Vasárnapi Heves Megyei Hírlap, 2007. január-június (10. évfolyam, 1-25. szám)
2007-05-06 / 18. szám
14 Öt csillagot szerzett a Mini a törésteszten KIEMELKEDŐ EREDMÉNYT ért el az új Mini Cooper az Euro NCAP ütközési tesztjén. A frontális ütközésnél a jármű deformációs tulajdonságait a maximális lóból 13 ponttal, míg az oldalirányú és oszlopnak ütközést a 18-ból 16 ponttal illették. A Cooper ezzel a legmagasabb, ötcsillagos minősítést szerezte meg. Szlovákiában gyártják a Kia szabadidő-autóját A SPORTÁGÉ KOMPAKT Szabadidő-autó lesz a második, Európában gyártott Kiamodell. A koreai gyártó szlovákiai üzemében már majdnem minden készen áll a startra, így a Sportagé előállítása rövidesen elkezdődhet. A hírek szerint a legújabb Kia-modell európai példányaira ugyanúgy hét év garanciát vállal a cég, mint a cee'dre. Beindult Szlovéniában a Twingo II gyártása EGYÜTT KÉSZÜL a Clio második generációjával a franciák kisautója, a Twingo II. A Renault a Clio II és a Twingo hasonlósága miatt költöztette Novo Mestóba a gyártást, hiszen a Twingo a régi Clio főegységeire épül. A Twingo júniusban mutatkozik be Franciaországban, Olaszországban, valamint Szlovéniában. Európa más országaiban szeptemberben kezdik a forgalmazását. Leépítés várható a Peugeot-Citroënnél bejelentette az autógyártó cég, hogy Európában legalább 4800 munkahelyet szüntet meg a gazdaságosabb működés érdekében. A leépítésre a csökkenő kereslet és a növekvő alapanyagárak miatti nyereségvisszaesés miatt van szükség. A PSA nettó nyeresége tavaly csaknem 80 százalékkal csökkent. Amerikában is hódít majd az új Fiat 500-as SERGIO MARCHIONNE, az olasz vállalat vezérigazgatója Észak-Amerikában is forgalmazná a Fiat 500-ast. A vezető szerint ennek nincs műszaki akadálya, mégsem valószínű, hogy a típus 2010 előtt megjelenhet a tengerentúlon. A modell iránt egyébként akkora az érdeklődés, hogy már az európai kereslet kielégítése is gondokat okozhat. A Toyota a világelső az autógyártásban legyőzte a Toyota a General Motors óriásvállalatot, miután 2007 első negyedévében 90 ezerrel több autót adott el legnagyobb vetélytársánál. Ezzel a japán vállalat a világ legnagyobb autógyártójává vált. Az eredmény nem meglepő, hiszen a szakértők már korábban azt jósolták, hogy év végére a Toyota lesz a világelső az eladott autók tekintetében. AUTO, MOTOR Húsz éve merült fel az ötlet a Fiatnál egy apró modell gyártására. Giorgetto Giugiaro tervezőstúdiója el is készítette a dobozautót. Az első Pandákból csaknem ötmilliót adtak el. Árvay N. Tivadar Nem várt sikert ért el a Fiat a legegyszerűbb, de az egyik legmegbízhatóbb modelljével, a Pandával. A keleti blokk Trabantjaival versenyre kelő kisautóból több milliót adtak el 1980-as megjelenésétől 2003-ig. Az első változat gyártása ekkor fejeződött be, de az ezredforduló után megjelent Pandákból is több fogyott a vártnál. Az olasz kisautó 2005-ben harminckét százalékos részesedéssel toronymagasan vezette a szuperminik piacát. A gyártó a korábbi sikerek ellenére is alábecsülte a Panda iránti érdeklődést. Az eredeti tervekben jelzett kétszázezres darabszám helyett eddig 660 ezer talált gazdára a legutóbbi modellből három év alatt. Éppen ezért nem volt meglepő, hogy a 2007-es modellfrissítés után sem sokat változott az autó formavilága. Van négy új szín, néhány újabb belső kárpit, és ami a legfontosabb: két új motorváltozat. Az egyik a szupertakarékos metángázzal üzemelő Panda Panda, a másik a sportos Panda 100 HP. Előbbi valószínűleg nem terjed el hazánkban, hiszen a metántöltő állomások száma egyelőre elhanyagolható. A négykerékhajtású Panda padlólemezére épített modell alvázára két metántartály (2,36 liter), és egy benzintank (30 liter) került. A kétféle hajtóanyag között a műszerfalon lévő kapcsolóval lehet váltani. A metángázzal 300 kilométert képes megtenni az 1,2 literes motor, miközben károsanyag-kibocsátás gyakorlatilag nincs. A takarékos erőforrásból azonban benzinüzemben is 23 százalékkal kevesebb széndioxid távozik, mint az egyenértékű benzinesekből. A Panda Pandánál szebb jövőre számíthat itthon a 100 HP változat. Az autóba az alapfelszereltség mellett bőrkormány és ködlámpa is került, amelyek még sportosabbá teszik a járgányt. A megnövelt teljesítményhez mérten elöl és hátul egyaránt tárcsafékek lassítják a kasztnit, áthangolták a futóműveket, és a felnik mérete is megnőtt. A sportos Panda 195/45 R 15-ös abroncsokon gurul. Motorját a Grande Puntótól örökölte, de az 1,4 literes, 16 szelepes hajtóművet plusz öt lóerővel megizmosították. Paraméterei révén ugyan nem versenyezhet a nagyokkal, de a 975 kilogrammos autót így is könnyedén röpíti az erőforrás. Végsebessége 185 kilométer/óra, a százas sprinthez pedig 9,5 másodpercre van szüksége. Az autó adottságai bőven megengednének még vagy 50 lóerőt a motortérben, talán később előrukkolnak egy ilyen változattal is. A sportos HP könnyen vezethető. A kasztni nem billeg, visszafogták az autó alulkormányzottságát, és a tárcsafékek is rángatás nélkül dolgoznak. A dögös törpe nem a legerősebb a vetélytársai között (Citroën C2 VTS, Ford Fiesta ST, Suzuki Swift Sport), de 3,3 milliós ára nyomós érv lehet a választáskor. Takarékos medve tiszta motorral panda A legnépszerűbb Fiatot egyáltalán nem fenyegeti a kihalás veszélye . A metángázzal hajtott Panda itthon nem számíthat sikerre. Az öblös hűtőrács, a lökhárítóba süllyesztett ködfényszórók és a nagyméretű könnyűfém felnik is jelzik, hogy ebben a kismedvében egy sportosabb motor dolgozik Sportos lökhárító került hátra is versenyautóként cikázik a Fiat Panda 100 HP 1.416 V Összlökettérfogat (cm1) 1368 Hengerek/ szelepekS4/16 Max. teljesítmény (kW/LE)73,5/100 Saját tömeg (kg) 975 Terhelhetőség (kg) 390 Csomagtér (1) 206-775 Üzemanyagtank (1) 35 Átlagfogyasztás (l/100km) 6,5 A motor a Puntóból érkezett HIRDETÉS Ön kitalálja, mi rábólintunk! £ 06-40-48-48-48 | www.raiffeisen.hu Raiffeisen Rugalmas Lakáshitel Tetszés szerinti törlesztőrészletekkel* Igen, jól olvasta! Olyan törlesztőrészletet választ hitelfelvételkor, amilyen leginkább megfelel elképzeléseinek. Mert mi rugalmasan alkalmazkodunk az Ön igényeihez! * A törlesztőrészlet összege a bank által meghatározott minimum és maximum összeghatáron belül szabadon választható. A Raiffeisen Rugalmas Lakáshitel kondícióit és a rugalmas törlesztésre vonatkozó feltételeket , a bank Kondíciós Listája és az egyedi kölcsönszerződést tartalmazza. Kurl Raiffeisen 20 éves a BANK í t 2007. MÁJUS 6., VASÁRNAP A legnépszerűbb német autó az Audi TT A Győrben gyártott Audi TT modelleket választották Németország legnépszerűbb autójának. A Mi autónk választáson idén 56 olyan típus vehetett részt, melyet tavaly dobtak piacra. A versenyre 100 ezernél több szavazat érkezett, és végül az Audi TT végzett az élen. A TT az év elején már megkapta a Sárga Angyal kitüntetést a Motorwelt autósújság olvasóitól. A Mi autónk szavazáson sem először nyert 1 négykarikás márka: 2005-ben az A6, tavaly pedig az A4 győzött. A TT kupéként és roadsterként is rendelhető. Ez utóbbi változat nemrég került piacra. Az összetéveszthetetlen forma mellett a TT sikerében döntő szerepet játszott a „A haladás technikája” jelmondat mögött álló műszaki tartalom. Ez tetten érhető a sportos Audi-modell könnyűszerkezetes karosszériájában, a kétliteres, közvetlen benzinbefecskendezéses és turbófeltöltős motorjában, valamint az S-tronic dupla kuplungos DSG-váltójában és a gauttro állandó összkerékhajtásában. ■ A. N. T. ■ A négykarikás modellek nem először nyertek.