Hetedhéthatár, 1998 (2. évfolyam, 1-25. szám)

1998-01-23 / 2. szám

26. oldal hetedHETHATÁR Lapunk ezen oldala arra törekszik, hogy olvasóinkat minél lényegretörőbbben tájékoztassa az éppen aktuális autóújdonságokról, érdekességekről A bogár­őrület visszatér Idén, január 5-én, Ditroitban mutatták be a VW gyár legújabb modelljét, az új bogarat. E konstrukció merőben más, mint elődje volt. A motor előre került, valamint a jól megszokott zötykölődős autóból a tervezők egy luxus­autót varázsoltak, amit egy Porschéra emlékeztető külsőbe rejtettek. Az ára sem csekély, bár a 15 200 dollárból, mire bekerül Magyarországra az autó, biztosan lejön egy kicsi, különben nemigen lesz kereslete. Nem akarok dicsőítő ódákat zengeni róla, csak bemutatni szeretném ezt a sok szempontból előnyös, de elég furcsa autót. Nos, a motor hengerűrtartalmát, a lengéscsillapító beállításának finom­ságát, stb. csak azért nem részletezem, hogy ne untassam vele önöket. (Ha pedig ez is érdekel valakit, akkor ő látogasson el az új bogár internetes oldalára, a New Beetle's Home­ Page-re.) De jöjjenek, inkább a képek és az elengedhetetlen adatok. Először is a külső. Az autó metál­fényezése egy speciális eljárással készült, mely során 26 lépésben festették le különböző korrózióvédő anyagokkal. A kétajtós modell a különféle védelmeken kívül gyárilag ellátták minden extrának számító kiegészítővel, valamint egy a leg­modernebbek közül való audio­rendszerrel is. A "látni és látszani" nagyon jól megy nekik, ugyanis egy nappali­ lámpa funkciót építettek bele. Ez, egy csökkentett fogyasztású, kisebb fényerejű fényszóró, amit automatikusan bekapcsol, ha az ember ráadja a gyújtást. Normál éjszakai fényre, a fényszóró-kapcsoló ON állásba fordításával lehet váltani. (Az ajtó kinyitásával bekapcsol a mostan­ság divatos lámpa­ riasztó is, hogy figyelmeztesse vezetőjét, ne hagyja égve a fényszórót.) A hátsó optikai szettet, hasonlóan a Renault Mégane-hoz, kör alakúra tervezték, és a féklámpa LED-izzója a középrészen jól érvényesül. Elöl és hátul is egyaránt halogén izzókat szereltek bele ködlámpa gyanánt, így az autó fényei sűrű ködben is jól látszanak. A karosszéria a már ismert és jól bevált műanyag-fém ötvözetből készült. A szélvédő és a tetőablakok sötétítő bevonattal vannak ellátva, ugyanis az amúgy is két személyre tervezett járműben elég nehézkes a napellen­zőket kezelni vezetés közben. A külsőkhöz még hozzátartozik, hogy a első kerék meghajtású autóhoz egy téli-nyári extra gumit adnak, melynek minőségét a gyár 10 évig garantálja. A belsőkről annyit, hogy az első két ülés nagyon kényelmes, de ez a túlzott kényelem a hátsó ülések fapados­jellegén üt vissza. Az ide bejutás is kisebb gumiember-mutatványt igé­nyel, de ha hátsó két ülést lehajtjuk, egy viszonylag tágas csomagteret kapunk. A műszerfal és a rádió kezelőpultja tökéletesen kézre áll, egyedül a tükrökkel van némi probléma. Ugyan mindkét oldalon van tükör, de nehéz állítani őket és akkor is csak kisebb fejmozdítással lehet belelátni. Összefoglalva az eddigieket: a Volkswagen Bogár legújabb verziója, nevével ellentétben nem tartozik a népautó kategóriába, ugyanis az árához képest túl sok olyan hibája van, ami miatt az igényesebb autóvásárlók ezt a modellt már nem veszik meg. Tehát az új bogár, hacsak nem javítanak rajta, vagy viszik le az árát, megmarad a gyűjtőknek és a "bogarasoknak". -NÉMI­ 1998. január 23.

Next