Igaz Szó, 1970. január-június (15. évfolyam, 1-12. szám)

1970-05-01 / 9. szám

hiába tárcsáztam Huszti Péter ott­honi telefonszámát, sosem találtam odahaza. Rendkívül elfoglalt mű­vész. Idén már négy színházi pre­mier áll mögötte (Rakéta, Festett egek, Gellérthegyi álmok, Sosem lehet tudni), eljászotta egy tv-film főszerepét (Tahi: Végállomás, ki­szállni), verseket mondott a televí­zióban, filmezett. Fáradt, de mint mondja, boldogan, szívesen végzi a megerőltető munkát, hiszen a szín­ház, a játék az élete. Nemcsak bol­dogan, de jól is végzi feladatát, ezt bizonyítja a szerzők elismerése. Il­lés Endre — miután Huszti Péter el­játszotta a Törtetők című darabját, s egyenesen az ő számára írta meg a Festett egeket, s minden könyvét dedikálva küldi el a fiatal színész­nek. Akárcsak Karinthy Ferenc, aki­nek Gellérthegyi álmok című két­szereplős drámájának főszerepét ala­kította, az író szavai szerint: eszmé­nyien. Karinthy Ferenc művei is ott sorakoznak könyvespolcán, a szer­ző meleg hangú ajánló soraival. Szeret színházba, moziba járni. Kérdem, ki van rá nagy hatással a színészek közül? — Elsősorban Marcello Mastroi­­anni — válaszolja habozás nélkül. — Egy kicsit példaképnek is tekin­tem őt... — S kivel ismerkedne meg legszí­vesebben híres kortársai közül? — Fellinivel. Nyolc és fél című filmjét tizenkétszer néztem meg. Szívesen figyelném a híres rendezőt munka közben. — S mire vágyik még? — Utazni, bejárni egzotikus tá­jakat: Afrikát, Indiát. Feláll, új szalagot helyez a mag­netofonra. Bach-muzsika szól. — A zene mindig megnyugtat, felüdít — vallja — elűzi a fáradsá­got, a rossz kedélyállapotot. Úgy mártózom meg Vivaldi, Bach zené­jében, mint egy tiszta, hűs forrás­ban ... K. Gy. 54 A Pentagon krokodil könnyeket sir minden alkalommal, amikor a vietnami veszteséglisták új lajst­romait közzéteszi. Legutóbb egyik szóvivőjük kijelentette : „az lesz majd a jó világ, amikor ka­tonák nélkül, távolról irányítható automatákkal lehet háborúzni”. Jövőbe látó rajzolónk már el is készítette az USA katona-auto­mata prototípusát. Íme.

Next