Heti Válasz, 2002. november-december (2. évfolyam, 45-52. szám)
2002-11-22 / 47. szám
ÚJ AJÁNLATOK ÉS AKCIÓK A BELFÖLDI TURIZMUS ÉLÉNKÍTÉSÉRE •A jövő év az egészségturizmusé A hazai vendég az első - így summázta lapunknak adott interjújában a Magyar Turizmus Rt. filozófiáját az augusztusban hivatalba lépett vezérigazgató, Galla Gábor. Ez a szemléletváltás hogyan jelenik meg a cég marketingstratégiájában és jövő évi terveiben? - kérdeztük Kelecsényi Ágnest, aki új vezérigazgató-helyettesként az MT Rt. marketingtevékenységét irányítja. ►W Sokan úgy vélik, hogy a belföldi vendégek csak akkor fontosak, ha a külföldi turisták nem jönnek. A Magyar Turizmus Rt.nél teljesen más elvek szerint építjük fel stratégiánkat. A belföldi vendégekre való összpontosítás semmiképpen sem helyettesítő feladat, úgy gondoljuk, hogy az ország idegenforgalma csak erős belföldi vendégforgalom mellett fejlődhet tovább. Hiszen a külföldi piacokon elsősorban már a belföldi vendégek által kedvelt és bejáratott helyeket tudjuk ajánlani. Külföldi vendégeink is általában azt kérik, hogy olyan helyekre vigyük el őket, ahová mi magunk is járunk. Ezenkívül egy erős belföldi turizmussal rendelkező ország kevésbé sebezhető, kevésbé van kitéve a kedvezőtlen gazdasági és politikai folyamatok, a természeti és időjárási viszonyok által okozott forgalomcsökkenésnek. Az általános imázskampányok helyett a Magyar Turizmus Rt. szolgáltatásközpontúvá szeretne válni. Célunk, hogy minden utazó számára az igényeinek és pénztárcájának megfelelő konkrét ajánlatokat tudjunk bemutatni. Célunk továbbá az is, hogy meggyőzzük a hazai utazóközönséget arról, hogy érdemes Magyarországon üdülni. ►W Milyen módon szeretnék élénkíteni a belföldi turizmust? ►M A belföldi turizmus további fellendítése céljából terveink között szerepel az ország 130 pontján működő Tourinform-irodahálózat erősítése, hiszen ők létesítenek közvetlenül kapcsolatot a vendégekkel. Az irodákban hozzáférhetők a különböző kiadványok, itt kaphatók naprakész információk a térség programjairól, szálláslehetőségeiről, látnivalóiról. A belföldi vendégeknek azt javasoljuk, hogy üdülésük tervezésekor keressék fel a legközelebbi Tourinform-irodát. Mindemellett szükség van a kistérségi együttműködések fejlesztésére, amiben jelentős szerepet szánunk a helyi Tourinform-irodáknak. ►W 2003 az egészségturizmus éve lesz Magyarországon. Ez milyen új feladatokat és lehetőségeket jelent? ►W Marketingstratégiánkat évről évre egy-egy kiemelt termékcsoportra, illetve régióra összpontosítva dolgozzuk ki. Az elmúlt években megvalósult fürdő- és szállófejlesztéseknek köszönhetően mára hazánk Európa egyik vezető „gyógyvízhatalmává" vált. A hazai gyógyturisztikai szolgáltatások széles tárháza számos olyan szolgáltatást nyújt, amelyet elsősorban a belföldi vendégek számára ajánlunk. A lehetőségek bemutatása érdekében egy ötvenrészes egészségturisztikai filmsorozatot indítunk a Magyar Televízióban. A Magyar Turizmus Rt. 2003-ban 152 hazai és nemzetközi kiállításon, köztük 12 speciális egészségturisztikai vásáron vesz részt, amelyeken a standot díszítő egészségturisztikai látványelemeken kívül ízelítőt adunk a hazai gyógyszolgáltatásokból. Ezek közül is, a belföldi vendégek megnyerése szempontjából kiemelkedő jelentőséggel bír a márciusi Utazás 2003 kiállítás. Várhatóan decemberre készül el az a konkrét gyógy- és wellnessturisztikai csomagajánlatokat tartalmazó kiadvány, amely a magyar gyógyfürdők és szállodák ajánlatait tartalmazza. A 2003-as év során kerül kiadásra a Gyógyfürdők, wellness-szállodák prospektus bővített változata, amelyben a szolgáltatók már egy új wellness kritériumrendszer szerint kerülnek bemutatásra. ►H Milyen új programokat, szolgáltatásokat kínálnak jövőre ezen a területen a különböző korosztályoknak? KW Magyarország gyógyturisztikai kínálata már elég fejlett ahhoz, hogy minden korcsoport számára kínáljon megfelelő pihenési, feltöltődési lehetőséget. A kínálatban egyaránt megtalálhatók a kisgyermekek számára élvezetes aquaparkoktól, az idősebbek által kedvelt gyógyfürdőkön át a magasabb kategóriájú wellnessközpontok is. Marketingmunkánkban arra törekszünk, hogy az eltérő korú és pénztárcájú célcsoportok számára a megfelelő ajánlatot tudjuk bemutatni. Marketingeszközeinket differenciáltan alkalmazzuk a bel- és külföldi utazóközönség megnyerése érdekében. Az idei év turisztikai eredményeit megvizsgálva örvendetes, hogy pozitív tendencia tapasztalható a belföldi turizmus terén. Az utószezon forgalmának növelése érdekében a Magyar Turizmus Rt. kampányt indított, amelynek keretében nagyarányú kedvezményekkel vehették igénybe a belföldi vendégek a hazai szolgáltatásokat. Az akcióhoz tíz, belföldi utakat kínáló utazási iroda csatlakozott. F. S. 2082/11/22 hetiVálasz 35 indusú kzboxlup