Heti Válasz, 2002. november-december (2. évfolyam, 45-52. szám)

2002-11-22 / 47. szám

ÚJ AJÁNLATOK ÉS AKCIÓK A BELFÖLDI TURIZMUS ÉLÉNKÍTÉSÉRE •A jövő év az egészségturizmusé A hazai vendég az első - így summázta lapunknak adott interjújában a Magyar Turizmus Rt. filozófiá­ját az augusztusban hivatalba lépett vezérigazga­tó, Galla Gábor. Ez a szemléletváltás hogyan jele­nik meg a cég marketingstratégiájában és jövő évi terveiben? - kérdeztük Kelecsényi Ágnest, aki új vezérigazgató-helyettesként az MT Rt. marketing­­tevékenységét irányítja. ►W Sokan úgy vélik, hogy a belföldi vendégek csak akkor fonto­sak, ha a külföldi turisták nem jönnek. A Magyar Turizmus Rt.­­nél teljesen más elvek szerint építjük fel stratégiánkat. A belföl­di vendégekre való összpontosítás semmiképpen sem helyettesí­tő feladat, úgy gondoljuk, hogy az ország idegenforgalma csak erős belföldi vendégforgalom mellett fejlődhet tovább. Hiszen a külföldi piacokon elsősorban már a belföldi vendégek által ked­velt és bejáratott helyeket tudjuk ajánlani. Külföldi vendégeink is általában azt kérik, hogy olyan helyekre vigyük el őket, ahová mi magunk is járunk. Ezenkívül egy erős belföldi turizmussal ren­delkező ország kevésbé sebezhető, kevésbé van kitéve a kedve­zőtlen gazdasági és politikai folyamatok, a természeti és időjá­rási viszonyok által okozott forgalomcsökkenésnek. Az általános imázskampányok helyett a Magyar Turizmus Rt. szolgáltatásköz­pontúvá szeretne válni. Célunk, hogy minden utazó számára az igényeinek és pénztárcájának megfelelő konkrét ajánlatokat tud­junk bemutatni. Célunk továbbá az is, hogy meggyőzzük a hazai utazóközönséget arról, hogy érdemes Magyarországon üdülni. ►W Milyen módon szeretnék élénkíteni a belföldi turizmust? ►M A belföldi turizmus további fellendítése céljából terveink között szerepel az ország 130 pontján működő Tourinform-iroda­­hálózat erősítése, hiszen ők létesítenek közvetlenül kapcsolatot a vendégekkel. Az irodákban hozzáférhetők a különböző kiadvá­nyok, itt kaphatók naprakész információk a térség programjairól, szálláslehetőségeiről, látnivalóiról. A belföldi vendégeknek azt javasoljuk, hogy üdülésük tervezésekor keressék fel a legköze­lebbi Tourinform-irodát. Mindemellett szükség van a kistérségi együttműködések fejlesztésére, amiben jelentős szerepet szá­nunk a helyi Tourinform-irodáknak. ►W 2003 az egészségturizmus éve lesz Magyarországon. Ez milyen új feladatokat és lehetőségeket jelent? ►W Marketingstratégiánkat évről évre egy-egy kiemelt termék­­csoportra, illetve régióra összpontosítva dolgozzuk ki. Az elmúlt években megvalósult fürdő- és szállófejlesztéseknek köszönhe­tően mára hazánk Európa egyik vezető „gyógyvízhatalmává" vált. A hazai gyógyturisztikai szolgáltatások széles tárháza számos olyan szolgáltatást nyújt, amelyet elsősorban a belföldi vendé­gek számára ajánlunk. A lehetőségek bemutatása érdekében egy ötvenrészes egészségturisztikai filmsorozatot indítunk a Magyar Televízióban. A Magyar Turizmus Rt. 2003-ban 152 hazai és nem­zetközi kiállításon, köztük 12 speciális egészségturisztikai vásá­ron vesz részt, amelyeken a standot díszítő egészségturisztikai látványelemeken kívül ízelítőt adunk a hazai gyógyszolgáltatá­­sokból. Ezek közül is, a belföldi vendégek megnyerése szempont­jából kiemelkedő jelentőséggel bír a márciusi Utazás 2003 kiállí­tás. Várhatóan decemberre készül el az a konkrét gyógy- és wellnessturisztikai csomagajánlatokat tartalmazó kiadvány, amely a magyar gyógyfürdők és szállodák ajánlatait tartalmazza. A 2003-as év során kerül kiadásra a Gyógyfürdők, wellness-szál­­lodák prospektus bővített változata, amelyben a szolgáltatók már egy új wellness kritériumrendszer szerint kerülnek bemutatásra. ►H Milyen új programokat, szolgáltatásokat kínálnak jövőre ezen a területen a különböző korosztályoknak? KW Magyarország gyógyturisztikai kínálata már elég fejlett ah­hoz, hogy minden korcsoport számára kínáljon megfelelő pihe­nési, feltöltődési lehetőséget. A kínálatban egyaránt megtalálha­tók a kisgyermekek számára élvezetes aquaparkoktól, az időseb­bek által kedvelt gyógyfürdőkön át a magasabb kategóriájú well­­nessközpontok is. Marketingmunkánkban arra törekszünk, hogy az eltérő korú és pénztárcájú célcsoportok számára a megfelelő ajánlatot tudjuk bemutatni. Marketingeszközeinket differenciál­tan alkalmazzuk a bel- és külföldi utazóközönség megnyerése ér­dekében. Az idei év turisztikai eredményeit megvizsgálva örvendetes, hogy pozitív tendencia tapasztalható a belföldi turizmus terén. Az utószezon forgalmának növelése érdekében a Magyar Turiz­mus Rt. kampányt indított, amelynek keretében nagyarányú ked­vezményekkel vehették igénybe a belföldi vendégek a hazai szol­gáltatásokat. Az akcióhoz tíz, belföldi utakat kínáló utazási iro­da csatlakozott. F. S. 2082/11/22 hetiVálasz 35 indusú kzbox­lup

Next