételekkel - a testület Essősy Ádám és Horváth Erika kérelmére az önkormányzat tulajdonában és kezelésében lévő 247 hrsz.-ú ingatlanokat érintő, a Visegrád 263/3 hrsz. alatti ingatlan vízellátását szolgáló vízvezeték kiépítéséhez. Szintén tulajdonosi hozzájárulást adott a testület az EVITEK Kft. tervezője Szatmári Balázs kérelmére a Visegrád Város Önkormányzat tulajdonában és kezelésében lévő 1515 hrsz.-ú ingatlant érintő „Visegrád- Szentgyörgypuszta elektromos hálózat fejlesztés, mérőszekrény-elhelyezés” tervdokumentáció alapján létesítési engedély kiadásához meghatározott feltételekkel. - Döntött a testület a közmeghallgatás időpontjáról, illetve annak témáiról, melyre 2014. december 17-én 17 órakor került sor a mozi épületében. - Az egészségház és a mozi épületében lévő biomassza üzemű kazánok üzemeltetéséhez. 2014/2015-ös téli szezonban előreláthatóan szükséges 120 erdei m3 tűzifát az Eőry és Társa Kft.-től vásárolja meg az önkormányzat, 16.000 Ft/m3 + áfa áron összesen: 1.920.000 Ft+áfa ellenében. A képviselő-testület, a 2014. évi eredményes gazdálkodásának köszönhetően az önkormányzati intézmények alkalmazottai számára a köz érdekében végzett áldozatos munkájuk elismeréseként pénzbeli jutalom kifizetését engedélyezte melynek intézményenkénti keretösszegét az alábbiak szerint állapította meg: a városi konyha tekintetében 326.000 Ft + 500.000 Ft az önkormányzat 2014. évi költségvetésének általános tartalék soráról, a Fellegvár Óvodánál 1.499.000 Ft, a művelődési háznál 500.000 Ft, az önkormányzat városgazdálkodási csoportja esetében 1.499.000 Ft és a polgármesteri hivatal tekintetében 1.800.000 Ft. A pénzbeli jutalmak a polgámesteri hivatal pénzügyi csoportja által megállapított személyi juttatás 2014. évi előirányzat maradványából, illetve a városi konyha esetében 500.000 Ft az önkormányzat 2014. évi költségvetésének általános tartalék soráról kerültek kifizetésre. A jutalom személyenkénti összegét az intézményvezetők, az intézményvezetők tekintetében pedig a polgármester határozta meg. A Fellegvár Óvoda konyhai részében elhelyezni kívánt új főzőüst beszerzésének kapcsán szükséges gázvezeték átalakítás során felmerült az a probléma, hogy meglévő szellőztető nem megfelelő az új főzőüsthöz. Miután a hivatal elkészíttette az új szellőztető rendszer terveit, árajánlatot kért be annak kivitelezésére, melyre a legkedvezőbb ajánlatot a Klíma Dunakanyar Rt. adta, így a képviselő-testület arról döntött, hogy tőlük rendeli meg a munkát az árajánlatukban szereplő tartalommal 887.975 Ft + áfa mindösszesen: 1.127.728 Ft díjért. A kivitelezéshez szükséges díjat az önkormányzat a 2014. évi költségvetéséről szóló 1/2014. (II. 14.) számú rendelet általános tartalék sora terhére biztosítja. A városháza bővítése és átalakítása kapcsán megbízott és közben fizetésképtelenné vált kivitelezővel a FŐV2 Zrt.-vel történt elszámolások kapcsán kialakult jogi helyzetre való tekintettel az önkormányzat úgy döntött, hogy ilyen ügyekben jártas, tapasztalattal rendelkező ügyvédi irodát bíz meg a jogi segítségnyújtással, illetve a jogi képviselet ellátásával. Mivel az ügy korábbi szakaszában a Francsics és Társai Ügyvédi Iroda már nyújtott az önkormányzatnak jogi tanácsot, így a képviselőtestület most úgy döntött, hogy a jogi képviselet ellátására határozott idejű, 2015. június 30-ig tartó