A Hungarológiai Intézet Tudományos Közleményei 1-2. V. évfolyam (XXXI) 1998

MODERNITÁS ÉS KISEBBSÉGI IRODALMAK - FARAGÓ Kornélia: Létszerű nyelv/nyelvszerű lét

vezettek le. Az irodalmi mű autonómiája immáron nem a modernitás ve­zérelveiből, hanem az immanens nyelvi praxisból vezethető le. Jegyzetek­­ Lásd: Bényei Tamás: A posztkoloniális irodalom. Helikon, 1996/4., 520-528. 1 W. Flusser: Az írás. 1997, 125. 5 H. White: A történelem terhe. Budapest, 1997, 31. 4 Szenteleky Kornél: A vers Vajdaságban. Ugartörés, I., Újvidék, 1963, 62-63. A problé­ma általános kontextusát lásd: Bori Imre: Szenteleky Kornél. Újvidék, 1994 5 Idézi Somlyó György: Philoktétész sebe. Budapest, 1980, 14. 6 J. Habermas: Egy befejezetlen projektum. In: J. Habermas, J.-F. Lyotard, R. Rorty: A posztmodern állapot. Budapest, 1993, 153. 7 V. Zmegac: A modernség és a posztmodernség diagnózisához. Literatura, 1990/1., 8. " V. Zmegac: Ibidem. " Idézi. Szamosi Gertrúd: A posztkolonialitás. Helikon, 1996/4., 422. EXISTENCE-LIKE LANGUAGE AND LANGUAGE-LIKE EXISTENCE Kornélia Faragó In postmodern discourse a specifíc feature of existential experience is language intermediation. The accentuation of the language mode existence has great signifi­cance concerning the minority perception of existence because it broadens minori­ty discourse so as to highlight the immanent capacity of language and overrides those tendencies which derive the potential of discourse in extra-literary média. The autonomy of a literary work is derived not from the guiding principles of modernity but from immanent language praxis. 47

Next