Igaz Szó, 1982. július-december (27. évfolyam, 13-24. szám)
1982-10-15 / 20. szám
KIIZKJVANATFIA Clavier Charlotte Jan Rah „Rövid tudósítás adta hírül az újságokban, hogy levizsgáztak a manökeniskola végzős hallgatói. Szeretném, ha az Igaz Szóban bemutatnák az osztályelső nebulót” — írta levelében Kovács M. András őrvezető. Annak eldöntése, hogy ki volt az osztályelső —, nem utolsósorban ízlés dolga. Az Állami Artistaképző Intézetben a Magyar Hirdető szervezte tanfolyamon a tanári kar is csak három kategóriában minősítette a lányokat; kiváló, jó és megfelelt jegyek kerültek a bizonyítványokba. Létezett még egy „köszönjük szépen” kategória is, ezt azonban csak két hallgatónak sikerült „kiérdemelnie”. A kiváló minősítést elértek között mi a legizgalmasabb egyéniségnek az évfolyam egyetlen nem magyar állam-polgárságai résztvevőjét, a vietnami Clavier Charlotte Lan Anh-t találtuk. Talán már a névből is kiderül, hogy viselője egyéniségében egyaránt megtalálható a keleti egzotikum és a francia báj. — Kedves Charlotte, kérjük mutatkozzék be lapunk olvasóinak. — 1963. július 30-án születtem Vietnamban, Hanoiban. Édesanyám, Tran Thi Hanh színésznőnek készült, édesapámat, Clavier Albertet újságíróként küldték hazámba. Ott volt anyu minden fellépésén, majd összeházasodtak, s születésemután egy évvel Magyarországon telepedtek le. Az anyai örökségről talán még annyit, hogy nevemben a Lan And egy ritka énekesmadarat jelent. — Hogyan alakult élete az új hazában? — Tavaly érettségiztem — jelesen — a Móra Ferenc Egészségügyi Szakközépiskolában. Szeptembertől a Sportkórház belgyógyászatán voltam asszisztensnő, majd a kedvezőtlen időbeosztás miatt e munkakört négyórás adminisztrátorival cseréltem fel, így jutott időm a fotózásra, a bemutatásra is. — Ki „fedezte” fel? — Tizenhat évesen már hívtak az MTI-be fotózni, de a legtöbbet Módos Gábornak, az Ez a Divat munkatársának köszönhetek, ő javasolta a manökenképző tanfolyam elvégzését is. — Hallhatnánk erről bővebben? Nem volttúlságosan idegen a környezet? — Éppen ellenkezőleg! Szinte valamennyi tanáromnak voltam már tanítványa — máshol. A színpadi mozgást Vadady Ágnes tanította, ő annak idején a KISZ Központi Művészegyüttesében néptáncra ákított. A jazzbalett mestere Jeszenszky Endre volt, hozzá azt követően jártam, hogy orvosi tanácsra két év után ott kellett hagynom az Állami Balettintézetet. A sminkelés tudományát Vízi Éva sulykolta belénk, ő a trénere Csordás Editnek, az országos kozmetikusverseny tavalyi győztesének. Ez azért fontos, mert Editnek pedig én vagyok a modellje. Legutóbb Bukarestben a Barátság Kupán szerepeltünk, egyéni összetettben Edit lett az első, és a csapatversenyt is Magyarország nyerte. Végül is csak a divattörténet jelentett újdonságot számomra. — Most péntek dél van. Kialakult-e már a hétvégi program? — A program éppen megvan. Szolidaritást vállalok a lap olvasóival, s néhány órára a laktanyába vonulok. A vőlegényem ugyanis katona ... Kárpáti Tamás Fotó: Sárközi Mariann