Ifjúsági Magazin, 1999 (35. évfolyam, 1-12. szám)

1999-08-01 / 8. szám

JSn­er éppen egy reklámhoz komponált olyan zenét, amely után később ünnepelt popsztár lett belőle. Az előzőre ékes bizonyíték a meg­annyi modell- és színészpalánta. Ben Affleck (Good Will Hunting, Mint a hurrikán) például egy Burger King reklámnak köszönheti karrierjét, Drew Barrymore 11 éve­sen Barbie babákkal játszadozott szappanoperák szüneteiben (csak ezután jött az E.T. filmszerepe), a jótestű, fiatal Brad Pitt Levi’s far­mert reklámozott, a BSB-ből ismert AJ pedig egy gördeszka kampány­ban szerepelt. De nem csak AJ-t köszönheted a reklámoknak..., kü­lönben is éppen ő köszönheti karri­erjét egy-egy terméknek. Egy Levi’s reklám zenéjét megírni bom­basiker: így futott be a Babylon Zoo, vagy éppen néhány hónapja Mr. Oizo a „Fiat Beat-tel”. A modell­­szakmában szintén nagy mítosz övezi a reklámokat: pénz, siker, csillogás... Valóban minden modell álma egy reklámkampányban való részvétel, egyrészt mert iszonyú jól fizet, másrészt, mert az egész világ megismeri az arcát... (ha nem is a világ, de a fél ország biztos)! Az összegek (minimum 100 000 forint egy napi munkáért), nemcsak azért ilyen magasak, mert a reklámozó cég milliókat kaszál egy-egy sike­res reklámhadjárattal, hanem azért is, mert a modell, aki egy sampon „arcaként" vált ismertté, jó ideig nem dolgozhat más (hasonló) ter­mék reklámozásában. A népszerű­ségnek is két oldala van! Bár sok modell­­ (Eva Herzigova-Wonderbra melltartók, Claudia Schiffer-Cuess, Paulina Porizkova-Estéé Lauder, Kate Moss-Calvin Klein) - vált vi­lághírűvé reklámkampányok által, rosszabbul is elsülhet a dolog... Valószínűleg téged is zavarna, ha már századszorra köszönnének azzal, hogy:­­„Piroska, van egy Pepsid­" Sőt, azok, akik nem ismer­nek, azt is hihetik, hogy valóban álmaid netovábbja az általad be­mutatott citromos mosogatószer... De milyen reklámokat is szeretünk? Azokat, amelyek igazán hatással vannak ránk (sajnos, nálunk ezek­ből nagyon-nagyon kevés ké­szül..), mert szépek (.t,MZO, IMPULSE), mert szexisek (BEEDEES, CUCC ), mert szellemesek (DIESEL, ), vagy mert figyelemfelkel­­tőek (­ALWAYS, BNP). Lehet, hogy néha kételkedünk egy­­egy hirdetés sugallta csodában, de miután a szomszéd is azt veszi, meg a suliban az összes jófej, előbb­­utóbb mi is beállunk a sorba... REKLÁMOK MA Mika Häkkinen Boris Beckerrel az oldalán kanyarog London utcáin az új Smart kiskocsival. Madonna el­vállalta, hogy két évig a Max Factor dekorkozmetikumok arca lesz. Maddynek már nem ez az első reklámos beugrása: japánban évekkel ezelőtt rizspálinkát nép­szerűsített! Janet Jackson és Ricky Martin a Pepsi mellett voksolt. Elődjeik voltak: Tina Turner, Michael Jackson és a Spice Girls. Claudia Schiffer Citroennel jár, így aztán nem is visel mást... Kokó ki­ütéssel győzedelmeskedik a mo­bilszolgáltatók csomagdíjai felett! Britney Spears, a BSB és a Hanson a MILK! Where’s your mustache? (Hol a bajuszod?) című kampány­ban tejet reklámoznak. Sylvester Stallone és Harrison Ford japánban „árulnak” sonkát. Otthon ciki, odaát meg bizony komoly összeg! KATA, CSABA, SZILÁRD

Next